Πέμπτη 22 Ιουλίου 2021

ΚΕΔΕ: Οι Δήμοι να συμβάλλουν στους κατ’ οίκον εμβολιασμούς

 



EMBOLIO HLIKIOMENH SPITI 18 7 2021

• Την ώρα που η μετάλλαξη «Δέλτα» καλπάζει, οι επιστήμονες επιμένουν ότι η μόνη λύση για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι οι εμβολιασμοί, οι οποίοι θα πρέπει να τρέξουν με πιο γρήγορους ρυθμούς για να είναι οι πολίτες όσο το δυνατόν περισσότερο θωρακισμένοι απέναντι στον ιό, ενόψει και του χειμώνα.


Προς αυτή την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο καλείται να παίξει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επιστολή προς τους δημάρχους όλης της χώρας, με στόχο την ενίσχυση της προσπάθειας εμβολιασμού των πολιτών που έχουν προβλήματα, έστειλε ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημ. Παπαστεργίου.
Όπως αναφέρει «ζητήθηκε από το Υπουργείο Υγείας η συνδρομή των Δήμων μας, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στο υγειονομικό προσωπικό των κατά τόπους Υγειονομικών Περιφερειών να προσεγγίσει τους πολίτες που έχουν κινητικά προβλήματα και δεν μπορούν να μετακινηθούν προς τα κέντρα εμβολιασμού, ώστε να εμβολιαστούν κατ’ οίκον.
Για να μπορέσει να υλοποιηθεί άμεσα το πρόγραμμα του κατ’ οίκον εμβολιασμού, ζητήθηκε από κάθε Δήμο να διαθέσει ένα τουλάχιστον όχημα και οδηγό, προκειμένου σε συνεργασία με τις κατά τόπους Διοικήσεις των Υ.ΠΕ. να μπορέσουμε να εμβολιάσουμε όσους συμπολίτες μας δεν μπορούν να μετακινηθούν…».

Περί υποχρεωτικότητας…
Στο μεταξύ, η συζήτηση για την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών έχει… φουντώσει για τα καλά και στη χώρα μας. Έτσι, μετά τους υγειονομικούς και τους εργαζόμενους στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, στο «κάδρο» βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί.
Μιλώντας στον ΣΚΑΙ αναπλ. Υπουργός Εσωτερικών Στ. Πέτσας σημείωσε ότι «η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού είναι ένα προσωρινό μέτρο αντιμετώπισης του κορωνοϊού, καθώς τη δεδομένη στιγμή είναι σημαντικό να αποφύγουμε τη έξαρση της πανδημίας».
Όσον αφορά τους επόμενους κλάδους, στους οποίους μπορεί να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός, ο Στ. Πέτσας είπε ότι αναμένεται να ληφθεί απόφαση για τους εκπαιδευτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους που βρίσκονται σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής. «Πιο μεγάλο θέμα είναι των εκπαιδευτικών», τόνισε. Τέλος, ανέφερε ότι θα πολλαπλασιαστούν οι κινητές ομάδες εμβολιασμού τις επόμενες μέρες.


Μέτρα άμεσης προτεραιότητας για να σωθεί η κτηνοτροφία!


KTHNOTROFOS XRHMATA\

• «Σήμα κινδύνου» εκπέμπει για μια ακόμη φορά ο κλάδος της κτηνοτροφίας, που αν και αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, δυστυχώς διανύει πολύ δύσκολη περίοδο με πολλούς κτηνοτρόφους να βρίσκονται ένα βήμα πριν εγκαταλείψουν το επάγγελμα, μη μπορώντας να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) Παναγιώτης Πεβερέτος περιγράφει την σημερινή κατάσταση, ζητώντας από την Κυβέρνηση τη λήψη μέτρων ενίσχυσης της κτηνοτροφικής δραστηριότητας τώρα γιατί αύριο θα είναι πολύ αργά!
Στα ύψη οι ζωοτροφές
Γενικότερα η πρωτογενής παραγωγή διανύει δύσκολες μέρες και όπως τονίζει ο ΣΕΚ η κτηνοτροφία- πτηνοτροφία και γεωργία σήμερα έχουν ξεπεράσει τα όρια της παραγωγικής τους επιβίωσης εξαιτίας του υψηλού κόστους παραγωγής, της συμπίεσης των τιμών παραγωγού, των φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων, της έλλειψης ρευστότητας, της συρρίκνωσης του αγροτικού εισοδήματος κ.α.
Μέσα σ’ όλα αυτά λοιπόν η μεγάλη αύξηση των τιμών ζωοτροφών, πάνω από 40% και των αναλώσιμων, σε συνδυασμό με τη στασιμότητα των τιμών γάλακτος και κρέατος, έχουν οδηγήσει σε πλήρες αδιέξοδο τους κτηνοτρόφους.
Πλήγμα για τις  εκμεταλλεύσεις
Η κατάσταση αυτή αποτελεί πλήγμα για τις κτηνοτροφικές αγροτικές εκμεταλλεύσεις, με σοβαρές συνέπειες όχι μόνο στους ίδιους τους παραγωγούς (έξοδος από το επάγγελμα) αλλά και στην παραγωγή κτηνοτροφικών – αγροτικών προϊόντων, την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας μας, το εμπορικό αγροτικό ισοζύγιο και την αγροτική μας οικονομία γενικότερα.
Να ληφθούν μέτρα
Με δεδομένη την κατάσταση ο ΣΕΚ για μια ακόμη φορά, μετά τα επανειλημμένα διαβήματα στην Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία, ζητάει από την Κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα άμεσης προτεραιότητας προκειμένου να σωθεί η κτηνοτροφία. Πιο συγκεκριμένα ζητά:
-Μείωση ΦΠΑ στις ζωοτροφές από 13% που είναι σήμερα σε 6%.
- Μέτρα μείωσης του υψηλού κόστους ενέργειας (πετρέλαιο, ηλεκτρικό ρεύμα)
- Κατάργηση της φορολόγησης των παραγωγικών ακίνητων ( στάβλοι, αποθήκες κ.α), από κάθε φόρο ΕΝΦΙΑ, συμπεριλαμβανομένου του συμπληρωματικού.
-Για τα δάνεια των κτηνοτρόφων – πτηνοτρόφων: Αντί να δίνονται στα funds τα οποία απειλούν με πλειστηριασμούς των μαντριών από 10 έως 30% της αξίας των δανείων, να θεσπιστεί ειδικός νόμος για τη ρύθμιση των δανείων με διαγραφή του 70% των χρεών και αποπληρωμή του υπολοίπου 30 % για έως και 20 χρόνια.
- Οι επιδοτήσεις της νέας ΚΑΠ 2021-2027 να κατευθυνθούν σε αυτούς που παράγουν.
-  Άμεση οικονομική στήριξη, είτε με de minimis, είτε με κωρονοενίσχυση, η κτηνοτροφία άλλωστε δεν έχει στηριχθεί μέχρι τώρα σχεδόν καθόλου, είτε μέσω άλλου χρηματοδοτικού εργαλείου.


Στη Βουλή το Νομοσχέδιο για το «Νέο Σχολείο»


DASKALA TAKSH PAIDIA

• Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατατέθηκε το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
Στόχος του, όπως αναφέρει το Υπουργείο, η δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου, που εξασφαλίζει περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον των μαθητών, καθώς και η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας.
Τρεις πυλώνες
Το Νομοσχέδιο αποτελείται από τρεις αλληλένδετους πυλώνες:
1. Την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων
Ενδεικτικές ρυθμίσεις:
-Ελεύθερη επιλογή βιβλίου (πολλαπλό βιβλίο).
- Ελευθερία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (π.χ. εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης/flipped classroom, ατομική/ομαδική εργασία αντί για ωριαίο διαγώνισμα).
-Αποκέντρωση διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης.
- Δυνατότητα συγκρότησης εκπαιδευτικών ομίλων.
- Μηνιαίες παιδαγωγικές συναντήσεις.
-Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης.
-Θέσπιση υποστηρικτών οργάνων στον Διευθυντή και το Σχολείο, με μοριοδότηση και συνεκτίμηση στο φάκελο αξιολόγησης: α) Υποδιευθυντές (με εισήγηση Διευθυντή), β) Ενδοσχολικοί συντονιστές, γ) Μέντορες, δ) Υπεύθυνοι Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ.
-. Τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μέσου βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, παράλληλα με αυξημένη λογοδοσία και διαφάνεια.
Ενδεικτικές ρυθμίσεις:
- Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη διασφάλιση της βελτίωσης της ποιότητας παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, προβλέπεται επιβράβευση μέσω μορίων (για την επιλογή σε θέσεις ευθύνης, π.χ. Διευθυντής σχολείου) και σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, υποχρεωτική επιμόρφωση.
- Αξιολόγηση του έργου των στελεχών εκπαίδευσης, με στόχο την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητάς τους, δύο φορές κατά τη διάρκεια της θητείας τους (και στο μέσο και στο τέλος) και πρόβλεψη αντικατάστασης σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης.
- Αυξημένη Διαφάνεια και Λογοδοσία: Ελληνική PISA, με Διαγνωστικά τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος για μαθητές ΣΤ’ Δημ. και Γ’ Γυμν. (γλώσσα και μαθηματικά), ανώνυμα και χωρίς το αποτέλεσμα να συνεκτιμάται στη βαθμολογία του μαθητή, ιστοσελίδα σχολικών μονάδων (διαφάνεια) και προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, πιο ευέλικτο και λειτουργικό σχήμα Σχολικών Συμβουλίων.
-. Την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου
Ενδεικτικές ρυθμίσεις:
- Ενισχύεται το παιδαγωγικό έργο. Με συγκεκριμένες αρμοδιότητες για την παρακολούθησή του, προκειμένου να διαπιστωθεί για παράδειγμα πώς προχωρούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα οποία εισάγονται φέτος σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας ή πώς προχωρούν οι δραστηριότητες στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, οι οποίες επίσης εισάγονται καθολικά από τον Σεπτέμβριο.
- Ενισχύεται η στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών, δεδομένης μάλιστα και της επίδρασης της πανδημίας, με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία.
-Με το νέο νομοσχέδιο, περνάμε από την αποστήθιση στην κριτική ανάλυση και σκέψη, απελευθερώνοντας τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών…
- Επιπλέον, εισάγεται ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου και τη συνέχιση εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Κληρικοί θα μπορούν να μισθοδοτηθούν από το Δημόσιο πλέον μόνο εφόσον κατέχουν πτυχίο από Σχολή Μαθητείας Κληρικών ή από ΑΕΙ (και όχι π.χ. από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως ισχύει έως σήμερα), ενώ συνενώνονται οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες από 4 σε 2.
***
Παράλληλα, εισάγονται καινοτόμες ρυθμίσεις, όπως:
- η εφαρμογή 123 νέων Προγραμμάτων Σπουδών πιλοτικά την επόμενη σχολική χρονιά.
- η διεξαγωγή όλων των εκλογικών διαδικασιών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, καθώς και η δυνατότητα συνεδρίασης των συλλογικών οργάνων των ιδρυμάτων με τηλεδιάσκεψη, ανεξαρτήτως κορωνοϊού, με στόχο τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων και την αποτελεσματικότερη ολοκλήρωση των ως άνω διαδικασιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών.


Επίκαιροι προβληματισμοί στην συνεδρίαση της ολομέλειας της Βουλής των Εφήβων


TASOYLAS BOYLH 18 7 2021

• Νεανικές φωνές και επίκαιρους προβληματισμούς για το περιβάλλον, τους παράγοντες που το επηρεάζουν και την επιτακτική ανάγκη προστασίας του γέμισε η Βουλή των Ελλήνων την Παρασκευή, καθώς, στην αίθουσα της Γερουσίας, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η συνεδρίαση της ολομέλειας της KE΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, που διεξήχθη διαδικτυακά και στην οποία προήδρευσε ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας.
Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας, πέντε εκπρόσωποι αντίστοιχων θεματικών ομάδων, από τους εκατόν εξήντα πέντε εφήβους βουλευτές, προερχόμενους από Λύκεια όλης της Ελλάδας και από ελληνικά σχολεία του εξωτερικού που συμμετείχαν στο φετινό πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων, τοποθετήθηκαν στις εξής θεματικές ενότητες: (α) Περιβάλλον και Εκπαίδευση, (β) Περιβάλλον και Πολιτισμός, (γ) Περιβάλλον και Άνθρωποι που μετακινούνται, (δ) Περιβάλλον και Νέες Τεχνολογίες και (ε) Περιβάλλον και Κοινωνικές Ανισότητες. Στη συνέχεια, έφηβοι βουλευτές εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους απευθύνοντας ερωτήματα προς τον Ηπειρώτη Πρόεδρο της Βουλής.
Κλείνοντας τις εργασίες της ολομέλειας της Βουλής των Εφήβων, τόνισε απευθυνόμενος στους έφηβους βουλευτές: «Διαπίστωσα ότι με τις καίριες παρατηρήσεις σας, με τα συμπεράσματά σας, και στον πολιτισμό και στην τεχνολογία και στο περιβάλλον και στο ζήτημα των ανισοτήτων, εντοπίσατε τα σοβαρά προβλήματα και μου τα υποδείξατε. Αυτό είναι σημαντικό. Ξέρετε ποια είναι η σκυταλοδρομία από εκεί και πέρα; Πώς θα πάρουμε αυτά τα προβλήματα και θα τα μετατρέψουμε σε λύσεις και έργα. Αυτό πρέπει να παλέψουμε. Τη μετατροπή της γνώμης σε πράξη. Στις σύγχρονες δημοκρατίες δεν πάσχουμε από έλλειψη γνώμης, πάσχουμε από μετατροπή της γνώμης σε πράξη. Κι αυτό πρέπει να επιτύχουμε να γίνεται πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποφασιστικά. Εκεί έγκειται η άσκηση της πραγματικής πολιτικής».


Ο Ν. Ανδρουλάκης υποψήφιος για την ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής


ndroulakis

• Την ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής θα διεκδικήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης. Μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής», ο ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ σε σχετική ερώτηση ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ναι, θα είμαι υποψήφιος. Έχω άλλωστε δηλώσει ότι οι λόγοι που με οδήγησαν να θέσω υποψηφιότητα, το 2017, έχουν ενισχυθεί. Την ευκαιρία που μας δόθηκε, τότε, με τη συμμετοχή 212 χιλιάδων πολιτών, δεν την αξιοποιήσαμε όσο θα έπρεπε. »Όλοι οι υποψήφιοι έχουμε χρέος να συμβάλουμε ώστε η επικείμενη συζήτηση για το μέλλον της παράταξης να είναι βαθιά πολιτική και αναζωογονητική, ενθαρρύνοντας τα μέλη και τους φίλους μας να συμμετάσχουν και πάλι, μαζικά, σε αυτό το νέο ξεκίνημα...».


Μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες επέστρεψαν  στα γήπεδα


 

\MPALA MASKA

• Υπό αυστηρές προϋποθέσεις επέστρεψαν, μετά από περίπου 17 μήνες, οι θεατές σε ανοιχτές ή κλειστές εγκαταστάσεις σε όλη τη χώρα. Δικαίωμα εισόδου στα γήπεδα έχουν μόνο πλήρως εμβολιασμένοι ή όσοι έχουν νοσήσει κατά το τελευταίο εξάμηνο, καθώς και (έως ποσοστού 5% της μέγιστης επιτρεπόμενης χωρητικότητας) ανήλικοι έως 15 ετών με αρνητικό PCR Test 72 ωρών ή Rapid Test 48 ωρών (ηλικίες 12-15) ή με αρνητικό Self Test που έχει διενεργηθεί την ημέρα του αγώνα (για παιδιά έως και 12 ετών).

Ο έλεγχος γίνεται στις εισόδους των αθλητικών εγκαταστάσεων με τη χρήση ψηφιακής πλατφόρμας αναγνώρισης για πιστοποιητικά εμβολιασμού, PCR και Rapid Tests και, όπου υπάρχει η δυνατότητα, διενεργείται αντίστοιχος έλεγχος και κατά την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στο γήπεδο.

Οι εργαζόμενοι στους αθλητικούς χώρους κατά τη διεξαγωγή των αγώνων, που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, προσκομίζουν PCR Test εντός 72 ωρών ή Rapid Test εντός 48 ωρών προ της διεξαγωγής του αγώνα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση από τις 19 Ιουλίου επιτρέπεται η παρουσία θεατών σε αγώνες ατομικών και ομαδικών αθλημάτων, σε ανοικτές και κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις, με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

-Για ανοικτές εγκαταστάσεις με ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίων: πληρότητα έως 80% της χωρητικότητας και όχι πάνω από 25.000 θεατές.

- Για ανοικτές εγκαταστάσεις χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίων: πληρότητα έως 60% της χωρητικότητας και όχι πάνω από 10.000 θεατές.

- Για κλειστές εγκαταστάσεις με ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίων: πληρότητα έως 80% της χωρητικότητας και όχι πάνω από 8.000 θεατές.

- Για κλειστές εγκαταστάσεις χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίων: πληρότητα έως 60% της χωρητικότητας και όχι πάνω από 3.000 θεατές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more