Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Μετά την συνέντευξη του Δ. Μπίνου έβγαλε το ψήφισμα ο Δ. Μπάτσης....

 



ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Ο Χρήστος Μπάτσης και οι συνεργάτες του συνεχίζουν να συμπεριφέρονται στα πρότυπα «παιδικής χαράς». Η προχειρότητα και ο ερασιτεχνισμός σε όλο τους το μεγαλείο.

Μετά απ’ όσα προηγήθηκαν σε σχέση με την αντίδραση απέναντι στο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για τις ιαματικές πηγές, ο κ. Μπάτσης έδωσε στη δημοσιότητα το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Λουτρών. Μόνο που του διέφυγε μία… μικρή λεπτομέρεια: Η Γενική Συνέλευση συνεδριάζει σήμερα το απόγευμα στις 5:30. Άρα για ποιο ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης μιλάμε, όταν δεν έχει ψηφιστεί ακόμα από τη Γενική Συνέλευση; Τόσο υπολογίζει τους μετόχους, που προκαταλαμβάνει την Συνεδρίαση; Εκτός κι αν θεωρεί τον εαυτό του παντογνώστη και δεν έχει ανάγκη τη σύνθεση απόψεων.

Ως προς το περιεχόμενο του ψηφίσματος, θεωρούμε πως μπορούν να ειπωθούν πολλά. Σε γενικές γραμμές, έχουμε να κάνουμε με ένα νομικίστικο κείμενο, ωστόσο αρμόδια για να διαμορφώσει την τελική του μορφή είναι η Γενική Συνέλευση, την οποία εκ των προτέρων απαξιώνει ο κ. Μπάτσης. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι ο κος Δήμαρχος και Πρόεδρος των Λουτρών ότι εξέδωσε το ψήφισμα μετά την συνέντευξη του πρώην Δημάρχου και Προέδρου των Λουτρών Δημήτρη Μπίνου που ήταν λάβρος απέναντι στα σχέδια της Κυβέρνησης και της πρόχειρης αντιμετώπισης του Δημάρχου Αλμωπίας ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι διοικεί το μαγαζάκι του και όχι μια μεγάλη Λουτρόπολη. 

Διαβάστε το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα:

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α

Της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Λουτρά Λουτρακίου Μονομετοχική Δημοτική Ανώνυμη Εταιρία Αξιοποίησης Δημοτικών Ακινήτων Λουτρών Λουτρακίου» και με το διακριτικό τίτλο «Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας Α.Ε.», με έδρα τα Λουτρά Αριδαίας, Τ.Κ. 58400, Πέλλα, υπό Α.Φ.Μ. 090090279 της Δ.Ο.Υ. Έδεσσας, όπως νόμιμα εκπροσωπείται. Αριδαία, 22 Φεβρουαρίου 2021.

Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια και την κάθετη αντίθεσή μας στο διαφαινόμενο σχέδιο νόμου, το οποίο κινείται σε παντελώς λανθασμένη κατεύθυνση ως προς το σκέλος των ήδη λειτουργουσών ιαματικών πηγών.

Ειδικότερα, οι αναφορές σε σύσταση εταιρίας με έδρα δήμο της Αττικής, δίχως επομένως άμεση επαφή με τις κατά τόπο ιαματικές πηγές, τους φορείς και τις κοινωνίες, αλλά και η συμμετοχή σε αυτή μόνο του Δημοσίου κατά συντριπτικό ποσοστό και της ΚΕΔΕ κατά το υπόλοιπο 1/5 δείχνουν ότι η εταιρία αυτή θα είναι υδροκέφαλη και δε θα έχει άμεση και ιδία αντίληψη για το τί συμβαίνει σε απομακρυσμένες ιαματικές πηγές, όπως στην προκείμενη στα Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας. Σε μια εποχή που προωθείται από την Πολιτεία η ιδιωτική πρωτοβουλία, η αποκέντρωση, η τόνωση και η διάχυση της επιχειρηματικότητας στην περιφέρεια και η ανάπτυξη του τουριστικού και ιατροθεραπευτικού προϊόντος, το σχέδιο νόμου κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Τους σκοπούς αυτούς που με το διαφαινόμενο σχέδιο νόμου καλείται δήθεν να επιτελέσει η νέα εταιρία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδος Α.Ε.», τους προωθεί επί χρόνια στο Δήμο Αλμωπίας με απόλυτη επιτυχία η τοπική αυτοδιοίκηση, δια των φορέων της. Δεν υφίσταται, λοιπόν, κανένας λόγος αντικατάστασης ενός αποδεδειγμένα πετυχημένου μοντέλου διοίκησης, δεδομένης της απόλυτης και πλήρους αναβάθμισης της λουτρόπολης αλλά και της ανοδικής και αναπτυξιακής πορείας της ίδιας της εταιρίας κατά τη διάρκεια λειτουργίας της, με μοναδικό μέτοχο το Δήμο Αλμωπίας. Το σημερινό μοντέλο λειτουργίας της λουτρόπολης Δήμου Αλμωπίας βασίζεται άλλωστε στην ευρωπαϊκή -και από την ελληνική κυβέρνηση εξαγγελθείσα- τάση οικονομικής αυτονόμησης των Δήμων και ενίσχυσής τους μεταφερόμενους πόρους από την κεντρική διοίκηση προς τους Ο.Τ.Α. αλλά και τόνωσης της δημοτικής επιχειρηματικότητας. Η τελευταία άλλωστε αποτελεί πόλο έλξης για την ανάπτυξη και ιδιωτικών πρωτοβουλιών. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα των Λουτρών Πόζαρ που στην πέριξ αυτών περιοχή, και χάρη στην προώθηση, ανάδειξη, διαφήμιση και εν γένει δραστηριοποίηση της λουτρόπολης από την «Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας Α.Ε.» ως πυρήνα, λειτουργούν εκατοντάδες άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.

Η πρόνοια περί παραχώρησης χρήσης και λειτουργίας ακινήτων, υποδομών, και εγκαταστάσεων σε ακτίνα 1 χιλιομέτρου από την ιαματική πηγή ουσιαστικά θέτει το σύνολο των εγκαταστάσεων της λουτρόπολης κάτω από τη σκέπη της υπό σύσταση εταιρίας. Κατά τον τρόπο αυτό -αντί ο νομοθέτης να ενισχύει την οικονομική ελευθερία των τοπικών φορέων και ιδιωτών αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων- η ανθηρή και κερδοφόρα ιδιωτική ανώνυμη εταιρία «Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας» ουσιαστικά εθνικοποιείται και αναγκαστικά απαλλοτριώνεται, άνευ μάλιστα κανενός ανταλλάγματος ή αποζημίωσης ή όρου και αποστερούμενης της τοπικής κοινωνίας ενός εκ των βασικότερων εργαλείων για την οικονομική της ανάπτυξη. Τέτοιες καταστάσεις λάμβαναν χώρα μόνο σε τριτοκοσμικά, ανελεύθερα καθεστώτα και άγουν σε επενδυτικές διαφορές και παραβιάσεις θεμελιωδών δικαιωμάτων. Το να μεταχειρίζονται με όμοιο τρόπο παντελώς διαφορετικές καταστάσεις (εγκαταλειμμένες ή ανεκμετάλλευτες ιαματικές πηγές έναντι ανθηρών ιδιωτικών επιχειρήσεων που κατά κυριότητα της εκμεταλλεύονται, σε γεωγραφικές περιοχές της χώρας με κατά τόπο ιδιαιτερότητες και μεγάλες διαφορές) δείχνει ότι η νομοθετική εξουσία επιχειρεί να κινηθεί κάθε άλλο παρά χρηστά και ενάντια στις αρχές της αναλογικότητας και ισότητας: καθ’ ολοκληρία, αναιτιολόγητα στρέφεται κατά της ελεύθερης συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας, της ιδιοκτησίας ιδίως όταν δε συντρέχουν λόγοι δημόσιας ωφέλειας και της συλλήβδην, καθολικά και ανεξαίρετα συμπερίληψης όλων των ιαματικών πηγών της χώρας σε κρατική εταιρία με ειδικό νόμο ενάντια στην υποχρέωση του Κράτους να προάγει την οικονομία των παραμεθόριων περιοχών.

Στην ειδικότερη περίπτωση των Λουτρών Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας παραγνωρίζεται επίσης το γεγονός ότι αυτά συνιστούν ιδιωτική ανώνυμη εταιρία, με κυριότητα επί των εγκαταστάσεων. Η εταιρία των Λουτρών Λουτρακίου λειτουργεί ήδη υπό την μορφή Δημοτικής Μονομετοχικής Ανώνυμης Εταιρίας, σύμφωνα με τα άρθρα 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, διεπόμενη από τις διατάξεις του Ν. 4548/2018 περί ανωνύμων εταιριών. Δραστηριοποιείται υπό την μορφή αυτή πάνω από μία δεκαετία σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, εξυπηρετώντας πλήρως τις απαιτήσεις ευελιξίας και ανταγωνιστικότητας της αγοράς. Η ανώνυμη εταιρία αυτή μεριμνά για τη διατήρηση του φυσικού πλούτου και του προστατευόμενου περιβάλλοντος και αρχαιολογικού χώρου της λουτρόπολης αλλά και για την ορθολογική εκμετάλλευση των ιαματικών πηγών και εγκαταστάσεων. Από την κερδοφόρα αυτή δράση της αναπτύσσει ανταποδοτικές προς την τοπική κοινωνία δράσεις, συμβάλλει στην τόνωση της αγοράς εργασίας στο Δήμο Αλμωπίας αλλά και συνεισφέρει στην ανάπτυξη του γενικότερου τουριστικού προϊόντος και του τριτογενούς τομέα της Αλμωπίας και της Πέλλας, περιοχών ιδιαίτερα χαμηλού κατά κεφαλή εισοδήματος. Η εταιρία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και έχει την ιδιαιτερότητα να επιστρέφει τα κέρδη της στην τοπική κοινωνία, εφαρμόζοντας στον υπέρτατο βαθμό την αρχή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Η διαφάνεια και νομιμότητα στη λειτουργία της εταιρίας είναι αναμφισβήτητη ενώ ο δημοκρατικός έλεγχος -μέσω του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αλμωπίας, ο οποίος αποτελεί το μοναδικό μέτοχο- συντελεί στην κατεύθυνση αυτή.

Κάθε αλλαγή ή μεταβολή στο νομικό καθεστώς λειτουργίας των Λουτρών Λουτρακίου Αλμωπίας, όπως αυτές παρουσιάζονται το σχέδιο νόμου, οδηγεί σε νομικά αμφισβητήσιμες καταστάσεις. Μία τέτοια ενέργεια προσβάλλει βάναυσα τον ίδιο τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, αφαιρώντας ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι της, όπως η αξιοποίηση των ίδιων πόρων. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που ευαγγελίζεται μια τοπική αυτοδιοίκηση απογυμνωμένη τόσο από θεμελιώδεις αρμοδιότητές της όσο και από οικονομικές, ανταποδοτικές προς την τοπική κοινωνία, προσόδους. Το τυχόν νέο νομικό περιβάλλον θα καταστήσει ακόμα δυσχερέστερο το επενδυτικό περιβάλλον -ιδίως στο υφεσιακό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η πανδημία του νέου κορωνοϊού- και θα αποθαρρύνουν τις δράσεις της εταιρίας ή την προσέλκυση κεφαλαίων σε βάρος εν τέλει της τοπικής κοινωνίας, των κατοίκων και των δημοτών της Αλμωπίας και της Πέλλας.

Δυνάμει των παραπάνω επαναλαμβάνουμε ότι καταδικάζουμε απερίφραστα το προωθούμενο νομοσχέδιο. Εκφράζουμε την απογοήτευσή μας για τα πλάνα του Υπουργείου Τουρισμού περί εκχώρησης των ιαματικών πηγών και κάθε είδους δράσης σε ακτίνα 1 χιλιομέτρου από αυτές σε κρατική εταιρία. Τέλος, προαναγγέλλουμε δυναμικές αντιδράσεις στην απευκταία περίπτωση που δεν επέλθουν ουσιώδεις αλλαγές στο νέο θεσμικό πλαίσιο του κλάδου των ιαματικών πηγών. Ιδίως αν υλοποιηθεί η ανεπίτρεπτη υφαρπαγή περιουσίας της λουτρόπολης «Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας Α.Ε.» από τα χέρια των κατοίκων και δημοτών του Δήμου Αλμωπίας επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Για την εταιρία

Ο πρόεδρος του Δ.Σ.

Χρήστος Μπάτσης

δήμαρχος Αλμωπίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more