Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

Γ. Καρασμάνης: Καραμπινάτο σκάνδαλο τα 120 εκ. που μας άρπαξαν και τα πήγαν στην περιφερειακή Θεσσαλονίκης



 Αποτέλεσμα εικόνας για Γιώργος Καρασμάνης

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ¨ΝΕΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ¨
Ο Γιώργος Καρασμάνης μιλάει έξω από τα δόντια για όλους και για όλα




Σημαντική συνέντευξη παραχώρησε στην εβδομαδιαία εφημερίδα Νέοι Ορίζοντες ο πρώην Υπουργός και Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Καρασμάνης ο οποίος μεταξύ άλλων μίλησε για το καραμπινάτο σκάνδαλο του οδικού δικτύου αλλά και την παράκαμψη των Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας. Ακόμη δήλωσε ότι υπέρ της δημιουργίας νέου Δήμου με έδρα την Κρύα Βρύση αποκαλύπτει το παρασκήνιο από την κατασκευή του Μοσείου της Πέλλας. Διαβάστε παρακάτω αποσπάσματα από την συνέντευξη του:

Η Πέλλα έχει μείνει πίσω σε πολλά έργα ουσία. Το οδικό δίκτυο έχει μεγάλο πρόβλημα. Έργα όπως η παράκαμψη των Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας αλλά και η κάθετος σύνδεση με την Εγνατία οδό έχουν κολλήσει.  Ακόμη γίνεται κουβέντα για την σιδηροδρομική σύνδεση των Γιαννιτσών αλλά και της Αριδαίας. Για να ολοκληρωθούν τα παραπάνω έργα χρειάζονται 600 εκ. ευρώ περίπου. Υπάρχουν αυτά τα χρήματα;

Είναι γεγονός ότι έχουμε το χειρότερο και πιο επικίνδυνο οδικό δίκτυο. Γι’ αυτό από την πρώτη μέρα που εξελέγην βουλευτής το ανέδειξα ως τεράστιο πρόβλημα για το Νομό μας. Και μόλις η Νέα Δημοκρατία έγινε Κυβέρνηση, διασφάλισα 5 εκατομμύρια για μελέτες κατασκευής δρόμου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης, διασφάλισα άλλα 120 εκατομμύρια για την παράκαμψη Γιαννιτσών - Χαλκηδόνας, αλλά και επιπλέον ένα σημαντικό ποσό (είχε δεσμευθεί εγγράφως από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών) για το τμήμα Μαυροβούνι -  Έδεσσα.
Είναι γνωστό το καραμπινάτο σκάνδαλο,  που αυτά τα χρήματα μας τα άρπαξαν αυθαίρετα την παραμονή της διάλυσης της Βουλής τον Απρίλη του 2012  και τα πήγαν με το έτσι θέλω στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης! Γι’ αυτό η τότε ηγεσία του υπουργείου, τόσο υπό τον Σταύρο Καλογιάννη, όσο και υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη αναγνώρισε την αυθαιρεσία και δεσμεύτηκε να εντάξει το έργο στο νέο ΕΣΠΑ. Μάλιστα με έγγραφο του 2013 (αρ. πρωτ. 4367/13-10 – 2013), ζητήθηκε από την Περιφέρεια να αποσταλεί τεχνικό δελτίο ώστε να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα  Δημοσίων Επενδύσεων, για να ξεκινήσει η δημοπράτηση και να ολοκληρωθεί με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Και επιπλέον ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Α. Τζιτζικώστας, έθεσε το θέμα στον Πρωθυπουργό και ο κ. Τσίπρας αναγνώρισε ότι στο έργο πρέπει να δοθεί προτεραιότητα και να χρηματοδοτηθεί. Για αυτό και έχω καταθέσει Ερώτηση στους αρμόδιους υπουργούς.
Να θυμίσω ακόμη ότι διασφάλισα για την βελτίωση του άξονα Άγρα – Βρυττά 12,5 εκ. καθώς και την χρηματοδότηση μελέτης για τον άξονα Έδεσσα – Άγρα, όπως επίσης για βελτιωτικές παρεμβάσεις στον παλιό οδικό άξονα, διαπλατύνσεις, κατασκευές κόμβων στη σερβική γέφυρα, Αγελαδόστρατα, θέση μηδέν προς Γουμένισσα, Άγιο Γεώργιο – Τριφύλλι κλπ.   
Ως προς το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των Γιαννιτσών και της Αριδαίας το παρακολουθώ από την πρώτη στιγμή… Επειδή όμως είμαι ρεαλιστής είχα πει ότι από το 7ο ή 8ο ΕΣΠΑ μπορεί να κατασκευαστεί… Και γι’ αυτό ζήτησα να συστρατευτούν όλοι στην κατασκευή του οδικού δικτύου.


                Πολίτες της Κρύας Βρύσης με κινήσεις που κάνουν διεκδικούν και πάλι την δημιουργία νέου Δήμου. Συμφωνείτε με αυτή την πρόταση;
Πράγματι, ο πρώην Δήμος της Κρύας Βρύσης είχε δημιουργηθεί προ πολλών ετών. Πριν τους ¨Καποδιστριακούς¨ Δήμους. Δυστυχώς, το 2010 ενσωματώθηκε με τον Δήμο Γιαννιτσών και αποτέλεσαν τον ¨Kαλλικρατικό¨ Δήμο Πέλλας, παρά το γεγονός ότι έδωσα τότε σκληρή μάχη αναδεικνύοντας ότι η Κρύα Βρύση πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να παραμείνει Δήμος αυτόνομος. Στο αίτημά τους αυτό, όχι απλώς συμφωνώ θα είμαι και ένθερμος υποστηρικτής.   


   Κατά την άποψη σας ποια πρέπει να είναι η ταυτότητα της Πέλλας. Τουριστικός νομός ή αγροτικός;
Θα σας εκπλήξω λίγο, αλλά προσωπικά θα προτιμούσα βιομηχανικός ! Όχι όμως με την έννοια των τεράστιων βιομηχανιών, των φουγάρων και της λεγόμενης βαριάς βιομηχανίας, αλλά με την έννοια της σωστής οργάνωσης και της κάθετης λειτουργίας όλων των τομέων της οικονομικής ζωής του Νομού μας, όπως συμβαίνει στην οργάνωση και λειτουργία των εργοστασίων.
Κοιτάξτε τι εννοώ : Φυσικά και πρέπει να αναπτύξουμε περαιτέρω την τοπική μας αγροτική παραγωγή. Αλλά και πρέπει να ανοίξουμε τους ορίζοντες για ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στα αγροτικά μας προϊόντα, μέσα από τη μεταποίηση και τυποποίησή τους. Εδώ χρειάζονται μονάδες – όχι τίποτα τεράστια εργοστάσια – που να δίνουν στο τελικό προϊόν περισσότερη αξία, αναγνωρισιμότητα και τοπικό «χρώμα».
Γι’ αυτό και στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, είχαμε συμπεριλάβει ένα Μέτρο (Μ6) 250 εκ. για τη δημιουργία αυτών των μονάδων.
Μα και ο τουρισμός μας, μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί και να αναπτυχθεί, στηριζόμενος τόσο στα τοπικά προϊόντα, όσο και στην οργάνωση των υπηρεσιών που θα προσφέρει, με γνώμονα πάντα την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και την οργάνωσή του σε πραγματικά επιχειρηματικές δραστηριότητες με νόημα και ουσία.
Βέβαια ο Νομός μας έχει όλες τις προϋποθέσεις να είναι  – και είναι ήδη – και τουριστικός και αγροτικός. Έχει να επιδείξει μια μακραίωνη ιστορία, με την γενέτειρα του μεγαλύτερου στρατηλάτη και εκπολιτιστή της ανθρωπότητας, με δυνατότητες παροχής υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών συναλλαγματοφόρου τουρισμού, όπως πχ το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊκματσαλάν, αν βέβαια αξιοποιηθεί όπως πρέπει και λειτουργήσει σωστά…
Ακόμη το Μουσείο της Πέλλας που, αν εγώ δεν αντιδρούσα θα το είχαν απεντάξει από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Είχε κολλήσει η δημοπράτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Μου είχαν  προτείνει να το εντάξουν στο νέο ΕΣΠΑ που ΘΑ ξεκινούσε με το δόλωμα της «σφραγίδας Καρασμάνη» για να αρπάξουν τα κονδύλια και να τα πάνε αλλού. Αλλά ο Καρασμάνης δεν ¨τσίμπησε¨. Τους απάντησα να γίνει το Μουσείο και ας έχει σφραγίδα ΠΑΣΟΚ. Αν δεν απειλούσα με παραίτηση, ακόμη θα ψάχναμε για κονδύλια για το Μουσείο.  Και Μουσείο ακόμη και σήμερα δεν θα είχαμε.
Αλλά και το Φράγμα Αλμωπαίου που είναι έργο πολλαπλής σκοπιμότητας, μπορεί να γίνει ένας πόλος έλξης, με κατασκευή χώρων αναψυχής. Δυστυχώς και για αυτό το έργο για το οποίο πρωτοστάτησα, ακυρώθηκε το 2011 η δημοπράτηση της κύριας μελέτης – επειδή βέβαια είχε το ¨κουσούρι¨ να είναι έργο της Νέας Δημοκρατίας. Έπρεπε να πάω στο Υπουργείο, να επιταχύνω τις διαδικασίες, να το εντάξω στο ¨πακέτο Γιουνγκέρ¨ ως τρίτο μεγάλο έργο. Ελπίζουμε με το νέο ΕΣΠΑ να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Είχα ακόμη διασφαλίσει 4 εκ. για τη δημιουργία ναυταθλητικού κέντρου στο Λουδία, ικανοποίηση ενός αιτήματος πολλών ετών, δεδομένου ότι η περιοχή συγκεντρώνει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε να εξελιχθεί σε ένα κέντρο πρότυπο για ολόκληρη τη Μακεδονία – και όχι μόνο… Αλλά και πόλο έλξης για τη φιλοξενία αθλητικών και ευρύτερα πολιτιστικών εκδηλώσεων. Δυστυχώς, ο Δήμος Γιαννιτσών δεν μπόρεσε να απορροφήσει τα χρήματα, λόγω προβλήματος στο ιδιοκτησιακό της περιοχής.  
Έχουμε επίσης τους περίφημους καταρράκτες της Έδεσσας, που για να γίνουν πιο προσβάσιμοι και για να εξωραϊστεί ο χώρος, είχα εξασφαλίσει 6 εκ. για την μεταφορά του γηπέδου και την κατασκευή του νέου αθλητικού κέντρου στη θέση Τσαϊρ Πασά. Δυστυχώς η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου το ακύρωσε, το επαναφέραμε αλλά το ξαναακύρωσε η σημερινή Κυβέρνηση.
Είναι και τα Λουτρά Πόζαρ, η Μονή Αρχαγγέλου κλπ που μαζί με όλα τα παραπάνω αν αξιοποιηθούν περισσότερο μπορούν να συνθέσουν μια ιδιαίτερα αξιόλογη ελκυστική εικόνα για το Νομό μας.

Συμπερασματικά, δεν είναι οι εποχές που πρέπει να διαλέξουμε ένα και μοναδικό πράγμα, ούτε να εξειδικευτούμε σε ένα και μόνο, αλλά και φυσικά ούτε να τα ζητούμε όλα και στο τέλος να μην έχουμε τίποτα. Είναι η περίοδος που πρέπει να συνενώσουμε δυνάμεις και ευκαιρίες, να συνδυάσουμε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες, με γνώμονα και άξονα το τοπικό και έμφαση στην αναγνωρισιμότητα της ίδιας της Πέλλας. Με άλλα λόγια και μεταφράζοντας το αγγλικό γνωμικό : Σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά (Think globally, act locally).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου