Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Το χρονοδιάγραφα του δρόμου...




Δύο νέα οδικά ΣΔΙΤ για τη Βόρεια Ελλάδα μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης. Οι νέοι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και Δράμας-Αμφίπολης θα αναβαθμίσουν τις οδικές συνδέσεις της Κεντρικής Μακεδονίας κι εν γένει της Βόρειας Ελλάδας. Η βελτίωσή τους κυρίως για λόγους οδικής ασφάλειας, αλλά και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί πάγιο έτοιμα των τοπικών κοινωνιών.

Οι δύο διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν το φθινόπωρο, όπως ανέφεραν σε ειδική εκδήλωση,  ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Ενώ οι δύο νέες οδικές συνδέσεις δεν θα έχουν διόδια, καθώς τα έργα πρόκειται να υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικά ΣΔΙΤ.

«Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές» τόνισε ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό».

«Τα έργα που παρουσιάζουμε σήμερα, αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία μας. Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους, συγκεκριμένους στόχους. Από τη μία πλευρά, ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου, να φέρουμε τη Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή, στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, με σύγχρονες υποδομές που θα βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα» είπε με τη σειρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Η ακτινογραφία του Έδεσσα-Θεσσαλονίκη

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης–Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει σήμερα τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν μέσω σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού τομέα, αφορούν συνολικά σε 25 χλμ. του άξονα από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ. και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά στην κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ. και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.
Αναβαθμίζεται και η πρόσβαση στην Αμφίπολη

Το δεύτερο έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη–Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη–Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.


Τα οφέλη στη διάρκεια του ταξιδιού θα είναι σημαντικά. Αυτή θα μειωθεί κατά 6 με 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη–Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη-Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη–Έδεσσα. 

Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών. Τα δύο έργα ως ανταποδοτικά ΣΔΙΤ δεν θα επιβαρύνονται με διόδια τέλη, αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.

«ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλές προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Τι σημαίνουν τα έργα για τη Μακεδονία

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more