Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

Η Πανδημία τραβάει την οικονομία από το μανίκι...

 


Οι πρώτες πιστώσεις για το φράγμα και τον δρόμο 


Ελαφρύνσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις της Πέλλας ενώ αποκλείεται κλείσιμο του επιχειρείν 


• Με το βλέμμα στραμμένο στην πορεία της πανδημίας είναι πολίτες και Κυβέρνηση, καθώς η επιδημιολογική εικόνα της χώρας το επόμενο διάστημα θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την εξέλιξη της οικονομίας.

Εξάλλου, η ιστορία έχει δείξει ότι Πανδημία και Οικονομία… πάνε παρέα! Το παρατεταμένο lockdown, με τα κλειστά καταστήματα, τον περιορισμό της μετακίνησης, το «πάγωμα» κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, διόγκωσε το αίσθημα της αβεβαιότητας για την μετά πανδημία εποχή! Εάν μάλιστα σε όλα αυτά προστεθεί και ο εφιάλτης της ακρίβειας, τότε δύσκολα μπορεί κάποιος σήμερα να σκέφτεται με αισιοδοξία.
Τα διάφορα μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης όσον αφορά την τσέπη των πολιτών - πολλά από τα οποία συνεχίζουν να υπάρχουν - βοήθησαν σημαντικά στο να μην καταρρεύσουν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί, δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν την πραγματική ανάπτυξη.

🍐Αποκλείεται το lockdown!
Το μόνο βέβαιο είναι ότι η χώρα και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να σηκώσουν ένα πιθανό νέο «lockdown», κάτι που βέβαια χθες ο Πρωθυπουργός απέκλεισε ως ενδεχόμενο. Κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ανέφερε ότι «ο Οκτώβριος του 2021 δεν έχει σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο. Αν δει κανείς τα αναλυτικά στοιχεία, καταλαβαίνει ότι ακόμα και εκεί που υπάρχει πίεση, απέχουμε πολύ -κυρίως σε ότι αφορά την πίεση του ΕΣΥ- από αυτά που είχαμε παλιότερα. Δεν υπάρχει περίπτωση lockdown»!
Βέβαια αυτό μένει να αποδειχθεί και στην πράξη, καθώς ο χειμώνας είναι μπροστά μας, ο ιός μεταλλάσσεται, ενώ παρατηρείται σημαντική κάμψη της εμβολιαστικής διαδικασίας.

⇛Επαναφορά στην κανονικότητα
Μπορεί ο προϋπολογισμός 2022 να καταρτίζεται υπό καθεστώς αβεβαιότητας, λόγω της πανδημίας, ωστόσο στο προσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2021 αναθεωρείται σημαντικά προς τα πάνω, στο 6,1%. Όπως τόνισαν χθες ο Υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Θ. Σκυλακάκης
για την ελληνική οικονομία, το 2022 αναμένεται έτος επαναφοράς σε συνθήκες κανονικότητας. Στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, αναμένεται να έχει ανακτηθεί το σύνολο των ετήσιων απωλειών Α.Ε.Π. του 2020, με το επίπεδο πραγματικού Α.Ε.Π. στο τέλος του 2022 να υπερβαίνει το αντίστοιχο επίπεδο του 2019 κατά 1,7%. Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν στην ορθολογική αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων, με αιχμή το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το νέο ΕΣΠΑ.
Επίσης όπως σημείωσαν άλλος σημαντικός παράγοντας επιτάχυνσης της ανάπτυξης έναντι του 2021 είναι η σταδιακή επιστροφή σε συνθήκες κανονικότητας από υγειονομικής άποψης, η οποία με τη σειρά της θα επιτρέψει την πλήρη ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς, αντλώντας επιπλέον οφέλη από τα «κέρδη» της περιόδου της πανδημίας σε όρους ψηφιοποίησης και εξωστρέφειας της οικονομίας.

✓Δημοσιονομικές παρεμβάσεις
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκαν οι παρεμβάσεις που θεσμοθετήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2021 με στόχο να ανακουφίσουν τους πληττόμενους πολίτες και κλάδους από την πανδημία καθώς και να ενισχύσουν το Σύστημα Υγείας. Έτσι η συνολική αξία των παρεμβάσεων την περίοδο 2020-2022 ανέρχεται σε 42,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 23,1 δισ. ευρώ αφορούν το 2020, 16,7 δισ. ευρώ το 2021 και 2,9 δισ. ευρώ το 2022. Το δημοσιονομικό κόστος των παρεμβάσεων ανέρχεται σε 30,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 11,6 δισ. ευρώ αφορούν το 2020, 15,6 δισ. ευρώ το 2021 και 2,9 δισ. ευρώ το 2022.

↔Με παραδείγματα…
Σε ανάλυσή του ο Γιώργος Παππούς (στο iefimerida.gr) αναφέρει ότι η βασική ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος επιτυγχάνεται μέσω της αναστολής της εισφοράς αλληλεγγύης και τη διατήρηση των μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών, αναλύοντας το όφελος με συγκεκριμένα παραδείγματα:
- Εργαζόμενος με μεικτό μισθό 1.000 ευρώ (847 καθαρά) έχει ετήσιο όφελος 132 ευρώ από την μείωση ασφαλιστικών εισφορών.
- Εργαζόμενος με μεικτό μισθό 1.200 ευρώ (1.016 καθαρά) έχει ετήσιο όφελος 207 ευρώ (158 ευρώ από την μείωση ασφαλιστικών εισφορών και 49 ευρώ από την εισφορά αλληλεγγύης.
- Εργαζόμενος με μεικτό μισθό 2.000 ευρώ (1.693 καθαρά) έχει ετήσιο όφελος 604 ευρώ (243 ευρώ από την μείωση ασφαλιστικών εισφορών και 461 ευρώ από την εισφορά αλληλεγγύης.

➡Επιπλέον οφέλη για τους νέους:
-Εάν είναι νέος έως 29 ετών με μηνιαίο λογαριασμό κινητής 50 ευρώ θα έχει επιπλέον ετήσιο όφελος 90 ευρώ.
- Εάν εργαστεί για πρώτη φορά θα λάβει επιπλέον του μισθού του από το κράτος 600 ευρώ.
-Εάν φοιτά σε δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη πόλη θα λάβει επιπλέον 1.000 ευρώ ετησίως στεγαστικό επίδομα.
- Πλέον μπορεί ο γονέας να κάνει γονική παροχή περιουσία ή χρήματα στο παιδί του χωρίς κανέναν φόρο.
Οφέλη για τις επιχειρήσεις:
- Από την διατήρηση της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών κατά τρεις μονάδες, έχουν ετήσιο όφελος 251 ευρώ για κάθε εργαζόμενο που λαμβάνει μεικτό μισθό 1.000 ευρώ.
- Μειώνεται ο φόρος εισοδήματος από 24% σε 22%.
- Διατηρείται η μείωση του ΦΠΑ σε μια σειρά από κλάδους και επεκτείνεται σε άλλους.
- Εάν προσλάβει εργαζόμενο μέσα από το πρόγραμμα των 100.000 θέσεων εργασίας δεν θα πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές για έξι μήνες και εάν προσλάβει μακροχρόνια άνεργο θα λαμβάνει 200 ευρώ το μήνα επιδότηση μισθολογικού κόστους. Επιπλέον εάν προσλάβει νέο χωρίς προηγούμενη εργασιακή εμπειρία θα λάβει 600 ευρώ.
-Μειώνεται κατά 50% ο φόρος στη συγκέντρωση κεφαλαίου.
- Σε περίπτωση συγχώνευσης μειώνεται ο φόρος εισοδήματος κατά 30% για τρία έτη.
一Το ΚΙΝΑΛ
Ο Τομέας Οικονομικών του Κινήματος Αλλαγής σε ανακοίνωσή του αναφέρει, μεταξύ άλλων: «οι διαρθρωτικές αδυναμίες και στρεβλώσεις που αναδεικνύει το έλλειμμα στο ισοζύγιο των αγαθών, η άνιση και άδικη κατανομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και η διεύρυνση των ανισοτήτων μπορούν και πρέπει να αντιμετωπιστούν με ένα διαφορετικό σχέδιο για την Ελλάδα, όπως το Πράσινο Κοινωνικό Συμβόλαιο που έχει προτείνει το Κίνημα Αλλαγής».

✔Φράγμα και και δρόμος 

Φαίνεται ότι στον φετινό προϋπολογισμό θα υπάρχουν τα πρώτα κονδύλια για την κατασκευή της Εθνικής Οδού Έδεσσας Θεσσαλονίκης καθώς και για το φράγμα του Αλμωπαίου. Άλλωστε από τις αρχές του 2022 αναμένεται και αφού γίνουν οι απαραίτητες δημοπρασίες αναμένεται να μπουν οι μπουλντόζες.  Από εκεί και πέρα αναφορικά με το φράγμα, θα δημοπρατηθεί το 2022 αν και η υλοποίηση του θα γίνει από το 2023 έως το 2026. Ουσιαστική προοπτική υλοποίησης αποκτούν οι δύο μεγάλες εκκρεμότητες σε επίπεδο οδικών υποδομών για τη Βόρεια Ελλάδα.


Θυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ανακοίνωσαν την άνοιξη σε ειδική εκδήλωση στο κτίριο υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στη δυτική Θεσσαλονίκη, τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη μέσω ΣΔΙΤ.

Τα δυο έργα έχουν μελετητική ωριμότητα αλλά δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Σήμερα ανακοινώθηκε η διασφάλιση της χρηματοδότησης τους. Ο προϋπολογισμός του δρόμου Θεσσαλονίκη-Έδεσσα είναι 300 εκ. ευρώ και του Δράμα-Αμφίπολη 150 εκ. ευρώ.

«Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές» τόνισε ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «έτσι ώστε να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό. Υποδεχόμαστε σήμερα, την έναρξη δύο έργων που δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης, το ενδιαφέρον του Υπουργείου για την περιφέρεια, αλλά και για τη συνολική οικονομική και κοινωνική πρόοδο».
 
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι τα δύο αυτά νέα έργα, που θα υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ, θα έχουν σημαντικά κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τις περιοχές καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Τόνισε δε ότι θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των μεταφορών μέσω της μείωσης των ατυχημάτων.



«Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως, όμως, οι δρόμοι αποκτούν πια ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς», σημείωσε ο Πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι η απόκτηση οδικών δικτύων γίνεται εναρμονισμένα με τις σύγχρονες απαιτήσεις και τους κανονισμούς συμβάλλοντας έτσι, μέσω της αναβάθμισης των υποδομών, στη δημιουργία περιφερειακής ανάπτυξης για τη χώρα.

«Η Εγνατία Οδός, λοιπόν, η οδική ραχοκοκαλιά της Βόρειας Ελλάδας, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες. Οι οποίοι μάλιστα θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, κάτι που τους απαλλάσσει από διόδια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενθαρρύνοντας τον θεσμό των Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας.

➡Προεκλογική δέσμευση που υλοποιείται εντός χρονοδιαγράμματος

«Η τελευταία προεκλογική ομιλία μου πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν στην Πέλλα, συγκεκριμένα στα Γιαννιτσά, όπου τότε είχα αναλάβει τη δέσμευση ότι, εφόσον οι πολίτες μας εμπιστευτούν, θα ολοκληρώσουμε την πολύπαθη σύνδεση μεταξύ Έδεσσας και Θεσσαλονίκης έτσι ώστε να βγει επιτέλους η Πέλλα από την απομόνωση» τόνισε ο Πρωθυπουργός για μια δική του προεκλογική δέσμευση που υλοποιείται και μάλιστα εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε ορίσει ο ίδιος στην ΔΕΘ του 2019.


👉Κ. Καραμανλής: Έργα με συγκεκριμένο σχέδιο υλοποίησης, χρονοδιάγραμμα και  εξασφαλισμένη χρηματοδότηση

«Τα έργα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για την Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους στόχους: Από τη μία πλευρά την ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου να φέρουμε την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές που μπορούν να τη βοηθήσουν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Και από την άλλη», συνέχισε ο Υπουργός μιλώντας για τον δεύτερο στόχο, μια «καλύτερη καθημερινότητα: Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σκληρά για να γίνει πιο ανθρώπινη καθημερινή ζωή των πολιτών. Ιδίως σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία αυτό κάνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

«Σήμερα όπως και κάθε άλλη φορά που η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ένα έργο δεσμευόμαστε γι' αυτό. Δεν λέμε λόγια χωρίς περιεχόμενο αλλά δίνουμε πρακτικές λύσεις σε χρόνια προβλήματα. Και παρουσιάζουμε σήμερα και για τα δύο αυτά έργα συγκεκριμένο σχέδιο για την υλοποίησή τους, χρονοδιάγραμμα και πλάνο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών.

Το Φράγμα Αλμωπαίου, οι εξελίξεις μετά την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης και η δρομολογημένη πλέον κατασκευή του, αποτέλεσαν το αντικείμενο της συνάντησης του Γιώργου Καρασμάνη την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου το απόγευμα με τον Γ.Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαγιαννίδη με τον οποίο άλλωστε βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία.
Η πρώτη εκτίμηση του πρώην Υπουργού ήταν ότι από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ο κ. Παπαγιαννίδης με τη γνώση και την εμπειρία του κατάφερε να επιταχύνει όλες τις διαδικασίες υλοποίησης του μεγάλου έργου:
Ήδη, σε μια από τις μεγαλύτερες και πλέον αξιόπιστες διεθνείς οικονομοτεχνικές εταιρίες, έχει ανατεθεί η σύνταξη του φακέλου που θα κατατεθεί εντός 20ημέρου στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ ώστε, στη συνέχεια, να εγκριθεί από την διϋπουργική επιτροπή και να ξεκινήσει τάχιστα η δημοπράτηση του έργου.
Επίσης, έχει ανατεθεί η προμελέτη για την κατασκευή του αρδευτικού δικτύου – σημαντικότατο ¨κομμάτι¨ του συνολικού έργου – με χρόνο παράδοσης τις 30 ημέρες. Στη συνέχεια δε, την κύρια μελέτη θα αναλάβει ο ανάδοχος της κατασκευής του έργου.
Ο Γιώργος Καρασμάνης ενημερώθηκε από τον κ. Παπαγιαννίδη ότι το κόστος ολοκλήρωσης του Φράγματος – και του αρδευτικού δικτύου – θα ¨ξεπεράσει¨ τα 100 εκατομμύρια και ότι θα αρδεύσει συνολικά 149.429 στρέμματα, με πολλαπλά ασφαλώς οφέλη σε μια εποχή που απειλείται από έντονη λειψυδρία. Και τούτο διότι, ακόμη και σε περιοχές που δεν θα αρδευτούν άμεσα, θα εμπλουτιστεί σημαντικά ο υδροφόρος ορίζοντας. Πέραν βέβαια του υδροβιότοπου που θα αναπτυχθεί και των χώρων αναψυχής που θα δημιουργηθούν πέριξ της λίμνης που θα προκύψει από το Φράγμα, καθώς και της τεράστιας περιβαλλοντικής συνεισφοράς του με την αντιπλημμυρική προστασία όλων των περιοχών κατά μήκος της Περιφερειακής Τάφρου 66. Έτσι, με τον πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα του ως τόσο μεγάλου έργου, θα ¨ρίξει¨ συνολικά στην οικονομία του Τόπου γύρω στα 300 εκατομμύρια και θα δημιουργήσεις πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Ο πρώην Υπουργός, υπογράμμισε την σημασία που έχει η ταχύτητα και η απόλυτη συνέπεια στις ημερομηνίες που προβλέπονται για κάθε επί μέρους διαδικασία, δεδομένου ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα επιβλέπει με αυστηρότητα τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του Φράγματος. Και ότι τον Αύγουστο του 2026 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, διαφορετικά τα κοινοτικά κονδύλια θα χαθούν!
Οι εξελίξεις αυτές, αποτελούν από μόνες τους και την απάντηση σε όσα – (επιεικώς) άκριτα, ανεύθυνα και επιπόλαια – ειπώθηκαν και γράφτηκαν τις προηγούμενες μέρες περί δήθεν… ¨ψευδών¨ ανακοινώσεων Καρασμάνη για την ένταξη του Φράγματος στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και για εκείνους που ¨πολέμησαν¨ για ιδιοτελείς μικροκομματικές σκοπιμότητες την πραγμάτωση αυτού του μεγάλου έργου, και σήμερα επιχειρούν να εμφανιστούν περίπου και ως… πρωτεργάτες του. Άλλωστε, τη μεγάλη ¨ψυχρολουσία¨ τη λούστηκαν από τον ίδιο τον Υπουργό Θεόδωρο Σκυλακάκη που με τις δηλώσεις του στο δημοσιογράφο κ. Δημητριάδη ξεσκέπασε τους συκοφάντες. Βέβαια, είχε προηγηθεί και άλλη μεγαλύτερη ψυχρολουσία όταν ο ίδιος Υπουργός, μετά την κατάθεση των στοιχείων από τον Καρασμάνη, δρομολόγησε άμεσα την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Από πλευράς μας να υπενθυμίσουμε κάποια στοιχεία, έτσι για να βοηθήσουμε όποιους είτε έχουν ασθενή – ή επιλεκτική – μνήμη, είτε έχουν πάρει ¨διαζύγιο¨ από την αλήθεια:
- 21/5/2009 με την 4369 απόφαση της τότε ηγεσία του Υπουργείου με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, χρηματοδοτήθηκε η μελέτη του έργου με προϋπολογισμό 3.400.000 ευρώ.
- 8/12/2009 και ενώ ο Διαγωνισμός για την εκπόνηση της μελέτης είχε γίνει, η νέα ηγεσία του Υπουργείου της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ που είχε στο μεταξύ προκύψει – παρά τις διαβεβαιώσεις της ότι το Φράγμα Αλμωπαίου το έχει ιεραρχήσει ως ¨πρώτο στη λίστα¨ και ότι οι φάκελοι θα ανοίξουν το αργότερο αρχές Απριλίου του 2010 – δεν… συγκρότησε καν την Επιτροπή! Και το ίδιο έκανε και ο επόμενος Υπουργός του ΠΑΣΟΚ!
Δια του λόγου το αληθές, επισυνάπτονται η απόφαση της χρηματοδότησης και τα Πρακτικά της Βουλής.
Καλό ακόμη θα είναι, οι αερολογούντες και οι αποδεδειγμένα πλέον σκοπίμως και κακόβουλα ψευδολογούντες, να ανατρέξουν στην 1/10/2009 και σε ένα επιπλέον ντοκουμέντο που τους ξεσκεπάζει ως συκοφάντες όταν έλεγαν ότι «ο Καρασμάνης ψεύδεται, δεν έγινε καμιά προκήρυξη διαγωνισμού». Πρόκειται για επίσημο έγγραφο του ΥΠΑΑΤ (επισυνάπτεται στη συνέχεια ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ) που εστάλη στις εφημερίδες ¨Πρωινή¨, ¨Pella News¨ και ¨Λόγος της Πέλλας¨, για τη δημοσίευση προκήρυξης σύμβασης για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης κατασκευής Φράγματος Αλμωπαίου - Μια προκήρυξη που – δυστυχώς – ανακλήθηκε στις 11/8/2011, και επαναπροκηρύχθηκε στις 11/9/2011 – δηλαδή όταν θα έπρεπε να έχει παραδοθεί ολοκληρωμένη η κύρια μελέτη βάσει της προηγούμενης προκήρυξης!
Αλλά και πάλι, επί σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο δεν συγκροτήθηκε η αρμόδια Επιτροπή. Κάτι που έγινε με την αλλαγή Κυβέρνησης, στις 27 Αυγούστου 2012, οπότε και η συγκροτηθείσα επιτέλους Επιτροπή εισηγήθηκε ομόφωνα την ανάθεση της μελέτης. Χαρακτηριστικό επ’ αυτού είναι το ενημερωτικό σημείωμα της αρμόδιας ΓΓ του ΥΠΑΑΤ της 9/9/2021 (που επίσης επισυνάπτεται) και αναφέρει ότι ¨ανατέθηκε η μελέτη με καθυστέρηση τριών ετών, που κόστισε στην Πέλλα ένα έργο ζωτικής σημασίας…¨
Σε όσους επιμένουν… να μη θυμούνται καλά, να επαναλάβουμε για ακόμη μια φορά ότι: Επί υπουργίας Καρασμάνη εκπονήθηκαν όλες οι μελέτες και έμεινε μόνον η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Που κι’ αυτή έπρεπε να έχει μέσα στο 2015 εγκριθεί – αλλά χρειάστηκαν… τριάμισι χρόνια (!) παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις του πρώην Υπουργού προς τους αρμόδιους. Αλλά και παρά την έκκλησή του – και προς τα τότε κυβερνητικά στελέχη – «να γίνουν όλοι μια γροθιά για το Φράγμα Αλμωπαίου», που κι’ αυτή έπεσε σε ώτα μη ακουόντων!
Να υπενθυμίσουμε ακόμη ότι 436 εκατομμύρια που διασφαλίστηκαν επί υπουργίας Καρασμάνη για αρδευτικά έργα παρέμειναν επί τεσσεράμισι χρόνια αναξιοποίητα στις Βρυξέλλες. Και στις παραμονές των εκλογών του 2019 που τα ¨θυμήθηκαν¨ αυτά τα χρήματα, υπέγραψαν απόφαση για 29 Φράγματα χωρίς να συμπεριλάβουν το Φράγμα Αλμωπαίου, και χωρίς να βγάλουν ούτε ¨κιχ¨ τα τότε κυβερνητικά στελέχη.
Και στο τέλος - τέλος, κάθε ενδιαφερόμενος ας ¨εντρυφήσει¨ στα επισυναπτόμενα ντοκουμέντα και ειδικότερα στο πρόσφατο (9/9/2021) ενημερωτικό σημείωμα της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για να πληροφορηθεί κατά τον επισημότερο τρόπο τα πάντα γι’ αυτό το έργο πνοής για το Νομό μας: Από τις συμπληγάδες μέσα από τις οποίες πέρασε, μέχρι την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more