Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Δύο υδατοδρόμια στην Χαλκιδική- Εκτός χάρτη το Άγιον Όρος


Ένα πλήρες φωτορεπορτάζ για την επένδυση εθνικής εμβέλειας της Hellenic Seaplanes που δημοσιεύεται για πρώτη φορά στην Χαλκιδική!

ΕΛΛΑΔΑ, 16.000 χμ. ακτογραμμής, περισσότερα από 3.000 νησιά ή βραχονησίδες, ένας ανυπέρβλητος πολιτιστικός πλούτος, ένα απαράμιλλο φυσικό τοπίο,  ένας μοναδικός τουριστικός προορισμός. Μία νέα επένδυση έρχεται στην Ελλάδα και δίνει νέα ώθηση στον τουρισμό και την ανάπτυξη. Ο λόγος… για την ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. (Hellenic  Seaplanes SA).
Μπορεί η προσπάθεια δημιουργίας υδατοδρομίων στην Ελλάδα να έχει περάσει από πολλά διαφορετικά στάδια και να χαρακτηρίζεται από καθυστερήσεις, ωστόσο όλα συνηγορούν ότι η τρέχουσα χρονιά μπορεί να αποτελέσει χρονιά ορόσημο και επιτέλους να τεθούν σε λειτουργία.
Η νεοσύστατη εταιρεία συστάθηκε πρόσφατα με χρηματοδότηση Αμερικάνικης προέλευσης. Ξεκινά με μία ομάδα εμπειρογνωμόνων, έχοντας την πεποίθηση ότι η Ελλάδα αποτελεί μία τεράστια ευκαιρία για την ανάπτυξη και δραστηριότητα των υδροπλάνων.

ΣΤΟΧΟΣ

Στόχος της εταιρείας για το 2016 είναι ένα δίκτυο 112 υδατοδρομίων που θα εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής επικράτειας ενώνοντας  τις νησιωτικές και χερσαίες περιοχές σε κομβικά σημεία. Οι διάφορες τοποθεσίες συνδέονται μέσα από ένα πλέγμα ευέλικτων προορισμών διευκολύνοντας τους επισκέπτες να αποφασίσουν ανάμεσα σε διαδρομές που ενώνουν όλη την Ελλάδα.


BUSINESS PLAN

Σύμφωνα με τo business plan της εταιρείας, θα υπάρχουν 2 μητροπολιτικά αεροδρόμια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με δυνατότητα 15 και πλέον θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων σε κάθε ένα. Τα 2 αυτά μητροπολιτικά αεροδρόμια θα περιλαμβάνουν υποστηρικτές υποδομές, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, σημεία υποδοχής και αίθουσες αναμονής, εστιατόρια και καφετέριες, χώροι γραφείων κ.α.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει την δημιουργία 10 κεντρικών υδατοδρομίων (hubs) σε στρατηγικές τοποθεσίες της χώρας με δυνατότητα πρόσδεσης 3-10 υδροπλάνων και στα οποία θα υπάρχουν προσαρμοσμένοι χώροι αναμονής και check-in. Πρόκειται για την Χαλκίδα, τον Βόλο, την Καλαμάτα, την Μήλο, την Κω, την Λέσβο, την Αμφιλοχία, την Αλεξανδρούπολη, την Σύρο και τα Χανιά.
Επιπρόσθετα, η Hellenic  Seaplanes σχεδιάζει την δημιουργία 100 περιφερειακών υδατοδρομίων με δυνατότητα πρόσδεσης 1-2 υδροπλάνων σε διάφορα παράκτια σημεία ανά την Ελλάδα καθώς και σύνδεση από ηπειρωτικές περιοχές μέσω λιμνών όπως τις λίμνες Ιωαννίνων και Καστοριάς.
Παράλληλα, εντάσσονται πτήσεις που συνδέουν την Ελλάδα με γειτονικές περιοχές υψηλής τουριστικής προσέλευσης όπως τα παράλια της Τουρκίας, την Ιταλία και τις Δαλματικές ακτές (Κροατία) απ’ όπου σήμερα δεν υπάρχει άμεση σύνδεση ενισχύοντας όλο και περισσότερο την τουριστική κινητικότητα στην ευρύτερη περιοχή.
Για την συντήρηση των υδροπλάνων, η εταιρεία σκέφτεται να δημιουργήσει 3 τεχνικές βάσεις υποστήριξης στην Κυλλήνη, στην  Σαλαμίνα και στον Αλμυρό.
Οι εγκαταστάσεις των υδατοδρομίων θα παρέχουν υποδομές που θα μπορούν να στηρίξουν δραστηριότητες διαφημιστικής εκμετάλλευσης όπως οθόνες ενημέρωσης και προώθησης προϊόντων, ενημερωτικά περιοδικά και πωλητήρια εταιρικών ειδών.

ΣΤΟΛΟΣ- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Στόχος της εταιρίας μέχρι το 2017 είναι να αποκτηθούν 20 αεροσκάφη. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία θέλει να εντάξει στο πτητικό δυναμικό της 16 Twin-Otter DHC-6 της καναδικής εταιρείας Viking με χωρητικότητα 19 θέσεων και 4 SEASTAR CD2 της γερμανικής εταιρείας Dornier χωρητικότητας 12 θέσεων.


Τα υδροπλάνα μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών όπως προγραμματισμένες πτήσεις, ναυλωμένες πτήσεις, περιηγητικές πτήσεις, υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων, αεροδιακομιδές, μεταφορές σε θέρετρα και από κρουαζιερόπλοια.







ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΗΣ

Το υδροπλάνο, τόσο λόγω της κατασκευής του όσο και της ιδιαίτερης αεροδυναμικής μορφολογίας του είναι ένα από τα ασφαλέστερα μέσα πτήσης. Μπορεί να πετά σε χαμηλό ύψος και χρειάζεται μόλις 320 μέτρα υδάτινου ή χερσαίου διαδρόμου για την προσγείωση. Επιπλέον, κάποια από τα υδροπλάνα της Hellenic  Seaplanes θα είναι αμφίβια, έχουν δηλαδή την δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης τόσο σε χερσαίο διάδρομο όσο και ασφαλώς μέσα στην θάλασσα.

Με σύνηθες ύψος πτήσης από 250 έως 500 μέτρα, το υδροπλάνο παρέχει υψηλή ορατότητα του φυσικού κάλους κάνοντας την περιήγηση και την διαδρομή μια συναρπαστική εμπειρία. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε πως οι ρύποι ενός υδροπλάνου έχουν μικρότερη επίδραση στο θαλάσσιο περιβάλλον απ’ ότι ένα jet ski μέσης ισχύος.



ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΙ

Ο χρόνος που απαιτείται για το check-in, τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις είναι πολύ πιο σύντομος από τον αντίστοιχο μιας πτήσης στο αεροδρόμιο και χωρίς την ταλαιπωρία των μετακινήσεων, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις μέχρι και 8 φορές πιο γρήγορα από το αντίστοιχο ταξίδι με καράβι.

ΠΕΛΑΤΕΣ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Το επιβατικό κοινό της εταιρείας θα περιλαμβάνει τόσο ιδιώτες που ενδιαφέρονται να κάνουν προγραμματισμένες πτήσεις ή περιηγήσεις όσο και εταιρείες που συνεργάζονται συστηματικότερα και σε πιο μεγάλες κλίμακες όπως μεταφορικές εταιρείες, εταιρείες Courier, κρουαζιερόπλοια, νοσοκομεία, ασφαλιστικές εταιρείες, εμπορικές αερογραμμές και το δημόσιο.
Οι κρατήσεις μπορούν να πραγματοποιούνται απευθείας από τους ιδιώτες μέσα από ένα online ευέλικτο σύστημα κρατήσεων όπου κανείς μπορεί να κλείσει θέση και να κάνει ηλεκτρονικό check-in είτε μέσω των συνεργαζόμενων πρακτορείων της εταιρείας. Παράλληλα, λειτουργεί και τηλεφωνικό κέντρο που παρέχει την δυνατότητα τηλεφωνικής κράτησης αλλά και ενημέρωσης σχετικά με τις πτήσεις και την εταιρεία.
Για τους τακτικούς πελάτες, θα λειτουργεί ειδικό πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών οι οποίοι θα απολαμβάνουν κάποια προνόμια και εκπτώσεις ανάλογα με τα μίλια που έχουν πραγματοποιήσει, τους συνολικούς  προορισμούς που έχουν επισκεφτεί καθώς και την συχνότητα που ταξιδεύουν με την Hellenic Seaplanes.
Από τα πρώτα της κιόλας βήματα, η Hellenic Seaplanes έχει εξασφαλίσει στρατηγικές συνεργασίες στον χώρο της υγείας, της ιδιωτικής ασφάλισης, των μεταφορών και ταχυμεταφορών, των Tour Operators και εταιρειών κρουαζιέρας ενώ υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον συνεργασίας από πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Οι αφίξεις τουριστών τις επόμενες χρονιές αναμένεται να αυξηθούν ενθαρρύνοντας ακόμη πιο πολύ το κλίμα για συναφείς επενδύσεις. Ενδιαφέρον έχουν δείξει και έγκριτα Μ.Μ.Ε. του εξωτερικού κάνοντας αναφορές και χαρακτηρίζοντας την συγκεκριμένη επένδυση ως ένα σημαντικό θεμέλιο για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας. Τα ελληνικά υδροπλάνα είναι μια επένδυση εθνικής εμβέλειας και σημασίας , ανοίγουν τους ορίζοντες για νέες ενέργειες, αναβαθμίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν και αποτελεί παράγοντα εξέλιξης της χώρας ενώ αναμένεται μέσα στην επόμενη τριετία να ανοίξει πάνω από 1000 νέες θέσεις εργασίας.

ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ

Η εταιρεία φαίνεται ότι βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να θέσει σε λειτουργία τα υδροπλάνα της, καθώς το Μάιο αναμένεται να πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα από τον Βόλο προς τις Σποράδες και τη Σκύρο, καθώς τα υδατοδρόμια εκεί είναι τα πρώτα που θα ολοκληρώσουν τον μαραθώνιο των αδειοδοτήσεων μέχρι το Μάιο. Μετά αναμένεται να ξεκινήσουν σε Χίο- Ψαρά-Οινούσσες, Τήνο- Πάτμο-Πάρος-Μήλος, Χαλκίδα-Αιδηψό-Κάρυστο-Κύμη, και Θεσσαλονίκη, Αμφιλοχία, Ζάκυνθος-Κέρκυρα-Παξοί.

ΔΥΟ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ-ΕΚΤΟΣ ΧΑΡΤΗ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
              
Στο business plan της Hellenic Seaplanes και στον χάρτη των υδατοδρομίων της , συμπεριλαμβάνεται και ο νομός Χαλκιδικής για τον οποίο η εταιρεία παρουσιάζει δύο υδατοδρόμια. Το πρώτο, θα βρίσκεται στην περιοχή της Κασσάνδρας και το δεύτερο στην Σιθωνία και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Ν. Μαρμαρά. Ωστόσο, η εταιρεία αφήνει εκτός από τον χάρτη υδατοδρομίων της το Άγιον Όρος και την προ του Άθω περιοχή.
Το υδατοδρόμιο της Κασσάνδρας θα συνδέεται με απευθείας πτήσεις με Θεσσαλονίκη, Σιθωνία, Λιτόχωρο, Βόλο, Αλόννησο, Σκύρο και Λήμνο. Αντίστοιχα, το υδατοδρόμιο της Σιθωνίας θα συνδέεται με απευθείας επίσης πτήσεις με προορισμούς όπως Θεσσαλονίκη, Κασσάνδρα, Ασπροβάλτα, Θάσο και Λήμνο .
Από τους παραπάνω προορισμούς, οι επιβάτες της Χαλκιδικής θα έχουν την δυνατότητα πολύ εύκολα να ταξιδέψουν  από τον τερματικό σταθμό του ταξιδιού τους και πάλι με την Hellenic  Seaplanes προς κάποιον άλλον προορισμό που δεν συμπεριλαμβάνεται στις απευθείας πτήσεις της εταιρείας σε κάποιο απ’ τα δύο υδατοδρόμια του νομού.


Επιμέλεια: Πολυχρόνης Κασίδης, Δημοσιογράφος
Πηγή: Εβδομαδιαία εφημερίδα "Θέμα'' της Χαλκιδικής, τεύχος 291

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more