Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2020

Μερεμέτια αντί για νέο δρόμο στην Εθν. Οδό Έδεσσας-Θεσσαλονίκης

 


20 ζωές χάνουμε ανά χρόνο στον δρόμο καρμανιόλα 



ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΧΑΜΕΝΟ ΑΙΜΑ 




Αναβάθμιση στον δρόμο  Θεσσαλονίκη Έδεσσα με συντηρήσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 ανακοίνωσε  η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μάλιστα θα γίνουν συντηρήσεις  και σε άλλα τρια σημεία. Βέβαια καμιά κουβέντα δεν έχει γίνει για την οδική σύνδεση Έδεσσας Θεσσαλονίκης και ειδικότερα από την Έδεσσα έως τον κόμβο Μαυροβουνίου, από τον κόμβο Μελισσίου έως την παράκαμψη της Χαλκηδόνας. Προ ημερών ένας νέος έξω από τα Γιαννιτσά έχασε την ζωή του, καθώς συγκρούστηκε με φορτηγό η μηχανή την οποία οδηγούσε. Μέχρι πότε θα χύνεται το αίμα μας στην άσφαλτο εν έτει 2020; Οι πολίτες απαιτούν νέο δρόμο και όχι μερεμέτια στον υφιστάμενο. Ο κος Τζιτζικώστας πάρα πολλές φορές είχε υποσχεθεί ότι θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την κατασκευή του δρόμου. Το ίδιο και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει γίνει απολύτως τιποτα. Την ίδια ώρα που κάθε χρόνο θρηνούμε αδίκως θύματα. Ποιές είναι οι ευθύνες του Περιφερειάρχη, του αντιπεριφερειάρχη και των περιφερειακών συμβούλων της Πέλλας; Θυμίζουμε ότι τον Σεπτέμβριο  του  2019 ο ίδιος ο κος Τζιτζικώστας είχε αναφερθεί σε μελετητική ωριμότητα του έργου. Μάλιστα είχε τονίσει ότι θα υπάρξει στενή συνεργασία με την Κυβέρνηση , ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων και να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες μετατροπής της οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 

Στην ανακοίνωση της Περιφέρειας τον Σεπτέμβριο του 2019 είχε αναφερθεί ότι  για την αποκατάσταση χαρακτηριστικών σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου απαιτείται να ολοκληρωθούν δυο μείζονες παρεμβάσεις: η παράκαμψη των Γιαννιτσών και η παράκαμψη της Χαλκηδόνας. Γνωστοποιείται, παράλληλα, ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ολοκληρώσει το σύνολο των μελετών για τις οποίες έχει την ευθύνη, δηλαδή για τις δυο παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, καθιστώντας το έργο μελετητικά ώριμο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο παρακάμψεων είναι 220 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ήδη διατεθεί πίστωση 10 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων από την Πολιτεία.

Επιστολή Γ. Καρασμάνη 
Θυμίζουμε ότι ο Βουλευτής και πρώην Υπουργός της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Καρασμάνης είχε απευθυνθεί πως τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, με δημόσια επιστολή του,  ζητώντας του να λάβει άμεσα πρωτοβουλίες για αυτό το σημαντικό έργο. Παρακάτω σας την παραθέτουμε για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας:


Αγαπητέ Απόστολε

Μπροστά στη νέα χρονιά που ξεκίνησε και, επειδή η τρέχουσα περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για ένα θέμα που είναι μείζονος σημασίας και ενδιαφέροντος και για σένα και, ασφαλώς, για μένα, έκρινα σκόπιμο να σου στείλω αυτήν επιστολή. Μια υπενθύμιση ότι πρέπει να επιταχύνουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες. Ώστε οι παρακάμψεις Γιαννιτσών – Χαλκηδόνας επιτέλους να δημοπρατηθούν και φυσικά, σε ό,τι αφορά στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, να αρθούν όλες οι εκκρεμότητες.

 

Ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Επί τεσσεράμισι ολόκληρα χρόνια δεν έγινε απολύτως τίποτα. Παρά τις συνεχείς και επίμονες παρεμβάσεις μου, με Ερωτήσεις προς το Υπουργό Μεταφορών της προηγούμενης Κυβέρνησης ο οποίος δήλωνε… αναρμόδιος και δεν ερχόταν στη Βουλή, αλλά και με επιστολή μου στον τότε Πρωθυπουργό που έμεινε αναπάντητη!

Άλλα περιθώρια δεν υπάρχουν!

Γνωρίζεις πολύ καλά όσα έχουν προηγηθεί: Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει, το τεράστιο σκάνδαλο της υφαρπαγής των 120 εκατομμυρίων που είχαν διασφαλιστεί γι’ αυτόν το δρόμο, το ότι είμαστε ο μοναδικός Νομός χωρίς κάθετο στην Εγνατία Οδό και, κυρίως, ότι έχουμε το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα! Το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας που από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγράψει 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους! (Σου επισυνάπτω τα πλήρη επίσημα στοιχεία για να τα χρησιμοποιήσεις όπου χρειαστεί ενδεχομένως και στην Ε.Ε)

Συνεπώς, για να μπορέσουμε προχωρήσουμε άμεσα την κατασκευή του έργου, θα πρέπει να πάρεις την πρωτοβουλία ώστε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας να συνεργαστούν στενά με τις αντίστοιχες του Υπουργείου, ώστε να χαρακτηριστεί ως ¨εθνικής σημασίας¨, να τρέξουν άμεσα οι απαλλοτριώσεις, να γίνει χωρίς χρονοτριβή η μελέτη κόστους – οφέλους, προκειμένου, επιτέλους να τελειώνουμε!

Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στην άμεση έναρξη κατασκευής του έργου.

Σε ενημερώνω ότι στο τελευταίο διάστημα, είχα και έχω επαφές με τις ηγεσίες όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και με τους τεχνοκράτες, τη διαβεβαίωσή τους ότι η κατασκευή του δρόμου είναι εφικτή, ότι μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, είτε με κοινοτικά κονδύλια από το ΕΣΠΑ είτε, σε τελευταία ανάλυση, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Προκειμένου, το έργο αυτό, να αποτελέσει ¨γέφυρα¨, για τη νέα προγραμματική περίοδο  2021 – 2027. Άλλωστε, όπως γνωρίζεις, ο δρόμος Χαλκηδόνας – Έδεσσας, αναφέρεται, για τη προγραμματική περίοδο 2014-2020 στα ΣΠΕΜ (Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) – βασική προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου, και ότι επιπλέον ότι οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας έχουν περιβαλλοντικούς όρους εγκεκριμένους έως το 2020,όπως και ότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Επιπλέον θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι ταυτόχρονα είχα συναντήσεις και με τους προηγούμενους Υπουργούς και Γενικούς Γραμματείς οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο πολύπαθος δρόμος Χαλκηδόνα - Έδεσσα είναι έτοιμος προς δημοπράτηση.

Με δεδομένη δε τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι το έργο αυτό είναι ¨πρώτης προτεραιότητας¨ και επειδή θεωρώ ότι και για σένα – όπως ασφαλώς και για μένα – είναι τεράστιας σπουδαιότητας, πρέπει οι διαδικασίες να προχωρήσουν άμεσα.

Είναι απαίτηση του λαού της Πέλλας!

Φιλικά

Γιώργος Καρασμάνης


Όχι άλλο αίμα 

Αποτελεί πραγματική αιματοχυσία αυτό που γίνεται στον δρόμο Καρμανιόλα Έδεσσα-Θεσσαλονίκη. Κάθε χρόνο θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς. Σύμφωνα λοιπόν με επίσημα στοιχεία για το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα, από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγραφεί 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους. Δεν υπολογιζουμε ότι από τότε χάθηκαν ακόμη 3 ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή κατά μέσο όρο χάνονται 20 ανθρώπινες ζωές ενώ από το 1990 έχει χαθεί ένα μεγάλο χωριό 600 και πλέον κατοίκων!!! Είναι στοιχεία που πραγματικά αποτελούν οργή από όλους προς την πολιτεία αλλά και προς την Περιφέρεια. 

Δεν είμαστε επαίτες ούτε υπό κατοχή...

Αυτό που συμβαίνει με την Πέλλα είναι αδιανόητο. Ο νομός  μας έχει μείνει εκτός κεντρικού σχεδιασμού για πολλά χρόνια. Μας αντιμετωπίζουν ως επαίτες ενώ η συμπεριφορά των πολιτικών, μας θυμίζουν τόπο υπό κατοχή... Επιτέλους πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτό το τέλμα. Δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδεικνύεται το μεγάλο λάθος που είχε γίνει το 2010 όταν η Πέλλα μαζί με την Πιερία και την Ημαθία έπρεπε γίνουν η 14η Περιφέρεια της Χώρας, συμπεριλήφθηκαν πραξικοπηματικά ελέω ΠΑΣΟΚ στην Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα αυτή να μας συμπεριφέρεται με αποικιοκρατικά χαρακτηριστικά. Άλλωστε οι τρεις αυτοί νομοί είχαν όλα τα αντικειμενικά δεδομένα για να γινόταν μια ξεχωριστή Περιφέρεια καθώς βάση πληθυσμού θα περνούσε 6 Περιφέρειες. Σίγουρα τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Ακόμη όμως και ο νομός μας να έμπαινε στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. Η Θεσσαλονίκη και οι πολιτικοί της είναι οι δυνάστες της περιοχής μας. Θυμίζουμε ακομη ως εναλλακτική αλλά πάντα επίκαιρη, την πρόταση του πρώην Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρο Καρυπίδη για την χωρική διεύρυνση της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας με Ημαθία , Πέλλα  και Πιερία για τη μείωση του πλασματικού κατά κεφαλήν εισοδήματος, ελέω ΔΕΗ και με ταυτόχρονη αναβάθμιση των χρηματοδοτήσεων από ευρωπαϊκά προγράμματα. ο Θόδωρος Καρυπίδης παρουσίασε μια πρωτοποριακή πρόταση χωρικής διεύρυνσης της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας με την Ημαθία , την  Πέλλα  και την Πιερία με σκοπό την μείωση του πλασματικού κατά κεφαλήν εισοδήματος των πολιτών ελέω ΔΕΗ και δημογραφικού προβλήματος,  και με ταυτόχρονη αναβάθμιση των χρηματοδοτήσεων από ευρωπαϊκά προγραμματα και πόρους όλων των κάτοικων της νέας αυτής Περιφέρειας που έτσι και αλλιώς  περιλαμβάνει κοινά χαρακτηριστικά των κατοίκων σε πολιτισμό, αγροτικό τομέα και δίκτυα μεταφορών. Με αυτή την μεταρρύθμιση η Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας θα αποκτήσει διέξοδο στην θάλασσα και οι πολίτες της Ημαθίας , Πέλλας  και  Πιερίας απελευθέρωση από τον στραγγαλισμό των κονδυλίων τους από την «υδροκέφαλη» Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Αναπάντητα ερωτήματα 
Τα αναπάντητα ερωτήματα προς τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας που έχει λάβει σημαντική πολιτική προίκα από τους πολίτες της Πέλλας που μάλλον δεν φαίνεται να στέκεται αντάξιος της , είναι τα ακόλουθα:
1) Πότε επιτέλους θα βρεθεί η χρηματοδότηση και θα ξεκινήσουν τα έργα για την νέα Εθνική Οδό Έδεσσας-Θεσσαλονίκης; 
2) Μέχρι πότε η Πέλλα θα θρηνεί παλικάρια και θα χύνεται αίμα στην άσφαλτο; 
3) Γιατί εδώ και ένα χρόνο η Περιφέρεια για αυτό το ζήτημα είναι άφωνη; 
4) Γιατί δεν πιέζει την Κυβέρνηση όπως είχε δεσμευτεί για λύση στο πρόβλημα; 
5) Έχει χαρακτηριστεί ως ¨εθνικής σημασίας¨ ο δρόμος από την Περιφέρεια , ώστε  να τρέξουν άμεσα οι απαλλοτριώσεις, να γίνει χωρίς χρονοτριβή η μελέτη κόστους – οφέλους;
6) Υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντολογικών όρων από την Περιφέρεια για αυτό το έργο; 

Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που θέτουμε ανοικτά προς τον Περιφερειάρχη καθώς ο ίδιος δεν απαντά ποτέ στα τηλεφωνήματα μας ενώ απαξιώνει το γραφείο του να μας ασχοληθεί με εμάς τους δημοσιογράφους της επαρχίας...  


Αυτά θα είναι τα μερεμέτια 

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, υπέγραψε τη σχετική σύμβαση για το μεγάλο αυτό έργο της συντήρησης της εθνικής οδού, στο τμήμα από τη γέφυρα του Δενδροποτάμου μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Μελισσίου. Το έργο, όπως αναφέρει ο κ. Μπίλλιας, είναι προϋπολογισμού 2,3 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2021.
«Την ίδια ώρα εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου βρίσκονται σε εξέλιξη και θα συνεχίσουν να εκτελούνται,

-στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης,

-στο επαρχιακό οδικό δίκτυο,

-αλλά και στα τμήματα του εθνικού δικτύου τα οποία βρίσκονται στη δικαιοδοσία των υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο κ. Μπίλλιας.

«Υλοποιώντας έναν από τους βασικούς στόχους που έχει θέσει ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, που είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, δρομολογούμε εκτεταμένα προγράμματα συντηρήσεων, τα οποία αφορούν όχι μόνον σε ασφαλτοστρώσεις, αλλά και σε τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, απομάκρυνση ανεπιθύμητης βλάστησης κ.ά.», τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου