Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

Bασικό αίτημα η ασφαλτόστρωση του διαδρόμου του αεροδρομίου

Αφιέρωμα στην Αερολέσχη Έδεσσας






Της Δημοσιογράφου Βίκυς Μπαϊρακτάρη

<<Μπορούμε να ξεπεράσουμε την άγνοια να αναγνωρίσουμε τον εαυτό μας σαν όντα ξεχωριστά ,έξυπνα και επιδέξεια. Μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι !Μπορούμε να μάθουμε να πετάμε >> μας λέει ο Γλάρος Ιώναθαν στην ιστορία του Bach.


Σήμερα λοιπόν βρίσκομαι στην Αερολέσχη Έδεσσας μαζί με τον τον Κύριο Συμεωνίδη πρόεδρο της αερολέσχης .
Κύριε Συμεωνίδη πείτε αρχικά  για τη αερολέσχη που ακριβώς βρίσκεται  πότε ιδρύθηκε απο ποιούς ; 

Απ. Το 1950, ιδρύθηκε ο Όμιλος Αεραθλητών Έδεσσας, τον οποίον πλαισίωσαν οι πρώτοι Εδεσσαίοι αεραθλητές. Το 1973, ιδρύθηκε από αυτόν τον παραπάνω πυρήνα η Αερολέσχη Έδεσσας με καταστατικό της σκοπό, την διάδοση του αεραθλητισμού. Το 1974,  έγινε η πρόσκτηση 50 στρεμμάτων στους πρόποδες του Καϊμακτσαλάν με παραχώρηση του Υπουργείου Γεωργίας.
Το 1976, αρχίζουν τα έργα διάνοιξης και κατασκευής του αεροδρομίου, με την επωνυμία «Αεραθλητικό Κέντρο Μακεδονίας Θράκης» στην περιοχή της λίμνης Βεγορίτιδας μεταξύ των χωριών Παναγίτσα και Ζέρβη.
Το Αεροδρόμιο της Αερολέσχης Έδεσσας, κατασκευάστηκε επί Προεδρίας  Αντώνη Παναγόπουλου και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου:
ΓΙΑΒΑΝΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ, Αντιπρόεδρος
ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ ΙΩΣΗΦ, Γεν. .Γραμματέας
ΜΑΡΙΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ταμίας
ΤΣΑΚΟΝΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,  Έφορος Ανεμοπορίας


Ερ. Ποια τα είδη αθλημάτων-δραστηριοτήτων που μπορεί κάποιος να ασχοληθεί και ποια τα είδη σκαφών (ανεμόπτερα κτλ ). Ποια είναι η εκπαίδευση στην οποία υποβάλλονται οι εκπαιδευτές και με  ποιες  προϋποθέσεις διδάσκουν; 

Απ. Το βασικό έργο της Αερολέσχης μας είναι η ανεμοπορία. Καταστατικά όμως από την ίδρυσή της, η λέσχη μας, είχε συμπεριλάβει και άλλα αεραθλήματα όπως το παραπέντε, τον αιωροπτερισμό, τον αερομοντελισμό κλπ. Στην πορεία όλα αυτά τα αεραθλήματα ανεξαρτητοποιήθηκαν και η Αερολέσχη μας σήμερα έχει μοναδικό της μέλημα την ανεμοπορία. Στον αεροδρόμιο, βέβαια, λαμβάνουν χώρα και τα προαναφερόμενα αεραθλήματα από τα μέλη των αντίστοιχων συλλόγων.
Η λέσχη για τις ανάγκες τόσο της εκπαίδευσης, όσο και για αγωνιστικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς διαθέτει, αυτή τη στιγμή, τρία διθέσια ανεμόπτερα, εκ των οποίων το ένα, που αποκτήσαμε πέρυσι, είναι από τα ποιο σύγχρονα και το οποίο διαθέτει και κινητήρα και ένα μονοθέσιο ανεμόπτερο.
Όσον αφορά την εκπαίδευση νέων πιλότων, αυτή γίνεται με ευθύνη της Σχολής Ανεμοπορίας της Αερολέσχης, η οποία είναι εγκεκριμένη από την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) και από την οποία ελέγχεται. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Σχολή μας είναι μία από τις δύο που λειτουργούν σε εθνικό επίπεδο (η άλλη είναι των Αθηνών). Οι εκπαιδευτές που χρησιμοποιεί η Σχολή είναι οι εμπειρότεροι και καταλληλότεροι πιλότοι μας, οι οποίοι εκπαιδεύονται για αυτόν τον σκοπό. 


Ερ. Πώς μπορεί να γίνει κάποιος μέλος  της Αερολέσχης και ποια η εξέλιξη που μπορεί να έχει;

Απ. Μέλος της λέσχης μας μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε ενήλικος που συμφωνεί με τις καταστατικές αρχές μας. Όσον αφορά την εξέλιξη που μπορεί να έχει, αυτή εξαρτάται από τις δυνατότητες του καθενός και αφορά την πτήση με ανεμόπτερο. Η σχολή μας παρέχει επίσημο πτυχίο πιλότου ανεμοπτέρων το οποίο εκδίδεται από την ΥΠΑ μετά από εξετάσεις που διενεργούνται από αυτήν.


Ερ. Το κόστος για κάθε δραστηριότητα ποιο είναι

Απ. Η πτήση με το ανεμόπτερο είναι φθηνή και στοιχίζει 20 Ευρώ για τους επιβάτες. Το κόστος εκπαίδευσης και αυτό είναι σχετικά μικρό και εξαρτάται κατά βάση από τον υποψήφιο. (Όπως και για το δίπλωμα αυτοκινήτου: αριθμός μαθημάτων κλπ).
Για περισσότερες πληροφορίες ο αναγνώστης μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας (www.edessaglidingclub)


Ερ. Ο μέσος όρος ηλικιών αυτών που συμμετέχουν ποιος είναι  και σε ποια εποχή η επισκεψιμότητα είναι αυξημένη;

Απ. Με το άθλημα μπορεί να ασχοληθεί οποιοσδήποτε είναι ενήλικος (18 ετών) και έχει σωματική υγεία (Όλοι οι μαθητευόμενοι πιλότοι μας πριν ξεκινήσουν την εκπαίδευση εκδίδουν πιστοποιητικό υγείας από εξειδικευμένο φορέα και οι πιλότοι και εκπαιδευτές μας ανανεώνουν την ισχύ του πτυχίου κάθε 2 χρόνια.)


Ερ. Ποια η στάση των φορέων αλλά και του κράτους απέναντι στην αερολέσχη; Υπάρχουν προβλήματα που αντιμετωπίζεται στην  προσπάθεια σας να συμβάλλεται στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής; 

Απ. Διαχρονικά και από την ίδρυσή της αν εξετάσουμε τις σχέσεις Αερολέσχης-Πολιτείας κρίνονται κάτι παραπάνω από θετικές. Αρωγός και συμπαραστάτης από την παραχώρηση της έκτασης που χρησιμοποιούμε σαν πεδίο και κτίσαμε τις εγκαταστάσεις μας έως την παραχώρηση πτητικού υλικού. Σε ένα βασικό αίτημά μας δεν έχει δοθεί λύση αυτό της ασφαλτόστρωσης του διαδρόμου του αεροδρομίου. Ένα έργο το οποίο θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού στην περιοχή. Σε αυτήν μας την προσπάθεια δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω την βοήθεια των τοπικών φορέων της περιοχής και ιδίως της Δημοτικής αρχής της πόλης μας και προσωπικά του Δημάρχου κ. Γιάννου με την βοήθεια της οποίας ολοκληρώσαμε τον περασμένο χρόνο ένα Ευρωπαϊκό διασυνοριακό πρόγραμμα με τον τίτλο “FLIGHT AND CONECT TURISM”  όσο και την αντίστοιχη στήριξη και βοήθεια που μας προσφέρει η νέα διοίκηση της αντιπεριφέρειας Πέλλας δια της αναπληρώτριας Αντιπεριφερειάρχη κ. Αϊδονά.

Σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι καλές πτήσεις !!!!!!!!!!!

Σας ευχαριστώ και εγώ κ. Μπαϊρακτάρη για την δυνατότητα που μου δίνεται μέσω της εφημερίδας Νέοι Ορίζοντες να κάνω γνωστό το έργο της λέσχης



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου