Σάββατο, 29 Απριλίου 2017

Ομιλία στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2016 του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την Εκπαίδευση «13 χρόνια έρευνας για την παιδεία»


Αποτέλεσμα εικόνας για Ετήσιας Έκθεσης 2016 του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ


Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, συμμετείχε ως ομιλήτρια στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2016 του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την Εκπαίδευση «13 χρόνια έρευνας για την παιδεία».
Ξεκίνησε εκφράζοντας τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι με βάση την έρευνα, οι μεταρρυθμίσεις που επιχειρήθηκαν τα τελευταία χρόνια είχαν μία δυσκολία – άλλες μικρότερη και άλλες μεγαλύτερη – όσον αφορά τη βελτίωση της απόδοσης της εκπαίδευσης.
Οι βασικές αιτίες είναι, κατά τη γνώμη της, δυο:
«Πρώτον, το γεγονός ότι στη χώρα μας οι μεταρρυθμίσεις τείνουν – με κάποιες εξαιρέσεις βεβαίως – να εστιάζουν στην αλλαγή μιας βαθμίδας της εκπαίδευσης, κυρίως στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και όχι στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης του συστήματος εν συνόλω. Αυτό που χρειάζεται, το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι μια αλλαγή, μία βελτίωση που θα προκύψει μέσα από τον ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό που θα ξεκινά από τη προσχολική εκπαίδευση και θα φτάνει μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση.
Δεύτερον, η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα ακόμα ζήτημα, πιο βαθύ και δομικό: αρκετές από τις προτάσεις για αλλαγή και νομοθέτηση, στην σωστή ή όχι κατεύθυνση, είτε δεν έχουν εφαρμοστεί, είτε δεν έχουν εφαρμοστεί επαρκώς και αποτελεσματικά από τις διαδοχικές κυβερνήσεις. Είμαστε δηλαδή καλοί στο “νομοθετείν” αλλά όχι τόσο καλοί στο “εφαρμόζειν”.»
Η κυρία Κεραμέως συνέχισε με αναφορά σε 2 από τις μεγάλες απειλές για την χώρα, «αφενός η χαμηλή γεννητικότητα με την ταυτόχρονη γήρανση του πληθυσμού, αφετέρου η ανεργία των πτυχιούχων -το ποσοστό των άνεργων πτυχιούχων στην Ελλάδα να σκαρφαλώνει περίπου στο 20%, το υψηλότερο μεταξύ των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ- που οδηγεί χιλιάδες προσοντούχους νέους, λαμπρά μυαλά, εκτός των συνόρων της χώρας, εκεί που τα προσόντα τους μπορούν να αξιοποιηθούν, με το φαινόμενο του brain drain να αυξάνεται εκθετικά.», είπε χαρακτηριστικά.
Και προχώρησε, «εμείς βλέπουμε την αναστροφή αυτής της κατάστασης ως τον βασικό στόχο για την εκπαιδευτική και κοινωνική μας πολιτική και κατ’ επέκταση την αναπτυξιακή μας πολιτική. Το όραμά μας είναι να επιτραπεί στους μορφωμένους νέους να βρίσκουν θέσεις εργασίας στον τόπο τους. Και προς αυτή την κατεύθυνση, εργαζόμαστε σκληρά για την εκπόνηση του προγράμματός μας για ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα ενισχύει την οικονομία της γνώσης και θα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της μεταβαλλόμενης κοινωνίας και αγοράς εργασίας, βελτιώνοντας τις δεξιότητες και το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας μας και συμβάλοντας στην οικονομική ανάπτυξη. Η απόλυτη προτεραιότητα για εμάς είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού προϊόντος, βασισμένου στις αρχές της αυτονομίας, της αξιοκρατίας και της αριστείας. Εντός αυτού του αξιακού πλέγματος, θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.»
Έκλεισε συγχαίροντας το ΚΑΝΕΠ για το σημαντικό έργο, «μας παραδίδετε ένα εργαλείο πολιτικής, και εμείς ως υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις οφείλουμε, να το μελετήσουμε και κυρίως να το αξιοποιήσουμε μέσα από έναν συνεχή και εποικοδομητικό διάλογο. Και με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στον κοινό στόχο: ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας.», είπε χαρακτηριστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου