Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017

Ο Κυκλοφοριακός κόμβος της Κρύας Βρύσης που έσωσε ζωές, αλλά δημιούργησε νέα προβλήματα λόγο κακής μελέτης του !!!


Ράβε ξήλωνε στον κυκλοφοριακό κόμβο της Κρύας Βρύσης, το πολυδιαφημισμένο αλλά και πολύ σημαντικό έργο της πόλης, που ολοκληρώθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο περίπου,  αλλά …. η καλή του μέρα μάλλον από την αρχή του ΔΕΝ φάνηκε.
  
Έτσι αφού ο αρχικός σχεδιασμός του προέβλεπε έναν κεντρικό κύκλο νησίδας 9 μέτρων ακτίνας, κατασκευάστηκε τελικά 7 μέτρων όταν διαπιστώθηκαν στην πράξη τα προβλήματα που θα υπήρχαν κυρίως με τα μεγάλα οχήματα, χωρίς βέβαια να επιλυθούν επί της ουσίας, για να υπάρξει συνέχεια στις παρεμβάσεις, της αρχικής κατασκευής περιμετρικά του κύκλου με τσιμεντένιο κράσπεδο,  διαπιστώνοντας όμως και πάλι στην πράξη ότι τα μεγάλα οχήματα που κινούνταν εντός του κόμβου κατέστρεφαν την κρασπέδωση, λόγο έλλειψης χώρου για την κίνησή τους, ώστε στην συνέχεια να προχωρήσουν στην περιμετρική τσιμεντοποίηση με λεία επιφάνεια, με αποτέλεσμα ναι μεν να πατάνε και πάλι επάνω στο υπερυψωμένο τσιμέντο τα μεγάλα οχήματα, χωρίς όμως να παθαίνουν ζημίες στα ελαστικά τους.  

Την περασμένη Πέμπτη όμως, ο εργολάβος του συγκεκριμένου έργου προχώρησε στην αφαίρεση του τσιμέντου και των κρασπέδων που καλύφθηκαν πρωτύτερα από κάτω,  για να τοποθετηθούν όπως μας είπε νέα κράσπεδα από φυσικό γρανίτη, σκληρό υλικό έχοντας την κυκλική μορφή του κόμβου. Αυτό βέβαια ίσως να μην το γνωρίζουν οι αυτοκινητιστές, ότι φυσικά δεν λύνεται το πρόβλημά τους, αλλά ουσιαστικά θα είναι ακόμη ποιο επιβαρυντικό για τα οχήματα τους και συγκεκομμένα για τα ελαστικά τους, το νέο υλικό,  αφού αυτό όπως είπαμε θα είναι πολύ σκληρό και ανθεκτικό στις τριβές,  με συνέπεια την ευκολότερη φθορά των ελαστικών και όχι των κρασπέδων. Ήδη κάποιοι συμπολίτες μας με μεγάλα αγροτικά μηχανήματα βλέποντας και πάλι τον εργολάβο στην περιοχή να κάνει νέες παρεμβάσεις,  δεν έλειψαν οι επιτόπιες διαμαρτυρίες τους,  αλλά χωρίς βέβαια να έχει ο εργολάβος την ευθύνη αφού απλά εκτελεί το έργο με βάση τη μελέτη του.
Εμείς λοιπόν που δεν διαθέτουμε πτυχία συγκοινωνιολόγων και φυσικά δεν παραδίδουμε πανεπιστημιακού επιπέδου μελέτες, που κοστίζουν μάλιστα και κάποια χιλιάδες ευρώ στα ταμεία του δήμου, αλλά ζώντας την καθημερινότητα της κατάστασης, και σκεπτόμενοι απλά και πρακτικά με βάση την απλή λογική, προκαλούμε τον καθηγητή μελετητή του συγκεκριμένου έργου να παραδώσει το πτυχίο του και να γίνει έρευνα για την συγκεκριμένη μελέτη και το κόστος της, γιατί το έργο μπορεί να είναι πραγματικά σωτήριο για τις ζωές των πολιτών του τόπου,  όμως η συγκεκριμένη μελέτη ήταν εξ αρχής και εξακολουθεί να είναι ανεφάρμοστη και μη λειτουργική για τον χώρο αυτό .
Πριν όμως ακόμα την κατασκευή του έργου αυτού, τόσο σε προσωπικές μου συζητήσεις με αρμόδιους του δήμου Πέλλας (πολιτικά πρόσωπα και υπάλληλους των τεχνικών υπηρεσιών)  αλλά και μέσα από την αρθρογραφία μου, εξέφραζα τις επιφυλάξεις μου για την συγκεκριμένη πρόθεση της μελέτης να μετακινηθεί παράκεντρα ο κόμβος, καταθέτοντας ταυτόχρονα το ερώτημα, γιατί δεν κατασκευάζεται ο κόμβος ακριβώς στο κέντρο της διασταύρωσης,  με μοναδική παρέμβαση που θα χρειαζόταν σ΄ ένα μικρό κομμάτι των παρακείμενων κοιμητηρίων,  αλλά με την κατασκευή του κόμβου να ήταν πλήρως λειτουργική και με βάση τις ανάγκες ενός κυκλοφοριακού κόμβου σε περιφερειακό δρόμο.  Αυτή μας η άποψή βέβαια δεν εισακούστηκε παρ΄ όλο που συνεχίζαμε και την περίοδο της κατασκευής του σημερινού κόμβου να ρωτάμε τους αρμόδιους υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου για την πρότασή μας, οι οποίοι βέβαια επιβεβαίωναν την ορθότητά της και συμφωνούσαν με αυτήν, αλλά με νόημα έλεγαν ότι άλλοι αποφασίζουν (τα πολιτικά πρόσωπα που ανέθεσαν την μελέτη και ο μελετητής, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας !!! ) Ακριβώς με την δική μας πρόταση μάλιστα συμφώνησε και ο εργολάβος του έργου θεωρώντας την  ποιο ορθή ως προς την τελική λειτουργικότητα του κόμβου, ώστε να μην υπάρχουν σήμερα τα όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί ! Είπαμε όμως φίλοι μας ότι τα πτυχία είναι αυτά που αποφασίζουν !
Μάλιστα για το θέμα αυτό επισκέφτηκαν την προηγούμενη εβδομάδα τα γραφεία της εφημερίδας μας κάποιοι συμπολίτες μας αυτοκινητιστές, που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο κόμβο σε καθημερινή βάση εκφράζοντάς μας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην κυκλοφορία των οχημάτων τους εντός του κόμβου, τις ζημίες που παθαίνουν τα οχήματά τους και εν τέλει την αγανάκτησή τους με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ! Αναφέρει λοιπόν η επιστολή τους.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγαπητέ κ. Εκδότη
αγαπητοί μας συμπολίτες
     Ο Δήμος Πέλλας αποφάσισε και υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό  έργο,  στην νότια είσοδο της Κρύας Βρύσης,  με την κατασκευή ενός κυκλοφοριακού κόμβου, ένα έργο πολύ σημαντικό, έργο ζωής θα το χαρακτηρίζαμε, αφού η έλλειψη του για πολλά χρόνια στοίχιζε τη ζωή και τον τραυματισμό πολλών συμπολιτών μας, από τροχαία δυστυχήματα που συνέβαιναν στον συγκεκριμένο σημείο.
    Η κατασκευή όμως ενός έργου δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να δημιουργεί νέα προβλήματα σε μία επαγγελματική τάξη του τόπου μας η δουλειά της οποίας είναι η καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους, τους αυτοκινητιστές .
    Εμείς λοιπόν που κυκλοφορούμε καθημερινά σε πολλούς δρόμους της Ευρώπης, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ο συγκεκριμένος κυκλοφοριακός κόμβος είναι άκρως ακατάλληλος, για την λειτουργία του ΄΄ πάνω ΄΄ σε περιφερειακό δρόμο όπου κινούνται μεγάλα οχήματα βαρέως τύπου, μεταφορών εμπορευμάτων, αλλά και ογκωδέστατων αγροτικών μηχανημάτων, παρά μόνο θα μπορούσε να είναι λειτουργικός,  εντός του σχεδίου πόλεως, με την κυκλοφορία μέσα σε αυτόν μικρών οχημάτων.
     Στον κυκλοφοριακό κόμβο λοιπόν της Κρύας Βρύσης και στο μικρό χρονικό διάστημα της λειτουργίας του,  σας δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι εμείς ως αυτοκινητιστές αλλά και ως ιδιοκτήτες μεγάλων αγροτικών μηχανημάτων έχουμε υποστεί μεγάλες ζημίες στα οχήματά μας ιδιαίτερα στα ελαστικά αλλά και στα μηχανικά συστήματα γύρω από τους τροχούς , λόγο ακριβώς της ακαταλληλότητάς της συγκεκριμένης κατασκευής,  για την κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων, αναγκάζοντάς μας μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις να ΄΄ παρανομούμε ΄΄ εν των πραγμάτων την σήμανση του κόμβου, λόγο αδυναμίας κίνησης των οχημάτων μας με βάση την κατεύθυνσή της !   
    Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι παλιότερες κατασκευαστικές κακοτεχνίες στην χώρα μας, όπως φαίνεται,  δεν έχουν αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγήν, στην κατασκευή νέων πρόσφατων έργων και μάλιστα για ένα τόσο σημαντικό έργο, όπως επισημάναμε, για τον τόπο μας, που μόλις πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία.
    Κύριοι αρμόδιοι,  πολιτικά πρόσωπα, υπάλληλοι των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Πέλλας, καθηγητές πανεπιστημίου συγκοινωνιολόγοι, σας προσκαλούμε να έρθετε μαζί μας σ΄ ένα ταξίδι μας στην Ευρώπη,  για να δείτε τον τρόπο κατασκευής παρόμοιων υπερσύγχρονων έργων, που δεν δημιουργούν προβλήματα στους οδηγούς , για τους οποίους άλλωστε κατασκευάζονται τα έργα αυτά , αλλά τα επιλύουν προστατεύοντας τις ζωές των πολιτών και την ασφάλεια των οχημάτων .
Με τιμή
Χ΄ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗΣ, ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ, ΧΑΤΖΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΔΟΜΑΖΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΗ ΣΟΦΙΑ, ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΙΚΟΣ & ΣΤΕΛΙΟΣ, ΚΑΡΑΙΣΑΡΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου