Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021

Εκτός χρηματοδοτήσεων και ο οδικός άξονας «Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα»;




Θυμάστε το Ταμείο Ανάκαμψης και την μάχη για να ενταχθούν οδικά έργα;
Πλήρης ανατροπή. Τα μόνα έργα που τελικά εντάσσονται είναι το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, ή όπως είναι γνωστό βόρειο τμήμα του Ε65, ο τρίτος στη ουσία εθνικός κάθετος άξονας της χώρας μετά τον Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το Αντίρριο-Ιωάννινα και ο αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ).
Ο λόγος επιλογής του πρώτου ήταν η υφιστάμενη απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και η οδική ασφάλεια στο δεύτερο. Θα μπορέσει όμως και αυτός ο άξονας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ; Μπορεί το ΕΣΠΑ να σηκώσει δεύτερο μεγάλο έργο; Θυμίζουμε ότι για τον δρόμο Νάουσα-Σκύδρα χρειάζονται 110 εκατομμύρια ευρώ και περίπου 260 εκατομμύρια για το Έδεσσα-Θεσσαλονίκη. Πάντως εκτός χρηματοδότησης μένει και ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσα που είχε ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή μας.
Θεωρείται το σημαντικότερο έργο της Κεντρικής Μακεδονίας, που αναμενόταν να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και για πρώτη φορά έπειτα από περίπου δέκα χρόνια ο οδικός άξονας να αποκτήσει χρηματοδότηση και σαφή χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης, με τη δημοπρατηση του μάλιστα να υπολογίζεται εντός του 2021!
Ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας έχει δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του δρόμου και αυτό σημαίνει νέα προσπάθεια εξεύρεσης πόρων για την κατασκευή του. Αυτό φυσικά θα φέρει ενδεχόμενα σε δεύτερο πλάνο άλλα έργα, όπως είναι η ολοκλήρωση του "τυφλού" οδικού άξονα «Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα».
Ελπίζουμε τελικά να υπάρξει μια καλή κατάληξη για όλα τα έργα της περιοχής μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more