Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ : Αποτελέσματα Φεβρουαρίου 2013



Η εξέλιξη του ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή µε βάση το έτος 2009=100,0, του µηνός Φεβρουαρίου 2013 έχει
ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ.∆.Τ.Κ) του µηνός Φεβρουαρίου 2013, προς
τον αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2012, προκύπτει αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 2,1%, που
σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011 (Πίνακας 2).
Ο Γενικός ∆είκτης κατά το µήνα Φεβρουάριο 2013, σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2013, παρουσίασε
µείωση 1,6%, έναντι µείωσης 1,5% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου
έτους (Πίνακας 1).
Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2012 – Φεβρουαρίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο
∆είκτη του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2011 – Φεβρουαρίου 2012, παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης

2,9%, που σηµειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούµενα δωδεκάµηνα (Πίνακας 3).


Ανάλυση µεταβολών ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή µηνός Φεβρουαρίου 2013

I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2013, µε Ιανουάριο 2013 (Πίνακες 1, 4)

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 1,6% το µήνα Φεβρουάριο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο
∆είκτη του Ιανουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές: 

1. Από τις µειώσεις των δεικτών: 

α) Κατά 0,1% της οµάδας ‘’ ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα κρέατα
γενικά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα λαχανικά νωπά. 
β) Κατά 18,8% της οµάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών χειµερινών εκπτώσεων. 
γ) Κατά 3,7% της οµάδας ‘’ ∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειµερινών
εκπτώσεων. 
δ) Κατά 0,3% της οµάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών
υπηρεσιών. 
ε) Κατά 0,6% της οµάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω µείωσης των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-
καφενεία και στα ξενοδοχεία. 
στ) Κατά 1,3% της οµάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των ειδών ταξιδίου-
λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειµερινών εκπτώσεων και των ειδών ατοµικής φροντίδας και των
ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων. 

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών: 

α) Κατά 0,5% της οµάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των τσιγάρων. 
β) Κατά 0,4% της οµάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών του πετρελαίου θέρµανσης. Μέρος της
αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ενοίκια κατοικιών. 
γ) Κατά 1,0% της οµάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και
στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών των αυτοκινήτων.

ΙΙ. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2013, µε Φεβρουάριο 2012 (Πίνακες 2, 5) 

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 0,1% το µήνα Φεβρουάριο 2013, σε σύγκριση µε τον
αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές : 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών : 

α) Κατά 0,1% της οµάδας ‘’ ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στις πατάτες
νωπές, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών
στα δηµητριακά και παρασκευάσµατα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, χυµοί φρούτων. 
β) Κατά 1,0% της οµάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των τσιγάρων. 
γ) Κατά 1,7% της οµάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
δ) Κατά 9,0% της οµάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, του πετρελαίου θέρµανσης και του
ηλεκτρισµού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ενοίκια κατοικιών και στις
υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας. 

2. Από τις µειώσεις των δεικτών : 

α) Κατά 3,5% της οµάδας ‘’ ∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα
έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου, είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες. 
β) Κατά 4,2% της οµάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των φαρµάκων και των ιατρικών, 
οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. 
γ) Κατά 5,1% της οµάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των τηλεφωνικών υπηρεσιών. 
δ) Κατά 2,7% της οµάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών του
οπτικοακουστικού εξοπλισµού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής. 
ε) Κατά 4,0% της οµάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων
γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και µεταπτυχιακών σπουδών. 
στ) Κατά 1,2% της οµάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των εστιατορίων-
ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων. 
ζ) Κατά 2,3% της οµάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των κουρείων-
κοµµωτηρίων-ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων. 
Σηµειώνεται ότι η µεταβολή της οµάδας ‘’ Μεταφορές ‘’ παρέµεινε µηδενική, διότι οι αυξήσεις των τιµών των καυσίµων
αυτοκινήτων και των τιµών των αεροπλάνων αντισταθµίσθηκαν από τις µειώσεις των τιµών στα αυτοκίνητα.










*Το άρθρο θα δημοσιευθεί και στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Χαλκιδικής ''Θέμα'' την Πέμπτη 11/4.




2 σχόλια:

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more