Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Η Φωνή της ΠΕΟΦ λαμβάνεται υπόψιν από τους κομματικούς αρχηγούς του τόπου



Ως γενική γραμματέας  της Π.Ε.Ο.Φ θα θέλατε να μας ενημερώσετε για την ιστορία τις δράσεις τα μέλη και τους σκοπούς της!;


Η Παγκύπρια Ενιαία Οργάνωση Φοιτητών Θεσσαλονίκης είναι η μοναδική αυτόνομη φοιτητική παράταξη Κυπρίων της Θεσσαλονίκης και ιδρύθηκε το 1978, αντιτασσόμενη στις λεγόμενες «συμφωνίες υψηλού επιπέδου» '77-'79, που έθεσαν ως βάση λύσης του Κυπριακού ζητήματος, τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία. Η ΔΔΟ αποτελεί τουρκοβρετανική επιδίωξη και είναι απόρροια της τουρκικής εισβολής και της κατοχής, η οποία θα καταστήσει την Τουρκία κυρίαρχη στον βορρά και συγκυρίαρχη στον νότο. Ως αποτέλεσμα, θα οδηγηθούμε σταδιακά στην τουρκοποίηση ολόκληρου του νησιού.

Η Αυτονομία της παράταξής μας χωρίζεται σε πέντε βασικούς πυλώνες. Την Ιδεολογική Αυτονομία, την Πολιτική Αυτονομία, την Οικονομική Αυτονομία, τη Διοικητική Αυτονομία και την Προσωπική Αυτονομία. Δηλαδή η ιδεολογία της παράταξης, οι πολιτικές της δράσεις και το Διοικητικό Συμβούλιο, καθορίζονται από τα ίδια τα μέλη της παράταξης και όχι από κομματικούς και άλλους εξωγενείς παράγοντες. Τα μέλη της παράταξης είναι φοιτητές που διατηρούν και την προσωπική τους αυτονομία, χωρίς όμως να ξεπερνούν την αυτονομία της παράταξης. Όσον αφορά την Οικονομική Αυτονομία, η ΠΕΟΦ αυτοχρηματοδοτείται. Τα έσοδά της προκύπτουν από τις διαφημίσεις που περιλαμβάνονται στα τριμηνιαία περιοδικά που εκδίδει (περιοδικό "Ρωμιοσύνη"), εκδηλώσεις, πώληση προϊόντων και εισφορές μελών.

Βραχυπρόθεσμος στόχος της ΠΕΟΦ είναι η Απελευθέρωση της πατρίδας μας. Δηλαδή, η άμεση αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων, η αποχώρηση ΟΛΩΝ των εποίκων και των παραγώγων τους, η επιστροφή ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των προσφύγων στις πατρογονικές τους εστίες, η εξασφάλιση των τεσσάρων βασικών ελευθεριών (διακίνησης, εγκατάστασης, ιδιοκτησίας και εκλέγειν και εκλέγεσθαι) και την εξακρίβωση της τύχης όλων των αγνοουμένων. Για την επίτευξη αυτών, προτείνουμε συγκεκριμένα μέτρα σε επίπεδο εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής, που θα επιφέρουν και την πραγματική καταδίκη της Τουρκίας.

Εφόσον επέλθει η Απελευθέρωση, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άσκηση του αναφαίρετου δικαιώματος της Αυτοδιάθεσης, που κατοχυρώνεται από την Παράγραφο 2 του Άρθρου 1 του Καταστατικού Χάρτη ΟΗΕ. Η Αυτοδιάθεση αποτελεί τον μεσοπρόθεσμο στόχο της παράταξής μας. Στο στάδιο της Αυτοδιάθεσης, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την Ένωση της Κύπρου με τη μάνα Ελλάδα, η οποία αποτελεί τον μακροπρόθεσμο στόχο της παράταξής μας. Η Ένωση είναι ο προαιώνιος πόθος των Ελλήνων της Κύπρου και το ιδανικό για το οποίο θυσιάστηκαν συνειδητά οι προγόνοι μας. Πέραν των ιστορικών λόγων, θεωρούμε ότι η Ένωση θα εξασφαλίσει την επιβίωση του κυπριακού Ελληνισμού και θα διασφαλίσει την εδαφική μας ακεραιότητα.

Πώς  αντιμετωπίζει η πολιτεία και οι φορείς την προσπάθεια σας αυτή;
Αλλά και γενικότερα πως βλέπετε τον τρόπο που διδάσκετε η ιστορία στα σχολεία του σήμερα;

Η πολιτεία πολλές φορές μας αγνοεί. Μπορούμε να αναφερθούμε χαρακτηριστικά στο Δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν που διεξήχθη το 2004, όταν ο λαός κλήθηκε να αποφασίσει αν επιθυμεί την εφαρμογή της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Το 76% του ελληνικού κυπριακού στήριξε το ΟΧΙ, όμως η κυπριακή πολιτική ηγεσία συνέχισε να υιοθετεί την ίδια βάση λύσης στις συνομιλίες με τον κατακτητή. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η ΠΕΟΦ, ως μέλος του Ενιαίου Φορέα Αυτόνομων Ενωτικών Φοιτητικών Παρατάξεων (ΕΦΑΕΦΠ), διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην επικράτηση του ΟΧΙ. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι η φωνή της ΠΕΟΦ λαμβάνεται υπόψιν από τους κομματικούς αρχηγούς του τόπου. Βιώσαμε και βιώνουμε την προσπάθεια των κομματικών παρατάξεων της Θεσσαλονίκης για να βλάψουν την ΠΕΟΦ. Υπήρξαν αμέτρητες περιπτώσεις στις οποίες ενήργησαν είτε συνεργατικά, είτε όχι, εις βάρος της ΠΕΟΦ. Αποδεικνύεται λοιπόν, ότι η δύναμη μιας μερίδας αυτόνομων αντιομοσπονδιακών φοιτητών, εμποδίζει τα κομματικά τους σχέδια.

Όσον αφορά την ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία, είναι γνωστό ότι η ελληνική ιστορία της Κύπρου αλλοιώνεται, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των εκάστοτε κομματικών συμφερόντων. Εμείς, στην πρότασή μας για Απελευθέρωση, απαιτούμε την εφαρμογή ενός Ενιαίου Εκπαιδευτικού Δόγματος μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου. Είναι αναγκαία η ύπαρξη κοινής εθνοκεντρικής Παιδείας, που θα καλλιεργεί τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, την κριτική σκέψη και την ελεύθερη βούληση, χωρίς να καλλιεργούνται ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία. Αυτή τη στιγμή, οι νέοι δεν αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια για να ασχοληθούν με τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα, χωρίς να επηρεάζονται από τους κομματικούς μηχανισμούς. Εμείς, μέσω της Αυτονομίας μας, επιδιώκουμε την καλλιέργεια συνειδήσεων, ούτως ώστε οι νέοι να καθίστανται ενεργοί πολίτες της κοινωνίας και να διαθέτουν τη δική τους κρίση.


Πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζει ο νέος άνθρωπος την ιστορία του τόπου του, την γνωρίζει ;

«Λαός που ξεχνά την ιστορία του, είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει». Η συλλογική μνήμη είναι απαραίτητη για την επιβίωση ενός λαού. Για τη διατήρησή της, απαιτείται να γνωρίζουμε και να τιμούμε την ιστορία του τόπου μας. Η ιστορία μας αποτελεί τη βάση του Έθνους.

Σε όσους αποκαλούν φασίστες αυτούς που αγαπούν την πατρίδα τους τι απαντάτε;Και 
Τι σημαίνει για εσάς φασισμός;




Κατ' αρχάς, ο φασισμός είναι ένα ολοκληρωτικό καθεστώς που πλέον δεν υφίσταται. Η αγάπη προς την πατρίδα δεν είναι φασισμός, αλλά αγνός πατριωτισμός που επιβάλλεται να καλλιεργείται για την επιβίωση του Έθνους. Όσοι αποκαλούν φασισμό τον αγνό πατριωτισμό, συμβάλλουν στην καταστροφή του Έθνους, που οδηγεί στην πλήρη υποταγή του λαού μας στις μεγάλες δυνάμεις. Ο Χένρι Κίσινγκερ, ένας εκ των μεγαλυτέρων ανθελλήνων πολιτικών του τελευταίου αιώνα, που είχε άμεση σχέση με την εξέλιξη του Κυπριακού ζητήματος, είχε πει: «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι΄αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή να πλήξουμε τη γλώσσα,τη θρησκεία,τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί,να επικρατήσει, για να μη μας ενοχλεί στα Βαλκάνια,να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, κτλ.»

Σε μια πολυ όμορφη εκδήλωση  όπου συμμετείχε με μια εξαιρετική ομιλία του ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Ένωσης κυριος Μιχαήλ Χρυσανθόπουλος,στο οίκημα σας  τιμήσατε τον ήρωα  Κυριάκο Μάτση ,τι σημαίνει αυτό το πρόσωπο για την Κύπρο;




Ο Κυριάκος Μάτσης ήταν μια από τις μεγαλύτερες μορφές του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α, για Απελευθέρωση από τον βρετανικό ζυγό και Ένωση με τη μάνα Ελλάδα. Αγνός πατριώτης, οραματιστής, πάντα πιστός στην «ιδεολογία της Ελλάδας». Ο Κυριάκος Μάτσης λαμβάνει ξεχωριστή θέση στις συνειδήσεις των φοιτητών της Θεσσαλονίκης, γιατί ολοκλήρωσε τα φοιτητικά του χρόνια στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην προβολή της Κύπρου ως αναπόσπαστου μέρους του Ελληνισμού. Για την «παντοία προβολή της Ελληνικής Κύπρου» ίδρυσε και την Εθνική Φοιτητική Ένωση Κυπρίων Θεσσαλονίκης το 1954, η οποία διατηρεί την ύπαρξή της μέχρι και σήμερα. Ο Κυριάκος Μάτσης, ως ηγετική μορφή του Ενωτικού Αγώνα, επέλεξε συνειδητά τον δρόμο της Αυτοθυσίας, με μοναδικό σκοπό τη συλλογική Ελευθερία, που θα επερχόταν με την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Το ιστορικό «Ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούμεθα, αλλά περί αρετής», που απάντησε στον Στρατάρχη Χάρτινγκ, θα παραμείνει γραμμένο στις χρυσές σελίδες της ένδοξης ιστορίας της Κύπρου. Εμείς, ως Έλληνες νέοι της Κύπρου, έχουμε χρέος να τιμούμε τη μνήμη όσων θυσιάστηκαν για τα υψηλά ιδανικά, συνεχίζοντας τον Αγώνα τους.


Μια ευχή και ένα μήνυμα για το νέο χρόνο που βρίσκεται προ των πυλών;

Ευχή μου κάθε χρόνο, η επιστροφή στα κατεχόμενα χωριά μας. Καλούς Αγώνες και καλή Λευτεριά.
Απο Βίκυ Μπαιρακτάρη 





                                                             Γίωτα Χριστοδούλου
                                                           Γενική γραμματέας ΠΕΟΦ
                                                            Μιχαήλ Χρυσανθόπουλος
                                                                Ιστορικός Σλαβολόγος  
Γιώτα Χριστοδούλου 
Γενική γραμματέας ΠΕΟΦ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more