Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2020

Για τον Βοτανικο βρήκαν λεφτά, για την Εθνική οδό Έδεσσας Θεσσαλονίκης δεν βρήκαν…

 



Έκδηλη είναι η απογοήτευση των πολιτών από τον εμπαιγμό που βιώνουν αναφορικά με την κατασκευή της Εθνικής οδού  Έδεσσας Θεσσαλονίκης. Παρά τα μεγάλα και παχιά λόγια, δυστυχώς αυτό το έργο παραμένει ακόμη στα χαρτιά. Τι και αν έχουν περάσει 12 χρόνια από τις πρώτες υποσχέσεις, τι και αν έχουν γίνει σχεδιασμοί επί σχεδιασμών, τι και αν η κάθε Κυβέρνηση το έκανε σημαία. Το αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο. Η απόλυτη στασιμότητα. Το 2018 ο πρώην Υπουργός Υποδομών κος Σπρίτσης σε δηλώσεις του στην Πέλλα τηλεόραση και στον δημοσιογράφο Χρήστο Δημητριάδη, τόνιζε ότι  η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα τον υλοποιούσε μέσα στο 2019. Το 2019 όμως ο νυν Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προεκλογικά και συγκεκριμένα στα Λουτρά Πόζαρ και πάλι στον Δημοσιογράφο Χρήστο Δημητριάδη, είχε δηλώσει πως αυτό το έργο θα γίνει καθώς αποτελεί εμβληματική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας. Παρόμοιες αναφορές και από τον Αλέξη Τσίπρα στην διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης το 2018 ως Πρωθυπουργός. Στην ίδια έκθεση ο Κυριάκος Μητσοτάκης το 2019 είχε μιλήσει για μη ώριμες μελέτες. Παρόμοιες παλινωδίες και από τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Σήμερα με την υγειονομική κρίση να καλπάζει, φαίνεται πως το έργο αυτό είναι τελματωμένο. Δεν ακούγεται καμία φωνή διεκδίκησης. Δεν φαίνεται κανείς να θέλει να πάρει πρωτοβουλίες. Σήμερα διαθέτουμε τρεις Κυβερνητικούς Βουλευτές, 4 Δημάρχους, έναν Αντιπεριφερειάρχη και πρώην Βουλευτή, ένα ισχυρό Πρόεδρο Επιμελητηρίου. Κανείς όμως δεν παίρνει την πρωτοβουλία για αυτή την υπόθεση.

Του Βοτανικού ο μάγκας

Μέσα σε αυτή την κατάσταση, ήρθε η Κυβέρνηση που ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει η ανάπλαση της περιοχής του Βοτανικού. Το γήπεδο του Παναθηναϊκού θα κατασκευαστεί με χρονοδιάγραμμα   στην κατασκευή του γηπέδου, το 2023 και θα κοστίσει 70 εκ. ευρώ. Από την μια η Κυβέρνηση βρίσκει 70 εκ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει ένα γήπεδο αλλά αδυνατεί να βρει πιστώσεις για να κατασκευάσει ένα νέο οδικό δίκτυο και να σώσει ανθρώπινες ζωές.  Ποιές είναι οι ευθύνες του Περιφερειάρχη, του αντιπεριφερειάρχη και των περιφερειακών συμβούλων της Πέλλας; Θυμίζουμε ότι τον Σεπτέμβριο  του  2019 ο ίδιος ο κος Τζιτζικώστας είχε αναφερθεί σε μελετητική ωριμότητα του έργου. Μάλιστα είχε τονίσει ότι θα υπάρξει στενή συνεργασία με την Κυβέρνηση , ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων και να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες μετατροπής της οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο συνολικός ενδεικτικός αρχικός προϋπολογισμός υλοποίησης των έργων της Διπλής Ανάπλασης ανέρχεται στο ποσό των 163,5 εκατ. ευρώ περίπου και θα χρηματοδοτηθεί μέσω ενός μείγματος χρηματοδοτικών εργαλείων, αξιοποιώντας εθνικούς, ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους.  Το μεγάλο και σημαντικό έργο της Εθνικής οδού έχει προϋπολογισμό 225 εκατομμύρια ευρώ  ενώ είναι δεδομένο πως θα δοθεί έκπτωση πάνω από 40% αν δημοπρατηθεί και πρακτικά θα κοστίσει στο δημόσιο 135 εκ ευρώ περίπου.


Οι ευθύνες της Περιφέρειας

 

Στην ανακοίνωση της Περιφέρειας τον Σεπτέμβριο του 2019 είχε αναφερθεί ότι  για την αποκατάσταση χαρακτηριστικών σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου απαιτείται να ολοκληρωθούν δυο μείζονες παρεμβάσεις: η παράκαμψη των Γιαννιτσών και η παράκαμψη της Χαλκηδόνας. Γνωστοποιείται, παράλληλα, ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ολοκληρώσει το σύνολο των μελετών για τις οποίες έχει την ευθύνη, δηλαδή για τις δυο παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, καθιστώντας το έργο μελετητικά ώριμο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο παρακάμψεων είναι 220 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ήδη διατεθεί πίστωση 10 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων από την Πολιτεία.

 

Επιστολή Γ. Καρασμάνη 

Θυμίζουμε ότι ο Βουλευτής και πρώην Υπουργός της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Καρασμάνης είχε απευθυνθεί πως τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, με δημόσια επιστολή του,  ζητώντας του να λάβει άμεσα πρωτοβουλίες για αυτό το σημαντικό έργο. Παρακάτω σας την παραθέτουμε για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας:

 

Αγαπητέ Απόστολε

Μπροστά στη νέα χρονιά που ξεκίνησε και, επειδή η τρέχουσα περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για ένα θέμα που είναι μείζονος σημασίας και ενδιαφέροντος και για σένα και, ασφαλώς, για μένα, έκρινα σκόπιμο να σου στείλω αυτήν επιστολή. Μια υπενθύμιση ότι πρέπει να επιταχύνουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες. Ώστε οι παρακάμψεις Γιαννιτσών – Χαλκηδόνας επιτέλους να δημοπρατηθούν και φυσικά, σε ό,τι αφορά στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, να αρθούν όλες οι εκκρεμότητες.

 

Ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Επί τεσσεράμισι ολόκληρα χρόνια δεν έγινε απολύτως τίποτα. Παρά τις συνεχείς και επίμονες παρεμβάσεις μου, με Ερωτήσεις προς το Υπουργό Μεταφορών της προηγούμενης Κυβέρνησης ο οποίος δήλωνε… αναρμόδιος και δεν ερχόταν στη Βουλή, αλλά και με επιστολή μου στον τότε Πρωθυπουργό που έμεινε αναπάντητη!

Άλλα περιθώρια δεν υπάρχουν!

Γνωρίζεις πολύ καλά όσα έχουν προηγηθεί: Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει, το τεράστιο σκάνδαλο της υφαρπαγής των 120 εκατομμυρίων που είχαν διασφαλιστεί γι’ αυτόν το δρόμο, το ότι είμαστε ο μοναδικός Νομός χωρίς κάθετο στην Εγνατία Οδό και, κυρίως, ότι έχουμε το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα! Το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας που από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγράψει 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους! (Σου επισυνάπτω τα πλήρη επίσημα στοιχεία για να τα χρησιμοποιήσεις όπου χρειαστεί ενδεχομένως και στην Ε.Ε)

Συνεπώς, για να μπορέσουμε προχωρήσουμε άμεσα την κατασκευή του έργου, θα πρέπει να πάρεις την πρωτοβουλία ώστε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας να συνεργαστούν στενά με τις αντίστοιχες του Υπουργείου, ώστε να χαρακτηριστεί ως ¨εθνικής σημασίας¨, να τρέξουν άμεσα οι απαλλοτριώσεις, να γίνει χωρίς χρονοτριβή η μελέτη κόστους – οφέλους, προκειμένου, επιτέλους να τελειώνουμε!

Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στην άμεση έναρξη κατασκευής του έργου.

Σε ενημερώνω ότι στο τελευταίο διάστημα, είχα και έχω επαφές με τις ηγεσίες όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και με τους τεχνοκράτες, τη διαβεβαίωσή τους ότι η κατασκευή του δρόμου είναι εφικτή, ότι μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, είτε με κοινοτικά κονδύλια από το ΕΣΠΑ είτε, σε τελευταία ανάλυση, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Προκειμένου, το έργο αυτό, να αποτελέσει ¨γέφυρα¨, για τη νέα προγραμματική περίοδο  2021 – 2027. Άλλωστε, όπως γνωρίζεις, ο δρόμος Χαλκηδόνας – Έδεσσας, αναφέρεται, για τη προγραμματική περίοδο 2014-2020 στα ΣΠΕΜ (Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) – βασική προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου, και ότι επιπλέον ότι οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας έχουν περιβαλλοντικούς όρους εγκεκριμένους έως το 2020,όπως και ότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Επιπλέον θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι ταυτόχρονα είχα συναντήσεις και με τους προηγούμενους Υπουργούς και Γενικούς Γραμματείς οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο πολύπαθος δρόμος Χαλκηδόνα - Έδεσσα είναι έτοιμος προς δημοπράτηση.

Με δεδομένη δε τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι το έργο αυτό είναι ¨πρώτης προτεραιότητας¨ και επειδή θεωρώ ότι και για σένα – όπως ασφαλώς και για μένα – είναι τεράστιας σπουδαιότητας, πρέπει οι διαδικασίες να προχωρήσουν άμεσα.

Είναι απαίτηση του λαού της Πέλλας!

Φιλικά

Γιώργος Καρασμάνης

 

Όχι άλλο αίμα 

 

Αποτελεί πραγματική αιματοχυσία αυτό που γίνεται στον δρόμο Καρμανιόλα Έδεσσα-Θεσσαλονίκη. Κάθε χρόνο θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς. Σύμφωνα λοιπόν με επίσημα στοιχεία για το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα, από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγραφεί 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους. Δεν υπολογιζουμε ότι από τότε χάθηκαν ακόμη 3 ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή κατά μέσο όρο χάνονται 20 ανθρώπινες ζωές ενώ από το 1990 έχει χαθεί ένα μεγάλο χωριό 600 και πλέον κατοίκων!!! Είναι στοιχεία που πραγματικά αποτελούν οργή από όλους προς την πολιτεία αλλά και προς την Περιφέρεια. 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου