και εμπορίας αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους περίπου 10.000 χαρτιά απόσυρσης και δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να τα χρησιμοποιήσουν. Η λύση αυτή εξετάζεται μετά τις ενστάσεις που υπήρξαν από το κουαρτέτο των Θεσμών στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και της αντικατάστασής τους με νέα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Σε περίπτωση που δεν δοθεί παράταση στο μέτρο της απόσυρσης τουλάχιστον έως τα τέλη Απριλίου, τότε αυτομάτως το όφελος για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που έχουν στα χέρια τους το πιστοποιητικό της απόσυρσης ακυρώνεται.
Μπορεί το μέτρο της απόσυρσης να έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 2015 αλλά τα χαρτιά της απόσυρσης εξακολουθούν να ισχύουν μόνο όμως για καινούργια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2015.
Ωστόσο ελάχιστα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που εκτελωνίστηκαν μέχρι το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου. Σύμφωνα μάλιστα με στελέχη από τον κλάδο της αγοράς αυτή τη στιγμή ούτε 200 καινούργια αυτοκίνητα δεν υπάρχουν διαθέσιμα τα οποία έχουν εκτελωνιστεί πριν τα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου για τα οποία έχει καταβληθεί ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης και μπορεί να γίνει χρήση του οφέλους της απόσυρσης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 6.000 καινούργια αυτοκίνητα στο Τελωνείο της Αθήνας τα οποία δεν εκτελωνίζονται, καθώς οι εισαγωγικές ευελπιστούν πως θα δοθεί μικρή παράταση του μέτρου.
Aντιδρούν οι δανειστές
Η παράταση που σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών θα διευκολύνει τις εκτελωνίσεις καινούργιων αυτοκινήτων και θα χρησιμοποιηθούν τα πιστοποιητικά απόσυρσης που έχουν στην κατοχή τους οι ιδιώτες καταναλωτές και οι εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι οι δανειστές αντιδρούν στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης μέχρι το τέλος Ιουνίου που θέλει το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να φέρει τα επιθυμητά δημοσιονομικά αποτελέσματα, καθώς θα χαθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα από αυτά που θα εισπραχθούν. Επίσης, πιστεύουν ότι η αγορά αυτοκινήτου, ούτως ή άλλως, θα κυμανθεί φέτος σε χαμηλά επίπεδα λόγω της γενικότερης καθίζησης της οικονομικής δραστηριότητας και ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν θα κάνει ουσιαστική διαφορά στη ζήτηση. Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν ότι το θέμα δεν έχει ακόμη κλείσει οριστικά και ότι η διαπραγμάτευση συνεχίζεται.
Με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, έως και τα τέλη του 2015, από τον Φλεβάρη του 2010 που ξεκίνησε, η απόσυρση έχει οδηγήσει σε απομάκρυνση 450.000 επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.
Η απόσυρση προβλέπει απαλλαγή 50% έως 100% από το τέλος ταξινόμησης του καινούργιου οχήματος, βάσει του κυβισμού του νέου προς ταξινόμηση αυτοκινήτου.
Το όφελος διαμορφώνεται:
Μέχρι 300 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ.
Μέχρι 960 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 8.000 ευρώ.
Μέχρι 1.430 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 11.000 ευρώ.
Μέχρι 2.800 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου