Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ -ΠΕΛΛΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΣΤΙΣ 3-10-2017.

Αποτέλεσμα εικόνας για Σιδηρόδρομος Πέλλα


"'Ολοι εμείς που αφιερώσαμε το χρόνο μας για να προωθήσουμε τη νέα γραμμή φιλοδοξούμε να δούμε το έργο αυτό να αναπνεύσει στο νομό πρίν εκπνεύσουμε εμείς" είχε πεί από το βήμα η εκπρόσωπος της "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ Ν.ΠΕΛΛΑΣ" στην ημερίδα για τον προαστιακό  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΠΕΛΛΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ που είχε γίνει στα Γιαννιτσά  το Μαϊο του 2008.
Σήμερα, σχεδόν δέκα χρόνια μετά, η επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ.Σπίρτζη παρά τα κάποια θετικά στοιχεία δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας αφου θεωρώντας "αναγκαίο κακό" την προτεραιότητα του οδικού δικτύου ο Υπουργός δήλωσε πως "δυστυχώς και η παραγωγή μας και οι μεταφορές και η κουλτούρα που έχει αναπτυχθεί βασίζονται στις οδικές μεταφορές".
Εμείς από τη μεριά μας  χωρίς να θέλουμε να μπούμε στη λογική της αντιπαράθεσης  μεταξύ οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου δηλώνουμε πως:
Η σιδηροδρομική σύνδεση ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΠΕΛΛΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ με επέκταση στην ΑΛΜΩΠΙΑ είναι " αναγκαίο καλό " με πολλαπλάσια ανταποδοτικά οφέλη και πολύ χαμηλό κόστος που σύμφωνα με την επανεκτίμηση του καθηγητή του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ Χ.Πυργίδη δεν ξεπερνά τα 150 εκ.€ (χαμηλότερο κατά 10 εκ.€ από το αντίστοιχο της Προκαταρκτικής  Μελέτης  Σκοπιμότητας  του 2008).
Αντίθετα τα έργα των δυο παρακάμψεων (Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών) που σε καμιά περίπτωση δεν αμφισβητούμε τη χρησιμότητά τους με προυπολογισμό 230 εκ.€ όπως και το οδικό τμήμα  Σκύδρας-Νάουσας της κάθετης πρόσβασης στην  Εγνατία με προυπολογισμό 100 εκ.€  υπολείπονται σε κόστος και ανταποδοτικότητα.
Η δήλωση του κ.Σπίρτζη τόσο στην ομιλία του -όσο και  σε συνέντευξη που παραχώρησε μετά την εκδήλωση- πως η σιδηροδρομική σύνδεση ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΠΕΛΛΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ  μπορεί να αποτελέσει τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας για τη διασύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια εκτός του ότι δικαιώνει  μια πάγια -εδώ και χρόνια-θέση της "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ Ν.ΠΕΛΛΑΣ" αναδυκνείει τη σημασία της σε τοπικό και  υπερτοπικό επίπεδο .

Η αναμενόμενη ωστόσο- για την ημέρα πραγματοποίησης της εκδήλωσης- δημοσιοποίηση της επικαιροποιημένης μελέτης σκοπιμότητας δεν έγινε.
  Ο κ.Σπίρτζης αφού τόνισε πως τα συμπεράσματα είναι ενθαρρυντικά ανακοίνωσε την παρουσίασή της από τους υπεύθυνους μελετητές μετά από ένα μήνα .
Αναρωτιώμαστε λοπόν αν και πότε,αυτό το σημαντικό έργο θα γίνει πραγματικότητα η αν θα παραμείνει στάσιμο ως γαϊτανάκι των επικαιροποιήσεων για τα επόμενα χρόνια .
Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης ώστε να βρεθούν τα αναγκαία χρηματοδοτικά εργαλεία και η εξαγγελία ενός χρονοδιαγράμματος που θα οδηγήσει το έργο στη τελική φάση της μελετητικής ωριμότητας για την υλοποίησή του βαρύνει αποκλειστικά την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Εμείς ως  “Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας” θεωρώντας την υλοποίηση της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-Ν.ΠΕΛΛΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ με επέκταση στην ΑΛΜΩΠΙΑ ως ένα έργο πρώτης προτεραιότητας και εθνικής σημασίας με τεράστια ανταποδοτικά οφέλη και ελάχιστο κόστος θα συνεχίσουμε να την διεκδικούμε .




                                                                                                                21-10-2017 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more