Η συνέντευξη
• Mοιάζει μελαγχολικός ο τίτλος της νέας σας δισκογραφικής δουλειάς "Ο Βασιλιάς Της Λύπης". Με τι θέματα καταπιάνεστε και πώς τα προσεγγίζετε;
-Είναι μελαγχολικός γιατί δανείστηκε τον τίτλο από το ομώνυμο τραγούδι που λέει στενάχωρα πράγματα. Ουσιαστικά είναι ο απολογισμός του ανθρώπου που βρέθηκε στη δίνη της οικονομικής κρίσης απροετοίμαστος, ανυποψίαστος, θύμα της κρίσης αλλά και έμμεσα θύτης αφού δεν έπραξε όσα έπρεπε ως ενεργός πολίτης. Ο «Βασιλιάς της λύπης» είναι το έκτο άλμπουμ (κυκλοφορεί ψηφιακά από τη Formiggart) και περιέχει ποιήματα αλλά και στίχους που πραγματεύονται την υπαρξιακή αγωνία που αφορά την αδικία του κόσμου, τη φθορά του χρόνου, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, κλπ. Προσπάθησα να τα αφηγηθώ γήινα, λιτά, χωρίς δράματα και ανούσια σοβαροφάνεια, να έχουν μια κοινή γλώσσα μουσικά παρά τις τόσο ετερόκλητες μεταξύ τους χρονικά ιστορίες.
• Πώς αποφασίσατε να μελοποιήσετε ποιήματα;
-Ήδη από την εποχή της «Μοναξιάς του Φάρου» (1995), του πρώτου μου άλμπουμ, το είχα κατά νου αλλά ποτέ δεν το πήρα απόφαση. Ούτε και τώρα το πήρα απόφαση, εδώ που τα λέμε. Περισσότερο με διάλεξαν τα ποιήματα παρά εγώ εκείνα. Όλα όσα διάβαζα και ξαναδιάβαζα άρχισαν μέσα μου να γυρεύουν επίμονα νότες για να τα τραγουδήσω. Δεν ήταν συνειδητή επιλογή. Συνέβη γιατί έτσι συμβαίνουν αυτά στην τέχνη!
• H επιλογή των ποιημάτων που έγιναν τραγούδια και συνθέτουν το καινούριο αυτό CD πώς έγινε; Ήταν εύκολη διαδικασία ή είχε προκλήσεις;
• Έχετε πολύ σημαντικές συμμετοχές στη νέα αυτή δουλειά και συγκεκριμένα τον Γ. Νταλάρα, τον Μ. Πασχαλίδη και την Κατερ. Κυρμιζή. Πώς ήταν η συνεργασία μαζί τους;
-Νομίζω πως έχει, αλλά, δυστυχώς, δεν θα το μάθουμε ποτέ γιατί τα ΜΜΕ δεν τα αναδεικνύουν, ούτε επιτελούν το βασικό τους ρόλο που είναι να ενημερώνουν με ολομέρεια και αντικειμενικότητα. Έχουν επιλέξει ένα πολύ μικρό ποσοστό από όλη τη δισκογραφική παραγωγή για αδιευκρίνιστους έως ύποπτους λόγους και μας το πλασάρουν αλύπητα σε playlist λίγων νέων τραγουδιών ανά σεζόν. Ευτυχώς που υπάρχει το δίκτυο και μπορεί να έχει μιαν ευκαιρία το σύνολο της μουσικής (και όχι μόνον) παραγωγής.
• Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις σήμερα, μέσα σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες, για τους καλλιτέχνες, τόσο του δικού σας χώρου όσο και γενικότερα;
-Η χρηματοδότηση. Με την κατάρρευση των δισκογραφικών εταιρειών στη χώρα μας, εξαιτίας της πειρατείας αρχικά και των άστοχων επιλογών ως προς τους καλλιτέχνες και το ρεπερτόριο, μια και επένδυσαν σε ευτελές ρεπερτόριο πυροτεχνηματικού χαρακτήρα, κι έπειτα εξαιτίας της κυριαρχίας των διαδικτύου, του Downloading και του Streaming, ήρθε το τέλος των επενδύσεων. Ο καλλιτέχνης πλέον καλείται να επιφορτιστεί με το να βρίσκει πόρους όχι μόνο για την επιβίωση αλλά και για να κάνει την τέχνη του.
• Πώς πιστεύετε ότι θα είμαστε ως χώρα και κόσμος βγαίνοντας κάποια στιγμή από την περιπέτεια της πανδημίας;
-Ειλικρινά δεν το ξέρω, αν και πολύ φοβάμαι για τον «θαυμαστό καινούργιο κόσμο» που ανατέλλει δειλά. Προβληματίζομαι για τη θέση του καλλιτέχνη μέσα σε αυτήν την κοινωνία. Προβληματίζομαι για την οικολογική καταστροφή που μας έφερε εδώ. Προβληματίζομαι για το τι κόσμο θα αφήσω στην κόρη μου. Προβληματίζομαι που, ενώ δυσφορούμε για όσα πρωτοφανή συμβαίνουν στη χώρα μας, δεν αντιδρούμε παρά μόνο στο καφενείο των social media. Αν και το τελευταίο φαίνεται να αλλάζει κάπως. Τι να πω; Μακάρι να μας βγει σε καλό η πανδημία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου