Για μια ακόμη φορά βρεθήκαμε στο ίδιο έργο θεατές στην ψήφιση ενός ακόμα ισολογισμού. Με την έκθεση ελέγχου των ορκωτών λογιστών να επαναλαμβάνει τις ίδιες ακριβώς παρατηρήσεις με πέρσι και να μην έχει δοθεί λύση και όλα αυτά έντεκα χρόνια διακυβέρνησης από την παρούσα Δημοτική Αρχή.
Αναλυτικά στην παρακάτω εισήγησή μου, περιγράφουμε τους τεκμηριωμένους λόγους για τους οποίους καταψηφίσαμε τον ισολογισμό του 2019:
Κύριε Πρόεδρε,
Κύριες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα τον ισολογισμό του 2019, του Δήμου μας που αποτυπώνει ουσιαστικά τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής πολιτικής που εφαρμόστηκε, από τη νυν δημοτική αρχή.
Όπως γνωρίζουμε, μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες του Δήμου είναι η οικονομική του λειτουργία που εκφράζεται εν μέρη με τον ισολογισμό και την έκθεση ελέγχου επί του ισολογισμού.
Στη σημερινή ειδική αυτή συνεδρίαση του Δ.Σ., του δεύτερου χρόνου διακυβέρνησης μετά τις πρόσφατες εκλογές υπό τη σύνθεση αυτής της δημοτικής αρχής, αλλά ουσιαστικά η ενδέκατη συνεχή χρονιά διακυβέρνησης του Δήμου από εσάς, διεξάγεται σε μια ιδιαίτερη χρονική στιγμή και σε ένα δύσκολο από κάθε άποψη κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον λόγω κορωνοϊού.
Ο Δημοτικός ισολογισμός, έχει δύο κυρίως διαστάσεις, την οικονομική και την πολιτική. Και στον κάθε ισολογισμό αποτυπώνονται πολλά αριθμητικά δεδομένα.
Πίσω όμως από τους αριθμούς πρέπει και επιβάλλεται να υπάρχει το παραγόμενο δημοτικό έργο.
Ένα έργο που θα έπρεπε να συμβάλλει στην επίλυση των προβλημάτων της πόλης και του Δήμου ολόκληρου και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών σε όλες τις Κοινότητές μας.
Οι πολίτες της Πέλλας με βάση την αρχή της απλής αναλογικής, έδωσαν τα μηνύματά τους, αυτά της σύνθεσης, της συνεργασίας , της συνύπαρξης, της συνδιαμόρφωσης, κάτι που εσείς σαν δημοτική αρχή της μειοψηφίας, επιμελώς και με τρόπους ιδιαίτερου τακτικισμού, απεμπολήσατε και συνεχίζετε να το πράττετε μέχρι και τώρα. Δεν επιζητάτε τη σύνθεση, της συνεργασία και την συνδιαμόρφωση και καλύπτεστε πίσω από τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Δυστυχώς όμως ως Δημοτική Παράταξη «Πέλλα Μπροστά» επαληθευόμαστε στις προβλέψεις που κάναμε στο ξεκίνημα της νέας θητείας της δημοτικής Αρχής, συνειδητοποιώντας τις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας, με τις οποίες, δυστυχώς, η δημοτική Αρχή δε θέλει ή δεν μπορεί να αναμετρηθεί.
Έτσι, και ενώ βρισκόμαστε στη μέση μιας πρωτοφανούς κρίσης που πλήττει σχεδόν το σύνολο των συμπολιτών μας, ο Δήμος συνεχίζει να καμαρώνει για την αύξηση των τραπεζικών πλεονασμάτων και καταθέσεών του. Έτσι, αυτό που μας παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ουσιαστικά ήταν μια αποκαλυπτική εικόνα της σημερινής κατάστασης της πόλης μας:
• Έλλειψη οράματος και καινοτόμων προτάσεων,
• Μεγάλο ποσοστό ανεκτέλεστου τεχνικού έργου,
• Ευημερία των αριθμών και όχι της βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσης και κυρίως των δαπανών δεν απεικονίζουν μόνο την οικονομική λειτουργία του Δήμου Πέλλας.
Δείχνουν και πώς εξυπηρετήθηκε ο δημότης της Πέλλας.
Δείχνουν πώς η οικονομική λειτουργία της χρήσης του 2019 συνέβαλε στο να λυθούν τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει η πόλη και ο ολόκληρος ο Δήμος και τέλος ποια είναι η σχέση που κρύβεται πίσω από τους αριθμούς σε σχέση με το παραγόμενο δημοτικό έργο.
Έχετε άραγε αναρωτηθεί μήπως, αν το πλεόνασμα του Δήμου μας ήταν μικρότερο, να είχε σταθεί καλύτερα στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται και να είχε επιστρατεύσει περισσότερους πόρους για την υποστήριξη και την ανακούφιση του δημότη;
Η απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις για την παράταξη «Πέλλα Μπροστά είναι ξεκάθαρα ΝΑΙ.
Δε θα σταματήσουμε να απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση προς τη δημοτική Αρχή να αναλάβει γενναία την ευθύνη των λανθασμένων επιλογών της και να προχωρήσει άμεσα σε μια νέα πολιτική συμφωνία με όλες τις δυνάμεις και παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να δώσει τη δυνατότητα στον Δήμο Πέλλας να μετατραπεί σε παραγωγό έργου και στήριξης προς όλες και όλους τους συμπολίτες μας.
Κάθε ετήσιος οικονομικός ισολογισμός ξεδιπλώνει τις πτυχές εκτέλεσης του προϋπολογισμού και καταδεικνύει το εάν και κατά πόσο καλύφτηκαν οι στόχοι που τέθηκαν.
Ο Ισολογισμός του Δήμου Πέλλας το 2019 αποκαλύπτει ένα εντός πολλών εισαγωγικών νοικοκύρεμα και την πικρή αλήθεια της στασιμότητας στο σημαντικό έργο που καλείται να παίξει ο Δήμος μας για τον τόπο μας και τους πολίτες του.
Ετήσιος Ισολογισμός 2019 στις αρχές του 2021. Τα είπαμε και πέρσι και δεν γινόμαστε κουραστικοί να επαναλάβουμε: γιατί τον μεθεπόμενο χρόνο;
Θα ρωτάμε μέχρι να λάβουμε ουσιαστικές απαντήσεις που θα πείθουν τους υποψιασμένους πλέον πολίτες για την σοβαρότητα που διακατέχει τον Δήμο μας.
Οι περισσότεροι «σοβαροί» φορείς, οι οποίοι έχουν την ετοιμότητα και το αποδεικνύουν, ψηφίζουν οικονομικό ισολογισμό έτους, στις αρχές του επόμενου (και όχι του μεθεπόμενου).
Για άλλη μια φορά, κουράζετε με τον τρόπο που μας παρουσιάζεται τον ισολογισμό.
Με μια ξύλινη υπηρεσιακή εισήγηση, μας παρουσιάζετε την τεχνική διαχείριση των οικονομικών – όχι όμως και την πολιτική των αριθμών, τι εκφράζουν ή καλύτερα τι βροντοφωνάζουν!
Πρώτα από όλα, είστε υποχρεωμένοι να κάνετε μια ολοκληρωμένη παρουσία, να παρουσιάστε συγκριτικά στοιχεία από έτος σε έτος.
Πρέπει να έχετε το θάρρος να μας δείξετε όχι που είμαστε αλλά που μας πάτε.
Θα είμαστε αναλυτικοί.
1. Ξεκινώντας από την απογραφή της ακίνητης περιουσίας του Δήμου.
Να θυμίσουμε ότι πέρσι αναφερθήκατε σε προβλέψεις απαλλοτριώσεων οι οποίες δεν είχαν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί η απογραφή μέχρι 31-12-2018, εννιά ολόκληρα χρόνια από την έναρξη του Καλλικράτη!
Προσεγγιστικά και όχι με ακρίβεια αποτέλεσμα της απογραφής είναι αποτυπωμένο ακόμα και στην σημερινή μορφή του ισολογισμού;
Είναι ακόμα σε εξέλιξη Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ;
Οφείλετε μια εξήγηση, μια απάντηση: Και ο φετινός ισολογισμός αποτυπώνεται με εικασίες και προϋποθέσεις;
Θα πρέπει να ενημερωθεί το σώμα για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται επιτέλους αυτός ο νομικός έλεγχος.
Πότε ξεκίνησε;
Γιατί δεν έφτασε ο χρόνος;
Ασχολούνται νομικοί και πόσοι;
Έχουμε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης;
ΠΟΤΕ;
2. Πίνακας Συμμετοχών του Δήμου. Τεράστιο το οφειλόμενο κεφαλαίοι συνολικά 1,28 εκ. ευρώ.
Γιατί; Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η εκκαθάριση Αναπτυξιακής Κάμπου Κρύας Βρύσης; Γιατί δεν αναφέρεται το ποσοστό συμμετοχής στο ΟΡΑΜΑ;
3. Εμφανίζετε ενεργητικό με απαιτήσεις σε καθυστέρηση, ποσού 8.130.000,00€ έναντι 6.700.000,00€ στον προηγούμενο ισολογισμό για τις οποίες υφίσταται πρόβλεψη ύψους 1.500.000,00€ για την πιθανή ζημία της μη ρευστοποίησης μέρους των απαιτήσεων Οφείλετε εξηγήσεις, πρώτον γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση, δεύτερον να αναλύσετε τις πραγματικές ζημίες, τρίτον γιατί αυξήθηκαν οι απαιτήσεις, γιατί αναδεικνύετε αυτή την δυσκολία στην είσπραξη τους;.
4. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η αύξηση κατά 18% πέρσι και 17% πρόπερσι του χρηματικού υπολοίπου. Φέτος φτάσαμε τα 5.740.000,00€ έναντι 4.850.000,00€ πέρσι και 4.150.000,00€ πρόπερσι. Που οφείλετε το μεγάλο ταμειακό υπόλοιπο, δηλαδή το πραγματικό χρήμα που διαθέτει ο Δήμος μας; Και δυστυχώς με συνεχόμενο ρυθμό αύξησης που τείνει να παγιωθεί;
Αυτό δύο πράγματα μπορεί να σημαίνει:
• Ή ότι υπάρχουν πολλές ληξιπρόθεσμες οφειλές, με όποιον κίνδυνο επιφυλάσσει η μη έγκαιρη εξόφλησή τους για τον Δήμο (τόκοι υπερημερίας κλπ.)
• Ή ότι υπάρχει αδυναμία απορρόφησης των εσόδων μας το οποίο είναι συνέπεια κακού σχεδιασμού.
Και στις δύο περιπτώσεις φέρετε τεράστια ευθύνη.
5. Περιλαμβάνονται για μια ακόμη φορά – κακώς - στα βιβλία του Δήμου έργα Ύδρευσης και Αποχέτευσης καθώς και επιχορηγήσεις παγίων. Για ποιόν λόγο αυτά δεν μεταφέρθηκαν στην αντίστοιχη Δημοτική Επιχείρηση; Γνωρίζετε βέβαια ότι αυτό κάνει απροσδιόριστη οικονομικά την καθαρή θέση του Δήμου, εκτός βέβαια εάν αυτός είναι ο σκοπός σας. Επίσης, είναι προκλητικό στις μέρες μας να παρουσιάζονται οι τεράστιες δαπάνες ηλεκτρικού ρεύματος για τα αντλιοστάσια ύδρευσης των Δημοτικών Ενοτήτων. Αφενός, θα έπρεπε και αυτές να βαρύνουν την Δημοτική Επιχείρηση, αφετέρου να ελεγχθούν για το ύψος τους. Ομοίως και οι δαπάνες Ύδρευσης.
6. Βρίσκεστε έντεκα χρόνια στο τιμόνι της διοίκησης του Δήμου και στη σελίδα 21 του ελέγχου αναφέρεται μια τεράστια διαφορά στις οφειλές του Δήμου μας προς το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών που αγγίζει τις 150.000€ και οι ορκωτοί λογιστές προτείνουν να διερευνηθεί το θέμα. Οι οφειλές δεν μπορούν να κρυφτούν κάτω από το χαλάκι. Και μια που αναφερόμαστε σε οφειλές είναι σε γνώση των ορκωτών λογιστών ότι δεν έχουμε αποδώσει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα εισπραχθέντα τέλη από τις Λαϊκές Αγορές από το 2015 όπως πράττουν οι άλλοι Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας; Προσπαθήσαμε να βρούμε κάπου έναν κωδικό, αλλά δεν δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό. Γιατί εάν εισπράττουμε και δεν αποδίδουμε, τότε έχουμε μια στρεβλή εικόνα των εσόδων και εξόδων
7. Σχετικά με τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις που αναφέρονται στην Σελίδα 45 και έχει να κάνει με τα δάνεια αναφέρεται ότι υπάρχει υπόλοιπό δανείων 4.254.158,34€. Μπορείτε να μας ενημερώσετε πότε ακριβώς θα ξεχρεώσει ο Δήμος από τα δάνεια των τραπεζών; Επίσης στην σελίδα 46 αναφέρεται για ένα δάνειο το οποίο έχει συναφθεί από τον πρώην Δήμο Γιαννιτσών σε Λίρες Αγγλίας. Η απάντηση που δόθηκε από την Οικονομική Υπηρεσία είναι ότι το υπόλοιπο του Δανείου έχει παραγραφεί. Οι ορκωτοί λογιστές αναφέρουν ότι δεν έχουν λάβει σχετική ενημέρωση από την τράπεζα. Υπάρχει κάποια εξέλιξη σε αυτό; Την ίδια ακριβώς παρατήρηση είχαμε εντοπίσει και στον ισολογισμό του 2018 και θα έπρεπε να είχαμε μια ξεκάθαρη απάντηση.
8. Στην σελίδα 47 αναφέρεται για μια ακόμη χρονιά η οφειλή προς το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2017 η οποία δεν θα εξοφληθεί γιατί η δαπάνη δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τη αφορούσε αυτή η δαπάνη; Γιατί δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο; Θα έχουμε πάλι δικαστικές διαμάχες;
9. Στην Σελίδα 49 υπάρχει μια παρατήρηση σχετικά με τον έλεγχο των μισθωμάτων των Λατομείων ύψους 61.751,03 χρήσεως του 2019 σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή;
10. Σύμφωνα με την σελίδα 51 της Έκθεσης Ελέγχου δεν μπορούμε να μην καυτηριάσουμε το γεγονός ότι μετά από 11 ολόκληρα χρόνια δεν έχουν υποβληθεί στη Δ.Ο.Υ. Γιαννιτσών, δηλώσεις «Μεταβολών και διακοπής εργασιών» των συγχωνευμένων πέντε τέως Δήμων. Υφίστανται δηλαδή τα ΑΦΜ τους; Και με τα μεταφορικά μέσα; Ολοκληρώθηκε η μεταβίβασή τους;
Τέλος, οφείλετε μια εξήγηση, για τα καθαρά αποτελέσματα της χρήσης του 2019:
Έλλειμα 560.000,00€ έναντι καθαρών αποτελεσμάτων χρήσης 2018 με πλεόνασμα 282.500,00€.
Δυστυχώς ως Δημοτική Αρχή μπερδέψατε τον ρόλο του Δήμου που οφείλει να επιδείξει απέναντι στους πολίτες του.
Να σας τον θυμίσουμε λοιπόν:
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ – όχι αποταμιευτικός!!
Για όλους τους παραπάνω λόγους η παράταξη «Πέλλα Μπροστά» καταψηφίζει τον ισολογισμό του 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου