Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2021

Γ. Μαγκριώτης: Και πάλι εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα για τον αυτοκινητόδρομο «Θεσσαλονίκη-Έδεσσα»



Ο  Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, πριν δέκα περίπου ημέρες, είχε δηλώσει ότι: «Έχει εξασφαλίσει 400 εκ. ευρώ μετά από συνάντηση στην Αθήνα με τον υπουργό υποδομών από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να κατασκευάσει τον αυτοκινητόδρομο «Θεσσαλονίκη-Έδεσσα», την μελέτη του οποίου είχε κάνει η Περιφέρεια".  Διευκρινίζω ότι την μελέτη την είχε  δημοπρατήσει το υπουργείο υποδομών το 2010, και όχι η Περιφέρεια, και είναι έτοιμη από το 2014.

 

Μετά δύο ημέρες ο υπουργός Υποδομών ήταν στην ΕΡΤ 3, και σε σχετική ερώτηση απέφυγε να απαντήσει, απάντησε όμως για άλλο τμήμα του οδικού άξονα, το «Μαυροβούνι-Έδεσσα», κόστους περίπου 70 εκ. ευρώ, το οποίο θα μελετήσει στο μέλλον και θα προσπαθήσει όταν τελειώσει η μελέτη να το εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, δηλαδή ποτέ, γιατί θα έχει τελειώσει η περίοδος ένταξης έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Χθες μετά από νέα συνάντηση με τον υπουργό υποδομών, στην Θεσσαλονίκη αυτή την φορά, ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι: "Επιτέλους ένα έργο που μέχρι τώρα άλλοι το εξήγγειλαν χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τώρα γίνεται πραγματικότητα γιατί έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση".  Όμως και πάλι ο υπουργός Υποδομών στις δηλώσεις του, δεν αναφέρθηκε στο έργο αυτό.

Το γεγονός έχει και χιούμορ γιατί ο Περιφερειάρχης κατήγγειλε τον εαυτό του, αφού αυτός είναι ο αρμόδιος και από το 2013 που είναι Περιφερειάρχης και το εξαγγέλλει συνεχώς, ειδικά προεκλογικά το 2014 και το 2019.

Οι άλλοι που το εξήγγειλαν ήταν οι κυβερνήσεις από το 2013, μέχρι σήμερα. Όμως η κάθε πλευρά ζητούσε από την άλλη να βάλει τα χρήματα. Φυσικά και οι δύο πλευρές μπορούσαν να το εντάξουν στο Ε’ ΕΣΠΑ, οι κυβερνήσεις στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου υποδομών και η Περιφέρεια στο περιφερειακό, δεν το έκαναν όμως.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής δεν εκτίθεται, απλώς εισπράττει και αυτός λίγη προσωρινή δόξα, γιατί ξέρει δύο πράγματα, όπως τα ξέρει φυσικά και ο Περιφερειάρχης:

 

1. Το σχέδιο αξιοποίησης των 20 δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης έχει κατατεθεί από την κυβέρνηση στην ΕΕ και δεν περιέχει το έργο αυτό.

2. Ανάλογα έργα δεν είναι επιλέξιμα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

 

Γιαυτό και χρησιμοποιούν την έκφραση: "Θα προσπαθήσουμε να το εντάξουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης".

Επειδή αυτό δεν πρόκειται να γίνει, θα πουν ότι το πάλεψαν, αλλά κάποιοι "κακοί", το έκοψαν. Ποιοι θα είναι οι κακοί, θα το αποφασίσουν τότε, ανάλογα τι θα βολεύει.

Το έργο όμως μπορούν να το εντάξουν και οι δύο στο τρέχον δημοσιονομικό ΣΤ’ ΕΣΠΑ 2020-2027, από το οποίο επίσης η χώρα μας θα πάρει περίπου άλλα 20 δις ευρώ, γιατί δεν το κάνουν;

 

Τέλος να θυμίσω και κάτι που είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως πρωθυπουργός, στα εγκαίνια της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2019, για το έργο αυτό: "Θα δημοπρατούσαμε και το έργο "Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, αλλά δυστυχώς δεν έχει μελέτη".

Φυσικά μελέτη υπήρχε έτοιμη από το 2014, αυτήν που λέει ότι έκανε η Περιφέρεια, αλλά την έκανε το υπουργείο υποδομών, και το κόστος της ήταν 3,5 εκ. ευρώ.

Δεν ξέρω αν έμαθε ο Μητσοτάκης, ότι αυτό που είπε δεν ίσχυε ή το ήξερε και το χρησιμοποίησε ως άλλοθι για να μην δεσμεύσει πόρους για το έργο.

Ποιος το κατάλαβε, ποιος το θυμάται;

Κάτι θα σκαρφιστούν να πουν στις επόμενες εκλογές για να δικαιολογήσουν τις εξαγγελίες τους;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου