Στο σημερινό μας σημείωμα θα ασχοληθούμε με το χθεσινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Νέα της Πέλλας, αναφορικά με το πολύπαθο έργο της Εθνικής οδού Έδεσσας-Θεσσαλονίκης. Η αλήθεια λοιπόν είναι το έργο αυτό δεν έχει ενταχθεί στο ταμείο ανάκαμψης,
Όλα τα άλλα είναι εκ του περισσού. Επί της ουσίας οι δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Κώστα Καραμανλή, δείχνουν πως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμη . Αποτελεί παράδοξο και παγκόσμια πρωτοτυπία ένας ολόκληρος νομός να μην έχει αξιοπρεπή οδική σύνδεση με την Θεσσαλονίκη. Μάλιστα αποτελεί τον μοναδικό νομό της περιοχής. Άλλωστε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει από τα Λουτρά Πόζαρ κατά την επίσκεψη του ως Πρόεδρος της ΝΔ, στον έχοντα την τιμή να υπογράφει το άρθρο, ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον ίδιο η κατασκευή του δρόμου.
Στην ανώμαλη προσγείωση συνέβαλαν οι δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ο οποίος σε συνέντευξη του τόνισε ότι δεν έχει ενταχθεί ακόμη το κομμάτι αυτό στο ταμείο ανάκαμψης και πρόθεση του είναι να το εντάξει. Αυτό θα κριθεί πάντως το αργότερο μέχρι το φθινόπωρο και όπως λέει μια παλιά Ελληνική παροιμία, μη ένταξη σημαίνει μη έργο…
Επί της ουσίας σήμερα η Πέλλα δεν έχει κάτι χειροπιαστό. Εκτός από ευχολόγια για πιθανή ένταξη μόνο του κομματιού Μαυροβούνι- Έδεσσα, όλα τα άλλα ζητήματα του δρόμου βρίσκονται στον αέρα. Όπως μπορεί κάποιος να καταλάβει, αν τα επόμενα χρόνια δούμε κάποια κατασκευή δρόμου, θα είναι αυτό το κομμάτι που θα οδηγεί στην σύνδεση του με τον περιφερειακό Έδεσσας.
Για αυτόν τον δρόμο η μελέτη είναι έτοιμη από το 2014 και δυστυχώς λιμνάζει στα συρτάρια. Άρα έχει ωριμότητα στο 100% και περιμένει μόνο την χρηματοδότηση και την δημοπράτηση.
Για την παράκαμψη της Χαλκηδόνας υπάρχει μελέτη η οποία όμως θέλει επικαιροποίηση ενώ το ίδιο ισχύει για την παράκαμψη των Γιαννιτσών. Είναι τα επόμενα κομμάτια που μάλλον θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν από άλλους πόρους.
Τέλος για το κομμάτι της παράκαμψης του Άγρα πάνω από την Έδεσσα, δυστυχώς δεν υπάρχει μελέτη και είναι δύσκολο να βρεθεί χρηματοδότηση. Άρα μιλάμε για 100% ανωριμότητα στο εν λόγω έργο.
Εν κατακλείδι η κατασκευή της Εθνικής οδού Έδεσσας Θεσσαλονίκης τουλάχιστον στα κομμάτια Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, μπορεί να υπάρξει πίεση να δημοπρατηθεί και να κατασκευαστεί. Το δύσκολο όμως κομμάτι της περιοχής του Άγρα είναι ανέφικτο με τα σημερινά δεδομένα να μπει σε κάποιο προγραμματισμό…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου