Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020

Πολλά εγκαταλειμμένα αυτoκίνητα στους δρόμους της Έδεσσας



ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΟ



 


Η  εγκατάλειψη των αυτοκίνητων στους δρόμους, από τους ιδιοκτήτες τους , που, είτε δεν μπορούν να τα συντηρήσουν με τα νέα μέτρα και το κόστος των καυσίμων , είτε επειδή είναι παλαιά και έχουν  μεγάλο κόστος επισκευής, είναι ένα συχνό φαινόμενο στη χώρα μας. Δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση η Έδεσσα, όπου σε πολλά σημεία της πόλης συναντά κανείς αρκετά αυτοκίνητα, χωρίς πινακίδες , κυρίως, που έχουν εγκαταλειφθεί. Όμως, δεν θα πρέπει να είναι αυτή η λύση. Για την απόσυρση αυτοκινήτου αλλά και δικύκλου, υπάρχει η κατάλληλη και νόμιμη διαδικασία. Εάν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να πάει στην απόσυρση, σύμφωνα με τη πρόσφατη ρύθμιση, όπου ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται, με προϋποθέσεις, από το τέλος ταξινόμησης καινούργιου αυτοκινήτου, τότε γίνεται η κλασσική απόσυρση του οχήματος, σε κατάλληλους χώρους που έχουν εγκριθεί από το κράτος. Φυσικά, προηγείται η διαγραφή του αυτοκινήτου από τα μητρώα (αποταξινόμηση). Στην εγκατάσταση απορρύπανσης , αποστραγγίζονται πρώτα τα καύσιμα και ο ηλεκτρικός συσσωρευτής καθώς και τα επικίνδυνα υγρά και κατόπιν γίνεται ο τεμαχισμός και η σύνθλιψη και τα μεταλλικά μέρη αποστέλλονται στις χαλυβουργίες, αφού έχουν αφαιρεθεί προηγουμένως τα άλλα ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικά, ελαστικά κλπ.) . Σύμφωνα με τους επίσημους κανόνες, η διαχείριση του αυτοκινήτου πρέπει να είναι περιβαλλοντικά ορθή και τότε μόνο επιτυγχάνεται η πλήρης ανακύκλωση του που αφορά το 85% του συνολικού του βάρους. Εάν το όχημα έχει εγκαταλειφθεί στο δρόμο, τότε ρυπαίνει το περιβάλλον, δυσκολεύει τη κίνηση άλλων οχημάτων αλλά και πεζών, γίνεται εστία μόλυνσης και αποτελεί και άμεσο κίνδυνο έκρηξης και πυρκαγιάς, σε περίπτωση που περιέχει και –έστω- ελάχιστη ποσότητα καυσίμων στο ρεζερβουάρ του. Η άγνοια αλλά και η αδιαφορία κάποιων συμπολιτών μας, όπως  και η χρονοβόρα διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για τον χαρακτηρισμό ενός  εγκαταλειμμένου αυτοκινήτου, έχει δημιουργήσει το σημερινό απαράδεκτο φαινόμενο στους δρόμους της πόλης. Ακόμη και μέσα στο προαύλιο του Διοικητηρίου υπάρχει- εδώ και μήνες- εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο, στο οποίο, μόλις στις 16 Νοεμβρίου επικολλήθηκε το ειδικό σήμα από την Δημοτική Αστυνομία και τάχθηκε η νόμιμη προθεσμία, ώστε εάν δεν το απομακρύνει ο ιδιοκτήτης του, τότε θα θεωρηθεί ως απόβλητο και θα μεταφερθεί με τη φροντίδα της υπηρεσίας. Αυτό όσον αφορά τα αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας, όμως  αυτά που έχουν εγκαταλειφθεί χωρίς πινακίδες είναι από μόνα τους απορρίμματα και ως γνωστόν τα απορρίμματα  δεν έχουν  ιδιοκτήτη και μετακινούνται χωρίς τις γνωστές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ιδίως τώρα, με τη λήξη του έτους που αρκετοί θα θελήσουν να θέσουν σε ακινησία το αυτοκίνητο τους καταθέτοντας τις πινακίδες στην Εφορία,  λόγω κόστους συντήρησης, τεκμηρίων κλπ. πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.  Αυτά τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι σταθμευμένα σε ιδιόκτητο χώρο,(γκαράζ, πυλωτή, αγρόκτημα) όπως απαιτεί ο Νόμος και όχι στους δρόμους και στις πλατείες απ όπου μπορεί να τα μεταφέρει ο Δήμος χωρίς καμία επίσημη  διαδικασία. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η κυβέρνηση ετοιμάζει το νομοσχέδιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μέσα σε αυτό θα υπάρχουν σχετικές διατάξεις για την απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων , της κατηγορίας Euro 3 και 4, δίνοντας τη δυνατότητα για απόσυρση αλλά σε πολύ χαμηλότερη τιμή αποζημίωσης από ότι στο παρελθόν. Αυτή δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ για οποιαδήποτε κατηγορία αυτοκινήτου και μάλιστα θα αφορά μόνον τους ιδιοκτήτες που θα αντικαταστήσουν το παλαιό τους αυτοκίνητο με νέο ηλεκτρικό. Με δεδομένο, όμως, ότι τα ηλεκτρικά έχουν μεγάλη αρχική τιμή απόκτησης, επακόλουθο είναι ότι και οι ενδιαφερόμενοι να μην είναι πολλοί, έτσι και η απόσυρση θα έχει μικρό ενδιαφέρον.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου