Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2020

Γιατί δεν περπάτησε ο πεζόδρομος κορδέλα

 

 


Δεν βγαίνει με τίποτα η πεζοδρόμηση

 

Πριν από λίγες μέρες, ο Δήμαρχος Αλμωπίας, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ενημέρωσε τους πολίτες για την πεζοδρόμηση της Αριδαίας. Μάλιστα τόνισε ότι θεωρεί ο ίδιος πως πέτυχε στο σύνολο της. Βέβαια ξέχασε να αναφέρει πως ήταν ένα έργο πυλοτικό και προσωρινό αφενός για να δει πως περπατάει και αφετέρου διότι υπηρετεί τις έκτακτες ανάγκες λόγω covid 19.  Παρακάτω σας παραθέτουμε την δήλωση του προς ενημέρωση σας:

 

Υποσχεθήκαμε, όπως όλοι γνωρίζετε προεκλογικά, να δώσουμε τον πεζόδρομο στους πεζούς.

Μας πρόλαβε, στην αρχή της θητείας μας, η πανδημία και ως καταλύτης επίσπευσε αυτή μας την προεκλογική δέσμευση.

Η πραγματοποίηση αυτής, ξεκίνησε με τη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στους πεζοδρόμους Κύπρου, βόρειας παράπλευρης οδού της πλατείας και στην Χρυσοστόμου Σμύρνης. Αυτή η διακοπή της κυκλοφορίας έχει ως πρώτο στόχο τη διάθεση περισσότερου χώρου στους πεζούς πολίτες, στα πλαίσια των μέτρων ελέγχου μετάδοσης του Covid 19 αλλά αποτελεί και μια πρώτη δοκιμή χρήσης εκτεταμένης πεζοδρόμησης του κέντρου της Αριδαίας. Διανύουμε λοιπόν τον 4ο μήνα πεζοδρομήσεων και ήδη έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα:

Η βόρεια παράπλευρη οδός της πλατείας και ακόμη περισσότερο η οδός Κύπρου, έγιναν αποδεκτές από τους πολίτες, αν και αρχικά δεν βοήθησαν οι καιρικές συνθήκες. Ωστόσο τον τελευταίο μήνα, φαίνεται ότι η πόλη μας κάνει τα πρώτα βήματά της στην πεζοδρόμηση.

Η οδός Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν έγινε αποδεκτή σε πρώτη φάση, καθώς δεν συνδέεται άμεσα με τον πεζόδρομο της Κύπρου και επίσης δε διαθέτει αξιόλογο αριθμό καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Στο κυκλοφοριακό της πόλης η επίπτωση δεν ήταν μεγάλη, αν εξαιρέσουμε τις πρώτες ημέρες στις οποίες υπήρχε φανερή αμηχανία στους οδηγούς των οχημάτων. Παρόλα αυτά και σε συνεργασία με φορείς και κυρίως την αστυνομία, θα προβούμε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κρίσιμα σημεία του κέντρου της πόλης.

Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης, δεν αποδείχθηκε σοβαρή έλλειψη αυτών, καθώς η πόλη μας διαθέτει υφιστάμενους χώρους στάθμευσης αλλά και πλήθος οδών γύρω από το κέντρο, στις οποίες επιτρέπεται η στάθμευση οχημάτων.

Παρ’ όλα αυτά, θα διατεθούν και νέες θέσεις τόσο στον χώρο του Δημαρχείου όσο και στον χώρο του Διοικητηρίου.

Έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα της περιοχής Κύπρου σε όλα τα επίπεδα, όπως η μείωση του καυσαερίου, της ηχορρύπανσης, καθώς ενισχύθηκε και η ασφάλεια κυκλοφορίας των πεζών.

Παράλληλα και πριν την Πανδημία, η οποία επέφερε πρόσκαιρες αλλαγές της κοινωνικής συμπεριφοράς στον Δήμο μας, είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Αυτή πρόκειται να μας δώσει τη νέα μορφή υποδομών και απαιτούμενων κατασκευών στη μετακίνηση των πολιτών με βάση τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τέλος των λοιπών οχημάτων. Εάν η πολεοδομική μελέτη της πόλης μας πριν 30 χρόνια, προέβλεπε την ανάγκη πεζόδρομων φανταστείτε σήμερα που έχουμε αυξηθεί πληθυσμιακά, πόσο μεγαλύτερους χώρους για τους πεζούς και ποδηλάτες χρειαζόμαστε.

Τέλος προς απάντηση όλων αυτών που βλέπουν με σκεπτικισμό τις αποφάσεις της σημερινής Δημοτικής Διοίκησης, ένα θα πω:

Εάν περιμέναμε αυτούς να το σκεφτούν, να το διαβουλευθούν και να τηρήσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα περιμέναμε πολλά ακόμη χρόνια για να δούμε πεζόδρομο στην Αριδαία.

Με βάση τον κανονισμό, η εφαρμογή των εγκεκριμένων πολεοδομικών σχεδίων γίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Παρά ταύτα όποιος έχει οποιαδήποτε ένσταση σχετικά με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, μπορεί να προσφύγει στα αρμόδια όργανα.

Δεν θα αναλωθούμε στο αν έπρεπε ή όχι να περάσει η εφαρμογή της εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, στην οποία θυμίζω ότι ως Δημοτική παράταξη έχουμε την πλειοψηφία.

Στον αντίποδα όλης αυτής της επουσιώδης κουβέντας, θα ήταν φρόνιμο να συζητήσουμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατεία της πόλης μας, την πλατεία Αγγελή Γάτσου και το ίδιο αυτό καθ’ αυτό Δημαρχείο, ως προς την πολεοδομική και χωροταξική τους υπόσταση.

Το κέντρο της πόλης είναι για τους πολίτες 

 

 

 

Οι πολίτες βέβαια θα πρέπει να γνωρίζουν όλες τις πτυχές και όλες τις διαδικασίες γύρω από αυτό το ζήτημα. Είναι κρίμα να διαβάζουν από τη προσωπική του σελίδα τις σκέψεις του και τις αποφάσεις του για ένα έργο καθαρά πιλοτικό που μεταμόρφωσε το κέντρο της Αριδαίας σε ένα κακόγουστο αστείο, ενώ παράλληλα προκάλεσε απίστευτη ταλαιπωρία στους κατοίκους και επισκέπτες της Αριδαίας. Με λίγα λόγια σε μια εποχή που αναγκαστικά οι κάτοικοι και επισκέπτες ή επαγγελματίες επέλεγαν την κίνηση με τα ΙΧ λόγω των περιοριστικών μέτρων, προκειμένου να μετακινηθούν, ο Δήμαρχος αποφάσισε, παρακάμπτοντας την επιτροπή ποιότητας ζωής, να παίξει με ζαρντινιέρες και κορδέλες κακής αισθητικής ώστε να δει πως θα λειτουργήσει το έργο κάνοντας την ζωή των πολιτών δύσκολη. Ακόμη ο κος Δήμαρχος θα πρέπει να γνωρίζει ότι το κέντρο είναι για τους πολίτες αλλά όταν αυτοί θέλουν να κινούνται, τότε ο ίδιος κάνει λάθος να μιλά για πεζόδρομο, την ίδια ώρα που η κύρια του κατοικία είναι σε κοινότητα.

 

 

Χωρίς τέλος το μαρτύριο

Φαίνεται ότι χωρίς τέλος θα είναι το μαρτύριο για τους κατοίκους και επισκέπτες της Αριδαίας μετά την ομολογία του Δημάρχου ότι θα προχωρήσει στην μόνιμη πεζοδρόμηση καθώς υπήρχαν ελπίδες από τους πολίτες για κάτι διαφορετικό μετά την πλήρη αποτυχία του μέτρου. Το έχουν αναδείξει οι επιχειρηματίες, ο εμπορικός σύλλογος, οι κάτοικοι της οδού Κύπρου. Γενικότερα όλη η πόλη. Οι μόνοι δεν δείχνουν να έχουν αυτιστικά σύνδρομα είναι η Δημοτική αρχή και η αντιπολίτευση που μάλλον αλλού ζουν για τους δικούς τους λόγους η καθεμία. Το ζήτημα είναι πόσο θα κοστίζουν τα έργα της μόνιμης πεζοδρόμησης που επί της ουσίας θα είναι χρήματα πεταμένα καθώς η επόμενη δημοτική αρχή θα αναγκαστεί να δώσει σε κυκλοφορία την Κύπρου είτε με την ήπια διέλευση είτε με την πεζοδρόμηση κάποιες μέρες και ώρες του χρόνου.  

 

Η Αντιπολίτευση απούσα

Δυστυχώς και σε αυτό το ζήτημα η αντιπολίτευση είναι απούσα. Θα έπρεπε να επικεντρωθεί  στην ανάδειξη του καθώς η μεγαλομανία του Δημάρχου έχει αφήσει ως αποτύπωμα για τον πεζόδρομο κορδέλα πολλά ερωτηματικά. Ο κος Μπάτσης υπόσχεται εκτεταμένες παρεμβάσεις μονίμου χαρακτήρα με βάση άγνωστες μελέτες, χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς διαβούλευση, χωρίς απολογισμό για το τι πήγε στραβά μέχρι τώρα, χωρίς την δρομολόγηση ενός πλαισίου ουσιαστικού διαλόγου με τους ανθρώπους της πόλης, χωρίς εξήγηση για τους λόγους που δεν πάρθηκε απόφαση από την επιτροπή ποιότητας ζωής για τις προσωρινές προσομοιώσεις.

 

 

Προχειρότητα= Μπάτσης;

 

Ο παραπάνω τίτλος θα μπορούσε να είναι και βασικός για το σημερινό μας θέμα. Άλλωστε είναι γνωστή η  προχειρότητα και η επιπολαιότητα με την οποία  έχει διαχειριστεί σημαντικά ζητήματα ο Δήμαρχος και συνολικά η Δημοτική Αρχή. Το κερασάκι στην τούρτα μπήκε με  το έγγραφο  το οποίο απάντησε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αλμωπίας σε ερώτημα του συνδυασμού του Νίκου Παρούτογλου σε σχέση με τις πεζοδρομήσεις που εφαρμόστηκαν στην πόλη της Αριδαίας.

Από το έγγραφο που υπογράφει η Προϊσταμένη του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών, προκύπτει πως η αρχική διαδικασία προέβλεπε να ληφθεί απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια να εγκριθεί αυτή η απόφαση από την Αποκεντρωμένη. Ωστόσο, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον κορονοϊό, δόθηκε η δυνατότητα στους Δήμους να λαμβάνει απόφαση η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και να μην απαιτείται η έγκριση της Αποκεντρωμένης, με τη σημείωση πως μια τέτοια απόφαση θα έχει ισχύ έως το Νοέμβριο του 2020.

Ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του προχώρησαν στο κλείσιμο δρόμων και συγκεκριμένα της Κύπρου, της Χρ. Σμύρνης και του στενού της κεντρικής πλατείας χωρίς να προηγηθεί απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Έστειλε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς να επικαλεστεί τη σχετική νομοθεσία και κατά παρέκκλιση των όσων αναφέρει η Τεχνική Υπηρεσία.

Η συγκεκριμένη απάντηση δικαιώνει τις αιτιάσεις και τις ενστάσεις τόσο της παράταξης Παρούτογλου που κατέθεσε το σχετικό αίτημα, όσο και των υπόλοιπων συνδυασμών της αντιπολίτευσης, που από την πρώτη στιγμή κάνει λόγο για απίστευτη προχειρότητα και αποφάσεις που εκθέτουν το Δήμο. Αν λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τότε μιλάμε για μια διαδικασία που αποτελεί μνημείο προχειρότητας και επιπολαιότητας, από έναν Δήμαρχο και μια Δημοτική Αρχή που λειτούργησε χωρίς να ακολουθήσει την ορθή διαδικασία. Ο Κος Μπάτσης δήλωσε με ειλικρίνεια πως σε καιρό πανδημίας, χωρίς κανένα απολύτως σχέδιο, προκάλεσε και προκαλεί απίστευτη ταλαιπωρία σε εκατοντάδες οδηγούς σε καθημερινή βάση που διέρχονται την πόλη της Αριδαίας για μια προσομοίωση που δεν περπάτησε ποτέ…

Δεν μπορεί να προχωρήσει τον πεζόδρομο

Οι καλά γνωρίζοντες τονίζουν πως η επιστολή Μπάτση είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα ώστε να μην χρεωθεί ο ίδιος και η παράταξη του την αποτυχία του πεζόδρομου κορδέλα. Όπως ο ίδιος ομολόγησε, για να περάσει η μόνιμη πεζοδρόμηση στο κέντρο θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου, μόνο που ο ίδιος δεν έχει πλέον την πλειοψηφία. Όλοι οι άλλοι συνδυασμοί διαφωνούν με το μοντέλο του. Άρα έχει δυο δρόμους. Ή να φέρει μια συμβιβαστική πρόταση που μπορεί να περάσει, ή να επιμείνει στην δική του, να μην περάσει και να ρίξει την ευθύνη στην αντιπολίτευση. Βέβαια υπολογίζει χωρίς τον ξενοδόχο καθώς οι παρατάξεις των κ.κ.κ. Χατζηδημητρίου, Παρούτογλου και Μπίνου έχουν όλο το δικαίωμα να φέρουν δική τους πρόταση, να την περάσουν και φυσικά ο ίδιος να είναι υποχρεωμένος να την εκτελέσει. Ωστόσο την πρόταση της αντιπολίτευσης μπορεί να μην την περάσει η επιτροπή ποιότητας ζωής, αλλά εκεί όπως ο ίδιος ομολόγησε, διαθέτει την πλειοψηφία. Άρα θα χρεωθεί προσωπικά και ως πλειοψηφία την αποτυχία. Προβλέπουμε ότι το θέμα του πεζοδρόμου θα είναι το Βατερλό του…

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου