Σάββατο, 24 Απριλίου 2021

Με ΣΔΙΤ και χωρίς διόδια άμεσα το Έδεσσα-Θεσσαλονίκη!!!




Οριστική και αμετάκλητη λύση δίνει η Κυβέρνηση και ειδικότερα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός που μετά τον αποκλεισμό αυτού του μεγάλου έργου της κατασκευής του δρόμου Έδεσσα-Θεσσαλονίκη από το ταμείο ανάκαμψης. Το θέμα πήρε πάνω του ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης που με εντολή του ξεμπλόκαρε τις αγκυλώσεις που υπήρξαν ενώ παράλληλα εξασφάλισε την χρηματοδότηση καθώς και το πλαίσιο υλοποίησης του. Αφού λοιπόν πρώτα περάσει από το Υπουργικό συμβούλιο στην συνέχεια θα δημοπρατηθεί και θα δοθούν οι όποιες αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις. Στην συνέχεια και στις αρχές του 2022 αναμένεται να εγκατασταθεί ο εργολάβος για τα τρία σημαντικά κομμάτια: Παράκαμψη Χαλκηδόνα, Παράκαμψη Γιαννιτσών και κατασκευή του δρόμου Μαυροβούνι Έδεσσα.

Τα δυο κομμάτια Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών ανήκουν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώ το κομμάτι Μαυροβούνι Έδεσσα στο Υπουργείο Υποδομών. Πλέον είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσουν οι  δυο εργολαβίες που απομένουν ταυτόχρονα και να ολοκληρωθεί επιτέλους ο αυτοκινητόδρομος.

Το τωρινό τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, της εθνικής οδού Θεσσαλονίκη – Έδεσσα,  περιλαμβάνει τμήματα με «φτωχή διαμόρφωση», μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, ενώ καλείται να εξυπηρετήσει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και διέρχεται, μέσω των πόλεων Μαυροβούνι και Ριζάρι, προκαλώντας καθυστερήσεις και σημαντικό κυκλοφοριακό κίνδυνο.

Η νέα χάραξη,  προβλέπεται να παρακάμψει τα χωριά  Μαυροβούνι και Ριζάρι, ενώ θα συνδεθεί με το ήδη κατασκευασμένο τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι, του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι πολύ βελτιωμένα.

Το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή του οδικού τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 9,4 χλμ. τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, την κατασκευή δύο κόμβων (Ριζάρι, Έδεσσα), κόμβων σύνδεσης με την υφιστάμενη εθνική οδό και 18 νέων γεφυρών κατά μήκος του νέου οδικού τμήματος.

Τα έργα θα κατασκευαστούν με σύμπραξη ιδιωτών και δημόσιου τομέα χωρίς διόδια ενώ η συντήρηση θα είναι στον ιδιώτη για 27 χρόνια. Ακόμη θα υπάρξει κέρδος καθώς η διαδρομή θα μειωθεί κατά 10 λεπτά από Έδεσσα προς Θεσσαλονίκη, θα υπάρξει μείωση στα καύσιμα, ασφαλή οδικό δίκτυο καθώς και αύξηση της απασχόλησης του έργου. ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Έδεσσας είναι ένα έργο με υψηλό προϋπολογισμό (περίπου 220 εκ. ευρώ) και υψηλή προστιθέμενη αξία. Αν συνυπολογίσει κάποιος ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού στην Κεντρική Μακεδονία που δεν συνδέεται με αυτοκινητόδρομο με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα. Το βασικό στο έργο είναι να γίνουν οι δυο παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών, διότι στο υπόλοιπο μήκος του ο δρόμος είναι ήδη κατασκευασμένος

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι την τελευταία του προεκλογική ομιλία πριν τις εκλογές του 2019, την έδωσε από την Πέλλα και τα Γιαννιτσά. Σπάει η απομόνωση της Πέλλας όπως το είχε υποσχεθεί. Πλέον υλοποιείται η εξαγγελία που την ανακοίνωσε στην Μακεδονία και την κάνει πράξη και στην Μακεδονία. Οι αγκυλώσεις ήταν πολλές αλλά ο ίδιος το πήρε πάνω του και είναι σίγουρο ότι θα γίνουν πράξη. Όλοι είναι σίγουροι ότι το έργο θα προχωρήσει παρά την καθυστέρηση δεκαετιών. 

Όχι άλλο αίμα 

Αποτελεί πραγματική αιματοχυσία αυτό που γίνεται στον δρόμο Καρμανιόλα Έδεσσα-Θεσσαλονίκη. Κάθε χρόνο θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς. Σύμφωνα λοιπόν με επίσημα στοιχεία για το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα, από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγραφεί 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους. Δεν υπολογιζουμε ότι από τότε χάθηκαν ακόμη 3 ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή κατά μέσο όρο χάνονται 20 ανθρώπινες ζωές ενώ από το 1990 έχει χαθεί ένα μεγάλο χωριό 600 και πλέον κατοίκων!!! Είναι στοιχεία που πραγματικά αποτελούν οργή από όλους προς την πολιτεία αλλά και προς την Περιφέρεια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more