Σάββατο, 2 Ιουνίου 2018

Με ευρύτητα θα ψηφιστεί ο Κλεισθένης Ι


Φαίνεται ότι με ευρύτητα θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει τις διαδικασίες αναφορικά με το νομοσχέδιο Κλεισθένης Ι καθώς αναμένεται να έρθει στην Βουλή προς ψήφιση μέχρι τις 14 Ιουλίου, αναμένεται να έχει μεγαλύτερη ευρύτητα από τους ψήφους των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το μέλος του τομεακού γραφείου του ΚΚΕ νομού Πέλλας Αλέκος Ουγγρίνος ο οποίος είχε κατέλθει ως υποψήφιος Βουλευτής και αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, σε δηλώσεις στην Πέλλα τηλεόραση, τόνισε ότι το ΚΚΕ θα υπερψηφίσει σίγουρα τα άρθρα αυτά που αναφέρονται στην απλή αναλογική. Πιθανότατα αυτά τα άρθρα αλλά και κάποια άλλα θα ψηφίσει και η Ένωση Κεντρώων του Βασίλη Λεβέντη. Θετικά αναμένεται να ψηφίσουν και Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής κυρίως όσοι ανήκουν στο Ποτάμι αλλά και ο κος Θεοχαρόπουλος της ΔΗΜΑΡ. Αυτό σημαίνει ότι κάποια άρθρα αναμένεται να ξεπεράσουν τους 180 Βουλευτές.  Με αυτή την ευρύτητα όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι δύσκολο η Νέα Δημοκρατία όταν θα έρθει στην εξουσία, να καταργήσει τον νόμο και αυτό θα γίνει μόνο αν υπάρξει αυτοδυναμία. Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει σύζευξη μεταξύ ΝΔ και Κινήματος Αλλαγής.  Διαχρονικά πάντως από τις  συνενώσεις του «Καποδίστρια» φτάσαμε στους 910 δήμους και με τον «Καλλικράτη», καταλήξαμε στους σημερινούς 325 (με τις προμνημονιακές πιέσεις που μας ζητούσαν, τότε, μόνο 400, αλλά εμείς, ως βασιλικότεροι του βασιλιά και τα λοιπά και τα λοιπά…). Βέβαια αν ήταν 400 οι Δήμοι τότε σίγουρα η Πέλλα θα έχει ακόμη έναν ή και δυο με την Κρύα Βρύση και τον Εξαπλατάνο λόγω έκτασης, με ότι συνεπάγεται αυτό για τις τοπικές κοινωνίες. Εκ του αποτελέσματος οι λιγότεροι Δήμοι φέρνουν μιζέρια και υποβάθμιση. 
Αποτέλεσμα, να αφήσουμε απείρακτους τους μητροπολιτικούς λεγόμενους δήμους-μαμούθ, που είναι μικρές παρακυβερνήσεις, με παραεξουσίες, όπου αρκετοί παραγοντίζουν κι έτσι, πήγε περίπατο ο πρώτος όρος της ΤΟΠΙΚΗΣ Αυτοδιοίκησης, που μόνο τοπική δεν είναι, αλλά ούτε και ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ.
Μεταφέρουμε τις νοοτροπίες της κεντρικής πολιτικής σκηνής, μεσοβέζικα, χωρίς να τολμούμε την πραγματική μεταρρύθμιση που σημαίνει εδώ, έστω, ήπια επανάσταση και όχι απλή διαρρύθμιση (λεκτική), ή αναρίθμηση και συναρίθμηση (άρθρων και παραγράφων), που μπορεί να καταντήσει σε απορρύθμιση.
Ο «Κλεισθένης 1» κάνει δειλά βήματα προ ρύθμισης και αναμένουμε τον «Κλεισθένη 2» να είναι τολμηρός και να προσαρμοστεί, στις ιδέες του αυθεντικού Κλεισθένη, χωρίς εισαγωγικά και να δημιουργήσει πραγματικές τοπικές κοινότητες, όπου οι δημότες θα μπορούν να συνεννοούνται με άμεση δημοκρατία, αλλά και εξοστρακισμό, κατά τον Κλεισθένη.
Υπάρχουν, εξάλλου, οι περιφέρειες και οι αποκεντρωμένες διοικήσεις πραγματικού δευτέρου και τρίτου βαθμού.
Οι δημότες αρκετών δήμων είχαν και συνεχίζουν να έχουν αντιρρήσεις για τις συνενώσεις, δικαιολογημένα, αλλά δεν εισακούστηκαν και μετατράπηκε και ο δεύτερος όρος, της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, σε ετεροδιοίκηση.
Τουλάχιστον, να επιτραπεί η αυτοδιάθεση.
Ένα τοπικό δημοψήφισμα έχει μηδενικό κόστος και σε μία βδομάδα μπορεί να έχουμε αποτελέσματα.
Είναι καιρός να γενικευτούν τα τοπικά δημοψηφίσματα. (Συνέχεια στα άρθρα 13, 24, 27). Από εκεί και πέρα γίνονται αναφορές  γενικά και μόνο στις τεχνοκρατικές «αδυναμίες» του εκλογικού συστήματος, για την Τ.Α. και όχι στις προτεινόμενες θεσμικές μεταρρυθμίσεις. 

Τα σημερινά βήματα, που γίνονται, για να ακολουθήσουμε το σωστό μονοπάτι για την απλή αναλογική, φαίνονται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά είναι δειλά, γατί η κίνηση έχει και άλλα χαρακτηριστικά.
Είναι, μάλλον, λανθασμένος ο τρόπος κίνησης, με τους δαιδαλώδεις και άδικους προτεινόμενους υπολογισμούς, που ελάχιστοι καταλαβαίνουν, ακόμα και τα πρωτοδικεία, όπου θα συμβεί και πάλι σωρεία λαθών…
Ακολουθείται, η πεπατημένη του «Καλλικράτη», που δημιούργησε πολλά τεχνικά προβλήματα, που επαναλαμβάνονται και σήμερα επίμονα, σε όλα τα κρίσιμα εκλογικά άρθρα, αλλά κι εμείς θα διαφωνούμε, μέχρις ότου εξηγηθεί, τουλάχιστον, η πολιτική αναγκαιότητα της ύπαρξης των συνδυασμών, στις εκλογές της Τ.Α., με την απλή αναλογική.
Η απλή αναλογική, είναι σύμφυτη με απλά εκλογικά συστήματα.
Ο δήμαρχος μπορεί να εκλέγεται από ξεχωριστή λίστα, του μοναδικού και ενιαίου ψηφοδελτίου, ως ο «καλύτερος», από όλους τους υποψήφιους, απ’ ευθείας με άμεση δημοκρατία και χωρίς να χρειάζεται η δεύτερη Κυριακή, με τις έμμεσες και ανίερες «συμμαχίες», οπότε, θα είχαμε την πρώτη παρεκτροπή από τη βούληση των δημοτών, μαζί με τις οικονομικές επιπτώσεις.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι μπορεί να εκλέγονται και αυτοί, ως οι «καλύτεροι», από ξεχωριστή και ενιαία λίστα, του παραπάνω ενιαίου ψηφοδελτίου, κατά εκλογική ενότητα, με τον ίδιο τρόπο, ως ανεξάρτητες προσωπικότητες, χωρίς να «σύρονται» στην αυλή του υποψήφιου δημάρχου, προκαταβολικά, αφού, έτσι κι αλλιώς μέχρι τώρα, μέσα στους συνδυασμούς βρίσκονται, συνήθως, ιδεολογικά, «ανάμικτοι» υποψήφιοι, που, εκ των υστέρων, αφού δεν «χρωματίστηκαν», μπορούν να αποφασίζουν, χωρίς δεσμεύσεις..
Εξάλλου, με τους συνδυασμούς, αποκλείονται οι μεμονωμένες υποψηφιότητες.
Στο ίδιο ψηφοδέλτιο θα υπάρχει και η λίστα υποψήφιων για τις αντίστοιχες κοινότητες.
Είναι θετική η θεώρηση της ύπαρξης της λίστας των ανεξάρτητων, υποψήφιων προέδρων κοινοτήτων, στο ίδιο ψηφοδέλτιο και εκτός συνδυασμών, αλλά ανατρέπεται αυτή η φιλοσοφία με τα συμβούλια των κοινοτήτων, που περιλαμβάνονται στο άρμα του υποψήφιου δημάρχου (δυνητικά, βέβαια, αλλά πρακτικά γενικευμένα).
Ο δήμαρχος θα συσπειρώνει και θα συντονίζει κάθε φορά τους «εκλεκτούς» των δημοτών, με σωστές συνθέσεις και χωρίς προκαταλήψεις ότι είναι δικοί μας και δικοί τους, apriori.
Το σχέδιο με τους συνδυασμούς μπορεί να εφαρμοστεί στις περιφέρειες, εν μέρει, γιατί, ήδη λειτουργούν και οι αποκεντρωμένες, αλλά και στους μητροπολιτικούς δήμους, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μικρούς πρωθυπουργίσκους, με την κουστωδία τους, που άρχισαν ήδη να εμφανίζονται ως παραγοντίσκοι της παραεξουσίας.
Βέβαια, θα υπάρχουν και ασφαλιστικές δικλείδες για τον έλεγχο της προσφοράς των εκλεγμένων, μέχρι τον οστρακισμό, που προέβλεπε ο Κλεισθένης.
Δύο χαρακτηριστικά «παρατράγουδα», αλλά υπάρχουν και πολύ πιο ακραία, που μπορεί να συμβούν, με «μεγάλη» πιθανότητα, ή μάλλον με βεβαιότητα:
α). 17/μελής δήμος με έγκυρα 4.250 και εκλ. μέτρο 4250:17=250 (5,9%)
Ο Α΄ συνδυασμός με 1.795 έγκυρα (42,24%) εκλέγει 7 συμβούλους.
Ο Β΄ συνδυασμός με 1.045 έγκυρα (24,59%) εκλέγει 4 συμβούλους.
Ο Γ΄ συνδυασμός με 795 έγκυρα (18,71%) εκλέγει 3 συμβούλους.
Ο Δ΄ συνδυασμός με 545 έγκυρα (12,82%) εκλέγει 2 συμβούλους.
Ο Ε΄ συνδυασμός με 70 έγκυρα (1,64%) εκλέγει 1 σύμβουλο. (26).

β). 27/μελής δήμος με έγκυρα 13.500 και μέτρο 13.500:27=500 (3,7%).
Ο Α΄ συνδυασμός με 6.830 έγκυρα (50,6%) εκλέγει 13 συμβούλους.
Ο Β΄ συνδυασμός με 6.330 έγκυρα (46,9%) εκλέγει 13 συμβούλους.
Ο Γ΄ συνδυασμός με 340 έγκυρα ( 2,5%) εκλέγει 1 σύμβουλο.


Δεν υπάρχει Β΄ Κυριακή, αλλά, όμως, ούτε και πλειοψηφία!!!



Στα παραπάνω, δεν λαμβάνεται υπόψη το +1, στον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου, που μάλλον θα αλλάξει, αλλά χωρίς βασική σημασία.
Αυτές οι «αδικίες» (εκλογή με μικρότερο ποσοστό του εκλογικού μέτρου, υπέρβαση του 50% χωρίς πλειοψηφία κλπ) προκύπτουν από την κατανομή του αριθμού των εδρών σε κάθε συνδυασμό, με τα αδιάθετα υπόλοιπα και τις διάφορες «σπόντες»,αλλά μικρό το κακό.
Τα περισσότερα παράλογα προκύπτουν από τη διανομή των παραπάνω εδρών, σε κάθε εκλογική ενότητα, με τις αλλεπάλληλες «καραμπόλες», αφού η διάθεση αρχίζει από τους μικρότερους, όπου αναιρείται, ολοσχερώς, η απλή αναλογική.
Υπήρξαν περιπτώσεις και θα υπάρξουν πολλές, αφού αντιγράφονται επακριβώς οι ίδιες διατάξεις του «Καλλικράτη», όπου υποψήφιος, που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους στην ενότητά του αλλά και σε ολόκληρο το Δήμο, μπορεί να μην εκλεγεί σύμβουλος!!!
Ασφαλώς, στις δημοκρατίες, εξ ορισμού, οι αποφάσεις λαμβάνονται πλειοψηφικά, αλλά στην απλή αναλογική (κι αυτό είναι αξιέπαινο εγχείρημα) οι συνθέσεις και οι μέγιστες συναινέσεις δεν εξασφαλίζονται μέσα από προκατειλημμένους συνδυασμούς.
Άλλες είναι οι φιλοσοφίες και οι πολιτικές των κομμάτων στην κεντρική πολιτική σκηνή και άλλες οι λογικές στις τοπικές κοινωνίες…
Περιμένουμε τον κ. Υπουργό και τον κ. Γενικό, να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους ότι θα μελετήσουν όλες τις προτάσεις, αλλά στις δύο προηγούμενες εκλογές ήταν φωνή βοώντος… γιατί βιαζόμασταν.
Υπάρχει χρόνος, αλλά, άλλο ταχύτητα και άλλο βιασύνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου