Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2020

Το επιχειρείν στην εποχή του κορονοιου





 Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντης επιχειρηματίας, συγγραφέας και ειδικός σύμβουλος στρατηγικής επιχειρήσεων και οργανισμών.

Ποια η εικόνα στον τομέα των επιχειρήσεων στην εποχή του κορονοιου 

Σαφέστατα η εικόνα των επιχειρήσεων δεν είναι η καλύτερη και αυτή που όλοι μας θα επιθυμούσαμε. Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ως τραγική για τις επιχειρήσεις των κλάδων που επλήγησαν άμεσα από την πανδημία όπως ο τουρισμός, η εστίαση και άλλες. Στον αντίποδα θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ως ιδιαιτέρως δημιουργική και επικερδής για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν τα ππροσόντα και τις υπηρεσίες τους στο διαδίκτυο. Σε γενικές γραμμές και σε βάθος χρόνου, με την πανδημία παρούσα και ενεργή, οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις δυστυχώς θα βρεθούν σε δυσχερή θέση λόγω του μειουμένου διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων.
 Είστε ικανοποιημένοι οι επιχειρηματίες από τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την πανδημία ;
Όπως και η πλειονότητα των Ελλήνων, έτσι και εγώ είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από τον τρόπο αντιμετώπίσης της πανδημίας από την κυβέρνηση. Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, μπορεί όμως να προετοιμαστεί επαρκώς για τις αλλαγές αλλά και να διαχειριστεί επαρκώς τις συνέπειες των αλλαγών του μέλλοντος. Η κυβέρνηση έχει αποδεδειγμένα και επαρκώς αντιμετωπίσει τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας, διατηρώντας την κοινωνική συνοχή ενώ παράλληλα έθεσε τη χώρα μας ως ένα success story σε παγκόσμιο επίπεδο.Ποιες είναι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας επιχειρηματίας  Δεδομένου ότι η Ελληνική οικονομία απαρτίζεται από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της, οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες είναι λίγο πολύ οι ίδιες. Και δυστυχώς είναι αυτές που αντιμετωπίζουν από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης, πριν από μια δεκαετία έως και σήμερα που συνομιλούμε. Οι προκλήσεις είναι η μείωση του τζίρου και των κερδών, η μείωση των επενδύσεων, η δυσκολία πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό, η υπερφορολόγηση και φυσικά η παντός είδους γραφειοκρατία που δυσχεραίνει το επιχειρείν στο σύνολο του. 
 Ποια η συμβολή της ευρωπαϊκής ένωσης υπάρχουν χρηματοδοτήσεις κονδύλια αναφορικά με την στήριξη των επιχειρήσεων στην χώρα μας  και αν ειστε ικανοποιημένος από τον τρόπο κατανομής τους 
 Επιτρέψτε μου παρακαλώ ένα σχόλιο σε αυτό σημείο. Δεν τολμώ να φανταστώ τη χώρα μας εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαχρονικά. Πολύ δε περισσότερο σε συνθήκες κρίσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Το αφήγημα της εξόδου της Ελλάδος από την Ευρώπη που αποτέλεσε το κύριο αφήγημα των λαϊκιστών τα προηγούμενα χρόνια αποδεικνύεται, όχι μόνο επικίνδυνο για τα συμφέροντα των Ελλήνων αλλά και κινείται στα όρια της πολιτικής απάτης. Σε πρακτικούς όρους, όλοι όσοι τάσσονται εναντίον της Ένωσης, ουσιαστικά τάσσονται κατά της ίδιας μας της χώρας και οφείλουν να αναθεωρήσουν.Η ενίσχυση της δημόσιας υγείας και ο μετριασμός των κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης αποτελούν σήμερα την κορωνίδα της Ευρωπαϊκής αλληλεγγύης Κινητοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα και πόροι για να βοηθηθούν όχι μόνο τα κράτη μέλη αλλά και γειτονικές τρίτες χώρες. Η κοινή αντιμετώπιση της πανδημίας σε επίπεδο κρατών και ευρωπαϊκής ένωσης αποτελεί μονόδρομο για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον. Ανακοινώθηκε ήδη μέσω του κοινού προϋπολογισμού, σχέδιο ανάκαμψης για την Ευρώπη, ύψους 2,4 τρισ. ευρώ, με στόχο την ανασύνταξη και την προετοιμασία για την επόμενη γενιά. Με την πάροδο του χρόνου θα εξαγγέλλονται εξειδικευμένα μέτρα και δράσεις ενίσχυσης καθώς και το πως ακριβώς θα ωφεληθούν, κυβερνήσεις, τράπεζες, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
 Η επόμενη μέρα για τον τουρισμό ; 
Η χώρα μας αποτέλεσε πρότυπο διεθνώς και απολύτως θετικό παράδειγμα στη διαχείριση της πανδημίας με την έγκαιρη λήψη περιοριστικών μέτρων και την πιστή τήρηση τους από την πλειονότητα των πολίτων.Χώρες και τουριστικοί προορισμοί αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν για τους τουρίστες καθώς οι αυστηροί περιορισμοί για τον έλεγχο και τη διαχείριση της πανδημίας, σταδιακά χαλαρώνουν. Η τουριστική κίνηση αλλά και οι μετακινήσεις πολιτών γενικότερα, ενισχύονται προϊόντος του χρόνου τόσο εντός της ευρωπαϊκής ένωσης όσο και παγκοσμίως, κυρίως λόγω της ραγδαίας ενίσχυσης της μεσαίας τάξης στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες της Ανατολής.Η χώρα μας έχει να προσφέρει σε τουρίστες και επισκέπτες, πλήθος μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών χάριν του μοναδικού της πολιτισμού, της μακραίωνης ιστορίας και παράδοσης, της φυσικής ομορφιάς του τόπου και τέλος του ιδανικού κλίματος. Δυστυχώς όμως δεν διαθέτει μόνο η χώρα μας μοναδικούς τουριστικούς προορισμούς και τοποθεσίες που θα προσελκύσουν εκατομμύρια τουριστών από όλο τον κόσμο. Διαθέτοντας μόνο μερικά βαριά χαρτιά (Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Κρήτη, Ρόδος, Χαλκιδική) η χώρα μας καλείται να αντιμετωπίσει τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό στον τουρισμό με άλλες χώρες της Μεσογείου καθώς και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όσο περνούν οι εβδομάδες, τόσο οι πελάτες διεθνώς θα αναζητούν προορισμούς διακοπών και πλείστες τουριστικές υπηρεσίες, κυρίως στο διαδίκτυο. Η επόμενη δύσκολη μέρα στον τουρισμό έρχεται σύντομα και καθώς θεωρώ ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε στον τομέα του digital marketing και branding προορισμών και τοποθεσιών, πιστεύω ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τουριστικών μας επιχειρήσεων θα είναι το κύριο στοίχημα στα χρόνια που έπονται
Μελετώντας, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας μια σωστή στρατηγική digital marketing, μπορούμε όχι μόνο να ανταπεξέλθουμε ως χώρα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό αλλά και να φέρουμε την πραγματική ανάπτυξη στις τοπικές κοινωνίες που τόσο έχουν πληγεί από την σαρωτική πανδημία.Μιλήστε μας για το δεύτερο κατά σειρά βιβλίο σας   Τιτλοφορείται Brand η στρατηγική  από τις εκδόσεις Φερενίκη και πραγματεύεται τη στρατηγική διαχείριση του brand υπό την ευρεία έννοια και όχι μόνο από επιχειρηματικής σκοπιάς. Μια σχετικά απλή διαπίστωση γέννησε ένα ερώτημα και στάθηκε το έναυσμα για τη συγγραφή του βιβλίου ‘Brand, Η στρατηγική’. Η διαπίστωση έγκειται στο γεγονός ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής είναι πλήρως εξοικειωμένος με τα brands και αυτό αποδεικνύεται από την καταναλωτική του συμπεριφορά, η οποία χαρακτηρίζεται από τη σαφή προτίμησή του προς τα επώνυμα και εισαγόμενα προϊόντα. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του ο μέσος καταναλωτής εκπαιδεύεται -μέσω της πειθούς της διαφήμισης, αλλά και της επιρροής του οικογενειακού και κοινωνικού του περίγυρου- όχι μόνο να αντιλαμβάνεται την διαφορετικότητα του brand, αλλά και να αναγνωρίζει την αξία, καθώς και τις άυλες ωφέλειες που απολαμβάνει από αυτό. Και γιατί εφόσον σε επίπεδο κατανάλωσης είμαστε όλοι τιμητές του brand, δεν ισχύει το ίδιο και σε παραγωγικό επίπεδο; Με άλλα λόγια, γιατί οι ελληνικές
 Ευχαριστώ θερμά !
Να ειστε καλα σας κι εγώ σας  ευχαριστώ 
Απο Βίκυ Μπαιρακτάρη 

Βιογραφικό 
 Ο Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντης είναι επιχειρηματίας, συγγραφέας και ειδικός σύμβουλος στρατηγικής επιχειρήσεων και οργανισμών.
 Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Στρατηγική Διοίκηση Επιχειρήσεων και πιστοποιημένος στρατηγιστής. Εργάζεται ως υπεύθυνος εξαγωγών τα τελευταία είκοσι χρόνια ενώ έχει οργανώσει και υλοποιήσει πάνω από 100 συμμετοχές σε εμπορικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.Το 2011 κυκλοφόρησε το πρώτο βιβλίο του «Συμμετέχοντας σε εμπορικές εκθέσεις» από τις εκδόσεις Αλτιντζή ενώ το 2013 κυκλοφόρησε το best seller βιβλίο του με τίτλο «Brand η στρατηγική» από τις εκδόσεις Φερενίκη. Έχει στο βιογραφικό του σειρά εισηγήσεων, παρουσιάσεων και ομιλιών σε συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες αναφορικά με θέματα διοίκησης επιχειρήσεων, στρατηγικής και branding. Αρθρογραφεί σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Είναι συνιδιοκτήτης εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ιδρυτής της SKG BUS transfers & tours ενώ διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε θέματα εξαγωγών, ανάπτυξης και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου