Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Τηλεκπαίδευση με την Ειρήνη Βουτσκόγλου










Πώς βλέπετε τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίθηκε το υπουργείο Παιδείας στην πρόκληση της τηλεκπαίδευσης;
Πέρα από κάθε προσδοκία. Στην αρχή, γνωρίζοντας πως υπάρχουν εργαλεία και ψηφιακό υλικό, μάλλον μη λειτουργικά, φαντάστηκα πως δεν θα γίνει τίποτα, αλλά πάρα πολύ γρήγορα ενεργοποιήθηκαν μέσα, και κυρίως επιλογές, που μπορούσαν να προσφέρουν ικανοποιητικό επίπεδο συνέχισης της μαθησιακής διαδικασίας. 
Από τις πρώτες ημέρες, εστάλησαν οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας και δόθηκε το ελεύθερο στους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά. Πολύ γρήγορα ήρθε και το webex που με τα «ζωντανά» μαθήματα, μας έφερε όλους ξανά σε ένα περιβάλλον τάξης.
Παρατηρήθηκε το φαινόμενο συνωστισμού κατά την διάρκεια των μαθημάτων , πολλοί δλδ ταυτόχρονα ον λαιν με αποτέλεσμα δυσχεραίνεται ο τρόπος διδασκαλίας με συνέπεια η καθηγητές να υποχρεούνται να μπούνε αργά το βράδυ ώστε να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις τους   τι μπορεί να γίνει για αυτό;
Αναφέρεστε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο το οποίο αναμενόμενα υπερφορτώθηκε διότι καμία πλατφόρμα δεν κατασκευάζεται με την λογική μιας κρίσης. Νομίζω πως με λίγη υπομονή λύθηκε το πρόβλημα κι εφόσον υπήρχαν πολλές άλλες επιλογές επικοινωνίας εκπαιδευτικών και μαθητών, ήταν υπερβολικές οι αντιδράσεις όσων δεν μπορούσαν να εγγραφούν στο ΠΣΔ.
Υπάρχουν γονείς που έχουν άγνοια από υπολογιστή αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καθηγητής πέρα από το δικό του μαθημα να επιμορφωνει αναγκαστικά και τον κηδεμόνα σχετικά με την χρήση του p/c  πως θα μπορούσε να λυθεί αυτό το πρόβλημα κατά την γνώμη σας;
Εν έτει 2020 και με τέτοιο πλήθος συμμετοχής στα κοινωνικά δίκτυα, δυσκολεύομαι να πιστέψω πως είναι μεγάλο το ποσοστό ενηλίκων που δεν γνωρίζει να χειρίζεται έναν υπολογιστή, εδώ όμως το πρόβλημα που αναδεικνύεται δεν είναι η χρήση υπολογιστή αλλά η ικανότητα να αντιμετωπίσει κανείς ψηφιακές προκλήσεις, χρήση, δηλαδή, ψηφιακών εργαλείων.
Δυστυχώς σε αυτό υστερούμε ως χώρα διότι ο κόσμος έχει πιστέψει πως η συμμετοχή στο facebook, για παράδειγμα, τον καθιστά «παραλίγο χάκερ».
Η έννοια της χρήσης υπολογιστή είναι παλιακή και η σύγχρονη ζωή απαιτεί χρήστες με ψηφιακές δεξιότητες, δηλαδή, ικανότητα προσαρμογής και λειτουργικής συμμετοχής σε κάθε ψηφιακό περιβάλλον.
Το ιδιαίτερο των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι πως δεν διδάσκονται αλλά βιώνονται. Για να αποκτήσει κάποιος ψηφιακές δεξιότητες πρέπει να θέλει να ψάξει, να δοκιμάσει, να πειραματιστεί και όχι να αναζητά κάποιον άλλον να του κάνει τη δουλειά.
Επίσης, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε όλοι πως όπως έχουμε ηλεκτρική κουζίνα, ψυγείο, πλυντήριο και τηλεόραση, έτσι πρέπει να έχουμε υπολογιστή. Διότι ο υπολογιστής δεν είναι παιγνιδομηχανή, είναι μηχανή αυτοεξυπηρέτησης στη σύγχρονη εποχή.

Υπάρχουν περιοχές που δεν έχουν ίντερνετ τι γίνεται με αυτές; επίσης δεν υπάρχει και εξοπλισμός και χώρος κατάλληλος ώστε να γίνουν τα μαθήματα από οικογένεια που έχουν δύο και τρεις εκπαιδευτικούς στο ίδιο σπίτι;
Η πλειονότητα των μαθητών έχει κινητά τηλέφωνα και μάλιστα τελευταίας τεχνολογίας. Το πρόβλημα ήταν κυρίως πως κάποιοι δεν είχαν ίντερνετ στο σπίτι και θα έπρεπε να μπαίνουν με τα data του κινητού. Και αυτό όμως λύθηκε εφόσον το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Παιδείας πέτυχαν την δωρεάν πρόσβαση στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες.
Όσον αφορά στις οικογένειες με πολλούς εκπαιδευτικούς, πιστεύω πως μπορεί να βρεθεί μία λύση με κατάλληλο προγραμματισμό ωρών. Δύο με τρεις ώρες μεταξύ 8.00 και 4.00 μπορούν να βρεθούν άνετα για τον καθένα ξεχωριστά.
Γράψατε δύο βιβλία θα θέλατε να μας μιλήσετε για αυτά;
«Τα διαδίκτυα μας» - το οποίο έχει εξαντληθεί- ήταν εκλαϊκευμένη επιστήμη και αφορούσε θέματα κοινωνικών μέσων και διαδικτύου γενικότερα ενώ οι «Ρόλοι Δραπέτες», το δεύτερο βιβλίο μου, είναι μυθιστόρημα. Το μυθιστόρημα ήταν για εμένα ένα μεγάλο στοίχημα εφόσον αρθρογραφώ άπειρα χρόνια αλλά δεν είχα ασχοληθεί ποτέ ούτε καν με την συγγραφή ενός διηγήματος. Οι «Ρόλοι Δραπέτες» είναι ένα σύγχρονο μυθιστόρημα όπου οι ήρωες του έχουν τις ανησυχίες αλλά και τις εκπλήξεις που μπορούμε να συναντήσουμε όλοι μας στη ζωή και εξαιτίας των κοινωνικών δικτύων.
Σας ευχαριστώ θερμά
Κι εγώ σας ευχαριστώ  
Απο Βίκυ Μπαιρακτάρη

Σύντομο Βιογραφικό:
Η Ειρήνη Βουτσκόγλου είναι αναπληρώτρια Μαθηματικός στην Β’ θμια Εκπαίδευση, με Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα. Συνεργάστηκε επί σειρά ετών στο παρελθόν με το περιοδικό τεχνολογίας Ram και πρόσφατα με την εφημερίδα Μακεδονία. Έχει διδάξει Προγραμματισμό Υπολογιστών στην Γ’ θμια Εκπαίδευση και εργάστηκε πολλά χρόνια στην εκπαίδευση ενηλίκων. Διατηρεί ενεργή παρουσία στα Κοινωνικά Δίκτυα και αρθρογραφεί στην ιστοσελίδα της divcast.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more