Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2017

Αναφορά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Σύμβουλοι ΣΔΕ



Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ - ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε. 
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ - ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε.
(blog: passde.blogspot.com  -  e-mail: passde2016@gmail.com)

Θεσσαλονίκη, 1.6.2017

Βασική αρχή των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, είναι η βελτίωση των προσόντων (ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων) και του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών τους. Ομάδες στόχος εκπαιδευομένων είναι οι κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, και για αυτό θεωρείται απαραίτητη η παρουσία σε κάθε ΣΔΕ ενός Συμβούλου Ψυχολόγου και ενός Συμβούλου Σταδιοδρομίας.
Ρόλος των συμβούλων είναι να διαμορφώνουν ατομικές και ομαδικές συναντήσεις εκπαιδευομένων ή/και των εκπαιδευτών, να συμβάλουν στη διοργάνωση ομιλιών και ημερίδων, και να προσφέρουν βοήθεια στην επίλυση δυσκολιών που αναδύονται στο σχολικό πλαίσιο. Τέλος, συνεργάζονται και κάνουν παραπομπές σε κρατικές δομές σε περιπτώσεις που χρήζουν ψυχοθεραπευτικής ή ψυχιατρικής παρακολούθησης ή σε επιχειρηματικούς φορείς. Εξίσου σημαντικό είναι να τονιστεί ότι σε δημόσια σχολεία αυτή τη στιγμή απασχολούνται σύμβουλοι μόνο στην Ειδική Αγωγή, κάτι που δείχνει ότι η εργασία συμβούλων σε Σ.Δ.Ε. είναι μια ακόμη  απ’ τις σημαντικές καινοτομίες τους.  
Με την παρούσα επιστολή ο Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε.), θέλει να εκθέσει τα προβλήματα των συμβούλων, διότι την τελευταία 10ετία υφίστανται μια συνεχή υποβάθμιση του ρόλου τους.
·         Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΣΔΕ, οι σύμβουλου πρέπει να είναι τοποθετημένοι από την έναρξη της σχολικής χρονιάς στα σχολεία και να βοηθούν στις συνεντεύξεις επιλογής εκπαιδευομένων, υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτές, καθώς είναι άρτια εκπαιδευμένοι στις τεχνικές της συνέντευξης. Επίσης, σημαντικό είναι να παρευρίσκονται στις παιδαγωγικές συνεδριάσεις, ενημερώνοντας και δρώντας συμβουλευτικά για τη διαχείριση συγκεκριμένων εκπαιδευομένων. Η απουσία τους όλα αυτά τα χρόνια είναι αισθητή, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτές να αναγκάζονται να χειρίζονται δύσκολες περιπτώσεις εκπαιδευομένων για τις οποίες δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις.
·         Από το 2008 έως και σήμερα οι σύμβουλοι προσλαμβάνονται λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, με αποκορύφωμα φέτος που φτάσαμε κυριολεκτικά στην τελευταία ημέρα του Μαΐου! Αυτό σημαίνει ότι προσλαμβάνονται μόνο για τον μήνα Ιούνιο, κάτι που παραδόξως ισχύει ακόμα και στα ΣΔΕ που υπάρχει παράταση του σχολικού έτους μέχρι 31/7. Πληροφορίες που δόθηκαν στον σύλλογο μας από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, ήταν ότι είχε γίνει πρόταση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ η πρόσληψη τους να μην γίνει καθόλου τη φετινή σχολική χρονιά.
·         Η προϋπηρεσία τους από την αρχή λειτουργίας των ΣΔΕ έως σήμερα, είναι με συμβάσεις έργου και ως πέρυσι ήταν υποχρεωμένοι να εργάζονται σε δημόσια σχολεία με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών. Η εργασία με συμβάσεις έργου, έχει σαν αποτέλεσμα η προϋπηρεσία αυτή να μη μετράει σχεδόν πουθενά σε επίπεδο μορίων σε προκηρύξεις αλλά ούτε και μισθολογικά ως προϋπηρεσία σε δημόσιο σχολείο.

·         Επιπλέον, το ίδιο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στις προκηρύξεις του ορίζει τόσο χαμηλό μέγιστο των μορίων προϋπηρεσίας που εξασφαλίζεται με εργασία λίγων μόλις μηνών, με αποτέλεσμα εργαζόμενοι σύμβουλοι που είναι χρόνια στα ΣΔΕ να παίρνουν τον ίδιο αριθμό μορίων με συναδέρφους που έχουν πολύ μικρότερη προϋπηρεσία.

·         Μέχρι και το 2008 η πληρωμή των συμβούλων γινόταν με καθορισμένο χρηματικό πόσο, το οποίο πληρωνόταν σε 3 δόσεις από την αρχή ως το τέλος της σχολικής χρονιάς και υποχρεωνόταν να παρευρίσκονται στα ΣΔΕ 3 φορές την εβδομάδα. Το ποσό αυτό έχει μειωθεί κατά πολύ και πλέον οι σύμβουλοι πληρώνονται ανάλογα με τα τμήματα που υπάρχουν σε κάθε σχολείο. Στην περίπτωση που εργάζονται σε ΣΔΕ με 6 τμήματα υποχρεούνται να είναι εκεί 3 φορές την εβδομάδα και η αμοιβή τους είναι 60 ευρώ μεικτά τη μέρα. Αν τα τμήματα είναι 5 υποχρεούνται να παρευρίσκονται 3 φορές την εβδομάδα και η αμοιβή τους είναι 55 ευρώ μεικτά τη μέρα. Αν τα τμήματα είναι από 4 και κάτω, υποχρεούνται να είναι 2 φορές την εβδομάδα και η αμοιβή τους φυσικά μειώνεται. Έτσι κάποιοι σύμβουλοι καταλήγουν να πληρώνονται περισσότερο και άλλοι λιγότερο.

·         Τέλος, βασική αρχή είναι οι σύμβουλοι να έχουν δικό τους γραφείο στο σχολείο, για να δέχονται ατομικά εκπαιδευόμενους και οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας να έχουν υπολογιστή για την επιτέλεση των εργασιών τους. Σε πολλά ΣΔΕ δεν υπάρχει μέριμνα για την ύπαρξη χώρου και για τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω ζητάμε για τους συμβούλους τα εξής:
1. Να τοποθετούνται στα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς και να παραμένουν ως το τέλος της και να μη λύνεται η σύμβαση τους νωρίτερα όπως είχε γίνει για το εκπαιδευτικό έτος 2013 - 2014.
2. Η σύμβαση τους να αλλάξει σε εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου.
3. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στις προκηρύξεις συμβούλων να αυξήσει τα μόρια της προϋπηρεσίας και τους μήνες που απαιτούνται για την επίτευξη των μέγιστων μορίων.
4. Να προσλαμβάνονται όλοι για 3 μέρες την εβδομάδα και να πληρώνονται με 60 ευρώ μεικτά ημερομίσθιο.
5. Να διαμορφώνονται οι χώροι του σχολείου για την επιτέλεση της εργασίας τους.
Αναμένουμε λοιπόν τις ενέργειες σας, προκειμένου να διορθωθούν τα παραπάνω προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύμβουλοι και να δοθεί η πρέπουσα σημασία στο τόσο σημαντικό και μη αναπληρώσιμο έργο τους. Οι σύμβουλοι είναι το πιο σημαντικό κομμάτι των ΣΔΕ. Η προσφορά τους τεράστια … όση και η απαξίωση τους δυστυχώς!
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου