Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

Φυσάει αδιαφορία στον Δήμο Πέλλας


Το φθινόπωρο μπήκε για τα καλά , τα κεφάλια έχουν μπει μέσα και οι αργίες του Αυγούστου και οι διακοπές τελείωσαν. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινούν πάλι οι δουλειές και οι εργασίες σε όλα τα επίπεδα. Βέβαια αυτό αφορά τους ιδιώτες. Γιατί στα Γιαννιτσά, την μεγαλύτερη πόλη του νομού μας, τα πράγματα παραμένουν στάσιμα. Ας μην ξεχνάμε πως εισερχόμαστε το τελευταίο εξάμηνο της προεκλογικής χρονιάς καθώς τον τον Οκτώβριο του 2023 θα έχουμε Δημοτικές εκλογές. Αυτό βέβαια ποσώς ενδιαφέρει τους πολίτες οι οποίοι για άλλη μια στιγμή, βρίσκονται ως θεατές στην ίδια εικόνα εγκατάλειψης που έχει το κέντρο και οι γειτονιές της πόλης. Δυστυχώς μια βόλτα σε κεντρικούς δρόμους αλλά και στενά θα πεισει ακόμη και τους πιο δυσπιστους ότι δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα. Με πεζοδρόμια σε πολλά σημεία ημι διαλυμένα, με δρόμους γεμάτους λακκούβες, με κολωνάκια να κυριαρχούν σε κάθε σημείο ενώ υπάρχουν και διάφορα σκουριασμένα σίδερα τοποθετημένα σε πεζοδρόμια τα αποτελούν κίνδυνο θάνατο για κάποιο ατύχημα ή για ζημιές σε ΙΧ που θέλουν να παρκάρουν. Θα λέγαμε πως για άλλη μια προεκλογική περίοδο είναι σίγουρο ότι θα μας απασχολήσουν τα ίδια κλασικά διαχρονικά προβλήματα που στην πόλη των Γιαννιτσών παραμένουν ανέγγιχτα. 

Ο φωτογραφικός φακός της Άποψης, κατάγραψε ενδεικτικά κάποια τέτοια σημεία τα οποία θα σας παρουσιάσει. Φυσικά υπάρχουν και άλλα πολλά στα οποία όμως δεν θα έφτανε όλη η εφημερίδα για να τα συμπεριλάβουμε. 


Οι δρόμοι είναι το υπαριθμον ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ . Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι πολίτες, και το δείχνουν μόνοι τους οι δρόμοι όπως φαίνονται στις φωτο του ρεπορτάζ. Οι οδηγοί της πόλης αυτής και οι επισκέπτες σε κάποιους όδους θα πρέπει να έχουν εμπειρία αγώνων σε ανώμαλους δρόμους καθώς χρειάζεται ιδιαίτερη  προσοχή γιατί σε κάποια σημεία έχει υποχωρήσει η άσφαλτος, σε αλλά η ανωμαλίες με λακούβες και βουναλακια εμποδίζουν και σε άλλα σημεία είναι και τα παρκαρισμένα  αυτοκίνητα.
Πάντως άμα θες να πας να πάρεις φαγητό σε υγρή μορφή, κάποια σούπα δηλαδή φρόντισε να την έχεις σφραγίσει καλά γιατί θα γίνει χάλια το αμάξι.
Επανειλημμένα έχουμε τονίσει το πρόβλημα όπως το αντλούμε από τους πολίτες αλλά οι υπεύθυνοι φορείς δεν δίνουν τις κατάλληλες λύσεις. 

Το άλλο ζήτημα που προκύπτει είναι τα αυθαίρετα κολωνακια που έχουν φυτρωσει σαν τα μανιτάρια από τον κάθε ασυνείδητο πολίτη για να καβατζώσει μια θέση στο πεζοδρόμιο. Η ευθύνη βαραίνει και τον Δήμο που το επιτρέπει σιωπηλά χωρίς να τα αφαιρέσει ή να εκδώσει πρόστιμο σε αυτούς που τα τοποθέτησαν. Προς ενημέρωση τέτοια κολωνακια πρέπει να περάσουν από ψήφιση στο δημοτικο συμβούλιο και ύστερα να τοποθετηθούν αφού πληρούν κριτήρια και θεωρούνται απαραίτητα. Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα καθώς η εφημερίδα μας έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελίες από πολίτες οι οποίοι έχουν υποστεί υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα τους.  Δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Κάθε χρόνο ακούμε υποσχέσεις, συνήθως  κενού περιεχομένου, για την ανάγκη ασφαλτόστρωσης των οδών της πόλης.  Το οδικό δίκτυο της πόλης μοιάζει με πίστα αγώνα ανώμαλου δρόμου. Εκτός από τις κεντρικές αρτηρίες, που βρίσκονται σε μία σχετικά ανεκτή κατάσταση, πολλοί οδοί των Γιαννιτσών δίνουν μάχη για την πρωτιά σε  λακκούβες τρύπες, εγκοπές, πτυχώσεις λιωμένης ασφάλτου και ανύπαρκτες διαγραμμίσεις. , γεγονός ακόμα και επικίνδυνο για οδηγούς, πεζούς και οχήματα. Σε πολλά σημεία, μάλιστα και στους πλέον κεντρικούς δρόμους της πόλης  η άσφαλτος έχει λιώσει και φθαρεί σε τέτοιο βαθμό, που βλέπει κανείς το υπόστρωμα και την υπόθεση του δρόμου. Θλιβερές εικόνες για μία πόλη που οι άρχοντες της θεωρούν πως όλα είναι καλώς καμωμένα και πως είναι θέμα χρόνου να έρθουν οι τουρίστες και τα Γιαννιτσά να πάρουν την εξωστρέφεια που της έλειπε. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι δρόμοι των Γιαννιτσών αποτελούν  καθημερινό βασανιστήριο για οδηγούς, αυτοκίνητα και δίκυκλα, ιδίως τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν οχήματα κάθε είδους για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες..

Τα ταξί 
Αυτοί που σίγουρα βιώνουν την βαρβαρότητα της καθημερινότητας, ειναι οι επαγγελματίες οδηγοί και συγκεκριμένα οι  οδηγοί ταξί. Συνομιλώντας με κάποιους επαγγελματίες μας τονίσαν ότι οι  
οι «περιφερειακοί» δρόμοι στην πόλη, αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, που δυσχεραίνουν την οδήγηση και προκαλούν φθορές στα οχήματα. Οι κεντρικοί δρόμοι βρίσκονται σε μία σχετικά καλή κατάσταση, αλλά και αυτοί επιδέχονται διορθώσεις σε κάποια σημεία. Όμως άλλοι περιφερειακοί δρόμοι, αλλά πολυσύχναστοι, που τους χρησιμοποιούν εκατοντάδες οδηγοί κάθε μέρα,  έχουν πολλά προβλήματα με λακκούβες και σαμαράκια που ταλαιπωρούν τους οδηγούς και προκαλούν ακόμα και ζημιές στα αυτοκίνητα. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι  ένα κακό οδικό δίκτυο αυξάνει το κόστος συντήρησης ενός επαγγελματικού οχήματος. Είναι γεγονός ότι ένα ταξί ανά μέσο όρο κάνει περίπου 50 χλμ μέσα στην πόλη καθώς τα Γιαννιτσά είναι μεγάλα και έχουν αποστάσεις και όταν ο δρόμος δεν είναι  καλός προκαλούνται ζημιές στα αυτοκίνητα,  ιδίως στα αμορτισέρ, στα συνεμπλόκ και αλλού

                                                          Τα βασανιστήρια των διανομέων 


Η δεύτερη σημαντικότερη επαγγελματική κατηγορία που δεν την βλέπουμε, αλλά πλήττεται από αυτή την κατάσταση είναι οι διανομείς της πόλης. Άλλωστε τα Γιαννιτσά έχουν δεκάδες μαγαζιά υγειονομικής κατηγορίας που έχουν delivery. Εμείς συνομιλήσαμε με διανομείς καφέ και φαγητού και μας περιέγραψαν χαρακτηριστικά την εικόνα που συμβαίνει στα Γιαννιτσά. Αυτό βέβαια που διαπιστώσαμε είναι μια απάθεια από πλευράς τους καθώς έμαθαν να ζουν με αυτή την κατάσταση και να αποφεύγουν τις κακοτοπιές. Οι διανομείς λοιπόν των Γιαννιτσών που επισκέπτονται 
 σπίτια και καταστήματα, οι γνωστοί ντελιβεράδες,κινούνται συνήθως με δίκυκλα. Όπως μας τονίζει ο Νίκος Ξεφτέρης που δουλεύει χρόνια ως διανομέας,  ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί δρόμος που να μην έχει πρόβλημα. «Δεν υπάρχει ίσιος δρόμος στην πόλη. Κουβαλάς π.χ καφέδες και το μυαλό σου είναι μη πέσεις σε κάποια τρύπα ή ανωμαλία και σου χυθούν.  Υπάρχουν , ανωμαλίες, τρύπες και τρυπούλες. Αυτό δημιουργεί προβλήματα πρώτα στον αναβάτη αλλά και στο δίκυκλο. Αυτοί οι κραδασμοί χτυπούν την σπονδυλική στήλη ακόμη και στον αυχένα και οι περισσότεροι έχουμε πρόβλημα με τη μέση. . Επίσης τονίζει ότι οι πτυχώσεις που δημιουργούνται στις άκρες των δρόμων από την λιωμένη άσφαλτο, ιδίως όταν βρέχει, είναι κίνδυνος θάνατος για τους δικυκλιστές αν χάσουν την ισορροπία τους. «Εκεί φοβόμαστε να μη πέσουμε γιατί είναι κάποια σημεία που αν δεν προσέξεις μπορείς να πέσεις χωρίς να το καταλάβεις. Είμαστε σε μία διαρκή ένταση γιατί δεν υπάρχει ίσιος δρόμος στην πόλη», τονίζει και επισημαίνει ότι αυτά τα προβλήματα, σε συνδυασμό με την κακή οδική συμπεριφορά των οδηγών, αποτελούν ένα πολύ επικίνδυνα μείγμα για τους επαγγελματίες διανομείς.. 

Οι ευθύνες 

Σαφώς και οι ευθύνες βαρύνουν κυρίως τον Δήμο Πέλλας που έχει την ευθύνη αυτών των δρόμων. Η Δημοτική αρχή είχε τονίσει πως θα γίνουν έργα ασφαλτόστρωσης αμέσως μετά τις ανασκαφές για την τοποθέτηση των υποδομών για το φυσικό αέριο στην Πόλη. Η αλήθεια πάντως είναι ότι το θέμα αυτό δεν  λύνεται ούτε με δηλώσεις ούτε με εξαγγελίες ούτε με φωτογραφίες. Δεν είναι θέμα επικοινωνιακό. Οι πολίτες οδηγοί, οι πεζοί αλλα και οι επισκέπτες  της πόλης που βιώνουν καθημερινά ή κατά την επίσκεψη τους το χάλι των δρόμων των Γιαννιτσών απαιτούν μία συστηματική ανακατασκευή του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων καθώς και την απομάκρυνση επικίνδυνων σιδεροκατασκευών στα πεζοδρόμια  που θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, διότι ένας κακός δρόμος είναι ένας επικίνδυνος δρόμος για οδηγούς και πεζούς, αλλά και σωστά πεζοδρόμια θα ανεβάσουν κατά πολύ την ποιότητα ζωής των πολιτών.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more