Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021

Να απαλείψει η Κυβέρνηση σκαφοκτόνο» ΦΠΑ 24 %


 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΑΞΟΙ 09/04/2021
ΠΡΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΟΙΝ: ΓΡΑΦ .ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΡΑΦ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΡΑΦ.ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
BOYΛΕΥΤΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΔ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΘΕΜΑ : ΦΠΑ ΣΚΑΦΩΝ ΕΩΣ 12 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΑ ΞΥΛΙΝΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΣΚΑΦΗ.
Αξιότιμε , Κύριε Πρωθυπουργέ και κύριοι Υπουργοί ,
Σας γράφω εκ μέρους μιας μικρής κοινότητας νησιωτών από τους παραμεθόριους Παξούς εμείς οι κάτοικοι μικρών νησιών ζώντας σε ένα θαλάσσιο περιβάλλον είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε μια βάρκα η ένα μικρό σκάφος για τις καθημερινές ανάγκες μας όπως το ψάρεμα, την επικοινωνία μεταξύ νησιών, πριν ακόμη αγοράσουμε κάποιο αυτοκίνητο ,όμως το « σκαφοκτόνο» ΦΠΑ 24 % (!) που επιβάλλεται στην αγοροπωλησία μικρών σκαφών -κάτι που δεν γίνετε –πράγμα περίεργο - για σκάφη άνω των 12 μ (!) όταν είναι για επαγγελματική χρήση , αυτό δεν μας επιτρέπει την αλλαγή των σκαφών μας σε άλλα πιο καινούργια και άρα πιο ασφαλή στη θάλασσα ,αφού επιβαρύνεται κατά πολύ η αξία τους .
Θα σας παρακαλούσα λοιπόν να απαλείψετε ή ακόμη εάν δεν γίνετε μειώσετε το ΦΠΑ 5-6 % για σκάφη έως 12 μ. ιδίως εάν τα σκάφη νηολογούνται σε μικρά νησιά έως 3100 κατοίκων, ώστε να μας διευκολύνεται και μαζί με εμάς θα διευκολύνεται και το εμπόριο μικρών σκαφών με ότι συνεπάγεται αυτό και για την ναυπήγηση μικρών σκαφών που κατά βάση εκτελείται στην χώρα μας , είμαι σίγουρος ότι θα εξομαλύνεται το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται με το υπέρογκο 24 % ΦΠΑ!
Ο βασικός προβληματισμός των επαγγελματιών έγκειται στο γεγονός ότι η ΚΥΑ (ΦΕΚ 442004/10/2018), με το πρόσχημα της εφαρμογής μιας Κοινοτικής Οδηγίας, χωρίς να λάβει υπόψη της την πολυνησιακή γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα που έχει η Ελλάδα, ξαφνικά επιβάλλει ΦΠΑ 24% στην αγορά σκαφών και επιβαρύνει υπέρμετρα τον ΦΠΑ για όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται στα σκάφη που είχαν απαλλαγές, ενώ, όπως σημείωσαν, πριν από τη σύνταξή της δεν προηγήθηκαν διαβουλεύσεις με τους φορείς.
Σημειωτέον ότι ο κλάδος περιλαμβάνει 5.280 σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια, απασχολεί περισσότερους από 4.500 Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και πληρώματα), επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει σημαντικά στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο με την εφαρμογή της ΚΥΑ θα φύγουν σκάφη σε άλλες σημαίες και σε γειτονικές χώρες (Τουρκία, Αλβανία, Κροατία, Ιταλία, Μαυροβούνιο) με αποτέλεσμα να:
1.◼ Μειωθεί δραματικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών, με συνέπεια ο υπό ελληνική σημαία στόλος να καταστεί υπέργηρος και μη ανταγωνιστικός.
◼2. Αυξηθεί σημαντικά το κόστος της χρεούμενης ναύλωσης.
◼3. Επιβαρυνθεί το κόστος της ολοκλήρωσης των ήδη προγραμματισμένων αγορών σκαφών (πρόσθεση κόστους ΦΠΑ).
4.◼ Χαθούν πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, λόγω φυγής των σκαφών ή αλλαγής σημαίας.
5.◼ Μειωθούν δραματικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και σε άλλα Ταμεία.
◼6. Απολεσθούν οι δραστηριότητες των ναυπηγο-επισκευαστικών βάσεων, ιδίως του Περάματος που καλύπτουν τις κατασκευές, επισκευές και συντηρήσεις πλοίων.
◼ 7. Επηρεαστούν αρνητικά περίπου 120 παραπλήσια επαγγέλματα που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους
Επίσης να καταργηθεί ο νόμος ν 46/46 2019 όπως τροποποίησε τον νόμο Ν 27/1975 αρ. 12 που επιβάλλει κάθε είδος "χαρατσιού " στα παραδοσιακά ξύλινα επαγγελματικά και μη σκάφοι'', να καταργηθεί λοιπόν για τα νησιά κάτω των 3100 κατοίκων, αυτά τα σκάφη ήδη είναι επιβαρυμένα με κοστοβόρα συντήρηση , επίσης συντηρούν τα μικρά ναυπηγεία και τις θέσεις εργασίας σε αυτά και συμβάλλουν σημαντικά στην συνέχιση της ναυτικής παράδοσης της χώρας μας ήδη πολλά αλιευτικά έχουν καταστραφεί επίσης με τον νόμο της ΕΕ φτάνει πιά , είναι ντροπή για ένα κράτος που σέβεται την ναυτική ιστορία του αυτά θα μπορούσαν να αλλάξουν χρήση και να " ζήσουν¨ .
Ίσως να μην λάβω ποτέ απάντηση ίσως να μην αλλάξει τίποτα αλλά νοιώθω ότι και μερικώς έκανα το χρέος μου απέναντι στην ελληνική παράδοση και κληρονομιά , να ξέρετε ότι όμως ο νόμος είναι τουλάχιστον αντιφατικός με όσα διακηρύττει ένα ορθολογικό κράτος και μια χρηστή διοίκηση , πλήττει την ανάπτυξη στα μικρά νησιά και την ναυπήγηση μικρών σκαφών σε αυτά , νησιά που ζουν από την θάλασσα και η ζωή τους εξελίσσεται γύρω από αυτήν .
Σας ευχαριστούμε εκ των πρότερων .

Με εκτίμηση
Λύχνος Γιώργος
Οικονομολόγος Τουριστικής ανάπτυξης , ΜΒΑ στην οργάνωση και διοίκηση Οργανισμών Αριστοτελείου .Παν .Θεσσαλονίκης
πρ.Αντιδήμαρχος Οικονομικών & τουρισμού Δ.Παξών
Τηλ 6972816229

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου