Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2021

ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός): Δεν είναι θέμα κάλυψης ύλης αλλά κοινωνικοί και ψυχολογικοί

 


Επί τάπητος η παράταση και του φετινού σχολικού έτους!




Δύσκολη αποδεικνύεται και η τρέχουσα χρονιά για την Εκπαίδευση, με τα σχολεία να ανοιγοκλείνουν κατά διαστήματα, ανάλογα πάντα με την επιδημιολογική εικόνα κάθε περιοχής και τα κρούσματα που τυχόν καταγράφονται σ’ αυτά.


Η ύλη φυσικά προχωράει μέσω τηλεκπαίδευσης όπου χρειαστεί, όμως στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας παραμένει το ενδεχόμενο παράτασης και του φετινού σχολικού έτους για διάστημα λίγων εβδομάδων, ενώ έχει φύγει πλέον από το τραπέζι η περικοπή των διακοπών του Πάσχα όπως διαβεβαίωσε η Υφυπουργός Ζέττα Μακρή.
Όσον αφορά στα φροντιστήρια, που εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μαθητών, δεν φαίνεται ακόμα... φως στο τούνελ, ενώ οι Πανελλήνιες σχεδιάζεται να γίνουν στην ώρα τους.

Σενάριο παράτασης
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να παραταθεί και φέτος η σχολική χρονιά όπως εξάλλου είχε γίνει και πέρυσι, ωστόσο το διάστημα της έξτρα λειτουργίας των σχολείων δεν θα είναι μεγάλο.
Στο θέμα αναφέρθηκε η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία, μιλώντας στο MEGA, επιβεβαίωσε πως το υπουργείο Παιδείας εξετάζει την παράταση της σχολικής χρονιάς. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «έχει πέσει στο τραπέζι το σενάριο για παράταση της σχολικής χρονιάς. Εξετάζεται», προσθέτοντας πάντως πως θα είναι λιγότερη από ένα μήνα. «Και αν γίνει δεν θα γίνει γιατί δεν έχει καλυφθεί η ύλη, αλλά γιατί πρέπει τα παιδιά για κοινωνικούς και ψυχολογικούς λόγους, να ξαναέρθουν στα σχολεία», σημείωσε. Παράλληλα, η κ. Μακρή διαβεβαίωσε ότι δεν εξετάζεται η περικοπή των διακοπών του Πάσχα όπως φοβούνται πολλοί!
Σε ότι αφορά στην επαναλειτουργία των σχολείων, ανέφερε τα εξής: «Κάθε εβδομάδα συζητείται από τους ειδικούς το θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων. Όταν έχουμε την εισήγησή τους θα πάρουμε την πολιτική απόφαση. Θέλουμε τα σχολεία να λειτουργήσουν δια ζώσης όταν οι ειδικοί ανάψουν το πράσινο φως».

Σχολεία σε αναστολή
Είναι γεγονός, πάντως, ότι ένας μεγάλος αριθμός σχολικών τμημάτων σε όλη τη χώρα χάνει αρκετές διδακτικές ώρες, λόγω κρουσμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που οδηγούν σε αναστολή λειτουργία τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, ολόκληρες σχολικές μονάδες τίθενται σε αναστολή δύο εβδομάδων. Από τον κανόνα δεν εξαιρούνται και τα σχολεία της περιοχής μας.



Τα φροντιστήρια
Δεν είναι όμως μόνο τα σχολεία. Τα φροντιστήρια σε όλη τη χώρα παραμένουν κλειστά, δεν λειτουργούν δηλαδή με φυσική παρουσία των μαθητών κι αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα για παιδιά, γονείς και φροντιστές.
Αναφερόμενη στο ζήτημα, η Υφυπουργός είπε πως το γεγονός ότι τα φροντιστήρια είναι κλειστά δεν οφείλεται στο υπουργείο Παιδείας. «Δεν το έχουμε ξεχάσει το άνοιγμα των φροντιστηρίων. Απλώς οι ειδικοί θεωρούν ότι επειδή εκεί δεν είναι μια συγκεκριμένη ομάδα μαθητών, δεν μπορούμε για λόγους συγχρωτισμού και μετάδοσης ασθένειας, να επιτρέψουμε το άνοιγμα. Δεν είναι αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου. Είναι απόφαση που επιβάλλεται, υποδεικνύεται και συμβαδίζει με τις οδηγίες των ειδικών», όπως εξήγησε.

Οι Πανελλήνιες

Όλο και πιο σοβαρά απασχολεί τόσο το υπ. Παιδείας όσο και τους φετινούς υποψηφίους το ζήτημα των Πανελλαδικών εξετάσεων και το πώς και πότε θα γίνουν, καθώς μπαίνουμε στην άνοιξη. Ερωτηθείσα σχετικά, η Ζέττα Μακρή ανέφερε ότι στόχος είναι οι Πανελλήνιες να γίνουν στην ώρα τους, ενώ παράλληλα υπενθύμισε ότι από τον Ιανουάριο μειώθηκε κατά 30% η εξεταζόμενη ύλη. Απόφαση που δίνει μία μικρή «ανάσα» στους υποψηφίους, οι οποίοι καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε μία δύσκολη χρονιά από πολλές απόψεις.

Περί αξιολόγησης...
Στο μεταξύ, έντονες αντιδράσεις προκαλεί η προσπάθεια του υπουργείου να προχωρήσει τη διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Και στα Γιάννενα μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων έχει λάβει απόφαση για αποχή.
Όπως ανέφερε σχετικά η Υφυπουργός Παιδείας, «αξιολόγηση περιλαμβανόταν και στο νόμο Γαβρόγλου. Δυστυχώς είμαστε η μία από τις δύο ευρωπαϊκές χώρες που δεν υπάρχει αξιολόγηση. Όταν κοινή παραδοχή είναι ότι πρέπει να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικές μονάδες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών θα βρουν τον τρόπο που θα γίνει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου