Επιμέλεια Αναστασία Δεκάκη
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εντείνει τον αγώνα της κατά της φοροδιαφυγής, θέτοντας σε εφαρμογή ένα νέο ψηφιακό εργαλείο: το ψηφιακό πελατολόγιο. Από σήμερα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, το μέτρο ξεκινά πιλοτικά στον κλάδο του αυτοκινήτου (συνεργεία, πάρκινγκ, πλυντήρια, εταιρείες ενοικίασης) και αναμένεται να επεκταθεί έως το φθινόπωρο σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε εκδηλώσεις και δεξιώσεις.
Πώς λειτουργεί; Μέσω μιας ειδικής εφαρμογής της ΑΑΔΕ, οι επαγγελματίες θα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο κάθε όχημα που εισέρχεται και εξέρχεται από τις εγκαταστάσεις τους, συνδέοντας την κίνηση αυτή με τις εκδοθείσες αποδείξεις ή τιμολόγια που διαβιβάζονται στην πλατφόρμα MyDATA. Ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει έτσι άμεση εικόνα της πελατειακής κίνησης και θα μπορεί να διασταυρώνει τα στοιχεία, εντοπίζοντας πιθανές αποκλίσεις και περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Αρχικά, η καταγραφή θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά τον Ιούνιο το ψηφιακό πελατολόγιο θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα MyDATAapp. Αυτό θα επιτρέψει στους επαγγελματίες να σκανάρουν εύκολα τις πινακίδες των οχημάτων κατά την είσοδο και τις αποδείξεις/τιμολόγια κατά την έξοδο, κάνοντας τη διαδικασία πιο ευέλικτη.
Ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι μόνο η αρχή. Όπως έχει ανακοινώσει η ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπου παρατηρείται αυξημένη φοροδιαφυγή, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις και ο τουρισμός. Στόχος είναι να υπάρχει σαφής εικόνα του αριθμού των πελατών και των συναλλαγών, ώστε να εντοπίζονται άμεσα οι περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί μια σύγχρονη εκδοχή του παλαιότερου βιβλίου πελατών, προσφέροντας αυτοματοποίηση και ακρίβεια στη διαχείριση των πελατών και τη συμμόρφωση με τις φορολογικές υποχρεώσεις. Η ΑΑΔΕ εκτιμά ότι το νέο σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις και θα μειώσει τις πιθανότητες λαθών και επιβολής προστίμων, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου