Σάββατο, 25 Ιουλίου 2020

Πότε θα μάθουμε την αλήθεια για το 1Ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας κ. Τζαμτζή;






Σε μια «αντεπίθεση» δραστηριοτήτων που εξαπέλυσε με δελτία τύπου ο αντιπεριφερειαρχης Πέλλας κ. Ιορδ. Τζαμτζής, μεταξύ άλλων αναφέρεται και στη πίστωση … 30.000 ευρώ που εξασφάλισε για το 1ο Δημοτικό Σχολειό Έδεσσας, αναφέροντας, ότι «πρόκειται για ένα σημαντικό έργο από την περιφερ. Ενότητα Πέλλας «το οποίο ζητούνταν επίμονα από την τοπική κοινωνία». Ποιο είναι το έργο; « Πρόκειται για τη διαμόρφωση του αύλειου χώρου του 1ου Δημ. Σχολείου Έδεσσας, ενός ιστορικού διδακτηρίου στο κέντρο της πόλης», γράφει το δελτίο τύπου. Τι περιλαμβάνει το …μεγαλόπνοο έργο που ζητούνταν επίμονα… από την τοπική κοινωνία ;  «την δημιουργία κάποιων υπαίθριων παιδαγωγικών δραστηριοτήτων (σκάκι κλπ.), κατασκευή επιφανειακού δικτύου για την συλλογή όμβριων υδάτων, ανύψωση της περίφραξης και μερικά αλλά τέτοια …έξυπνα και πρωτότυπα «μεγαλόπνοα» έργα.  Δηλαδή, ο κ. Τζαμτζής θα κάνει μαντρότοιχο και αυλάκια για τα νερά και θεωρεί ότι σώθηκε το –πράγματι – ιστορικό διδακτήριο που το κατέστρεψαν οι προκάτοχοι του με τις παρεμβάσεις τους. Για ποιον αυλειο χώρο μιλάει ο κ. Τζαμτζης; Εάν έχει επισκεφτεί το σχολείο θα διαπιστώσει ότι ο αυλειος χώρος έχει συρρικνωθεί ύστερα από τις απαράδεκτες παρεμβάσεις που έκανε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πέλλας, πριν από δεκαπέντε χρόνια περίπου με ένα έργο αμφιβόλου σκοπιμότητας, λειτουργικότητας και πραγματοποίησης. Με ένα προϋπολογισμό  450. 000 ευρώ και με τίτλο έργου «προσθήκη αιθουσών» ο εμπνευστής της παρέμβασης κατέστρεψε την ιστορικότητα και την γενική εμφάνιση του διδακτηρίου που φέρει το όνομα του ευεργέτη –δωρητή ιατρού Δημητρίου Ρίζου, δημιούργησε πρόβλημα στον αυλισμό των μαθητών αφού μείωσε κατά 40% τον ζωτικό αύλειο χώρο, στερώντας από τους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν το υπαίθριο παιχνίδι τους και να κάνουν άνετα το μάθημα της γυμναστικής μαζί με τα αναγκαία παιδαγωγικά παιχνίδια δράσης. Το έργο έμεινε «γιαπί», χώρος και εστία μόλυνσης και για πολλά χρόνια τόπος συγκέντρωσης σκουπιδιών, μέχρι πριν δυο χρόνια, όταν με παρέμβαση της Αναπληρώτριας Αντιπεριφερειάρχου Πέλλας Αθηνάς  Αϊδονά, σφραγίστηκαν οι πόρτες και τα παράθυρα του ημιτελούς κατασκευάσματος, ενώ οι διδάσκοντες είχαν –κατ’ επανάληψη- επισημάνει τον κίνδυνο για την υγεία των παιδιών και την πιθανότητα ενός ατυχήματος. Το σχέδιο του έργου προέβλεπε δυο αίθουσες  εκ των οποίων η μια θα ήταν «αίθουσα υπολογιστών» και η άλλη «κλειστό γυμναστήριο». Φυσικά, τίποτε περισσότερο αντιπαιδαγωγικό, αφού τα παιδιά, σε όλα τα σχολεία,  χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές και ταμπλετ στα θρανία τους  ενώ «κλειστό» γυμναστήριο είναι τελείως ακατάλληλο για παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολειού. Ωστόσο, εάν το έργο γινόταν ίσως να εύρισκαν οι δυο αίθουσες τον προορισμό τους. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι το έργο σταμάτησε εδώ και πολλά χρόνια. Η «προσθήκη» είναι ακόμη ένα «γιαπί» που ασχημαίνει το «ιστορικό» κτίριο, έχουν δαπανηθεί χρήματα χωρίς λόγο, ενώ τώρα ο κ. Τζαμτζής έρχεται με «φτιασιδώματα» της αυλής να μας «χρυσώσει» το χάπι. Η τοπική κοινωνία για την όποια τόσο κόπτεται απαιτεί να μάθει τι έγινε με το παράπηγμα αυτό. Να πληροφορηθεί πρώτα ο ίδιος ανασύροντας τον φάκελο του έργου από τα συρτάρια της αρμόδιας υπηρεσίας που χειρίστηκε το έργο και αφού κατανοήσει πολύ καλά και εμβαθύνει στην ουσία του προβλήματος , καλό είναι να ενημερώσει και την τοπική κοινωνία και –κυρίως- τους δάσκαλους και τους γονείς των παιδιών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας «Δημήτριος Ρίζος», απαντώντας στα εξής ερωτήματα:

Α) Ποιος είναι ο λόγος που το έργο δεν ολοκληρώθηκε
 B) Ποσά χρόνια έχουν σταματήσει οι εργασίες
 Γ) Πόσο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα το έργο
 Δ) Ποιες είναι οι προοπτικές του. Θα παραμείνει, έτσι ως ημιτελές «γιαπί;. Θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του ; Μήπως θα γκρεμιστεί –όπως έχει ακουστεί- ώστε να επανέλθει η πρότερα κατάσταση ;
Ε) Μήπως θα μπορούσε ο Αντιπεριφερειάρχης να ζητήσει και τη γνώμη του Γραφείου Πολεοδομίας, ενημερώνοντας την «τοπική κοινωνία» και περί του εάν έχει τηρηθεί η νομιμότητα της παρέμβασης σε σχέση με την εφαρμογή του σχεδίου πόλης στο συγκεκριμένο σημείο;

 Συνεπώς, περιμένουμε από τον κ. Τζαμτζή να μας ενημερώσει για το «μείζον» και όχι για το «ελάσσων». Το μείζον είναι το ημιτελές έργο. Το μείζον είναι τα 450.000 ευρώ και που πήγαν. Το μείζον είναι εάν υπήρχε αναγκαιότητα του έργου. Το μείζον, τέλος, είναι η διακοπή της εκτέλεσης του έργου, αφού δεν είχαν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις για την ολοκλήρωση του. Όσο για το «υπαίθριο»… σκάκι που θα παίζουν οι μαθητές, δεν το θεωρούμε και πολύ πρωτότυπο. Τώρα οι μαθητές παίζουν σκάκι στο ιντερνέτ, αυτό το υπαίθριο σκάκι το είχαμε δει σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, τη δεκαετία του ογδόντα. Κάτι πιο πρωτότυπο περιμένουμε…

Επίσης περιμένουμε περισσότερο ουσιαστική παρέμβαση στα έργα και όχι μόνο έργα «βιτρίνας», λόγια και ανακοινώσεις που εξωραΐζουν τη πραγματικότητα. Βέβαια, ο κ. Τζαμτζής έχει θητεύει και ως βουλευτής και είναι λογικό να γνωρίζει πολύ καλά το «κατόπιν ενεργειών μου», αλλά εδώ η σημερινή θέση του – μέχρι τη λήξη της θητείας του- απαιτεί άλλου είδους συμπεριφορές. Ο κόσμος κρίνει τα ουσιαστικά έργα, πλέον, και απεχθάνεται τα λόγια. Και στο τέλος , ο λαός κρίνει…

Για την ιστορία δημοσιεύουμε παρακάτω το δελτίο τύπου της Περιφ. Ενοτητας Πέλλας που για άγνωστους σε εμάς λόγους δεν μας το έχει στείλει προς δημοσίευση η Αντιπεριφέρεια όπως και κανένα μέχρι στιγμής δελτίο τύπου της :


Υπογραφή Σύμβασης για τη διαμόρφωση του αύλειου χώρου του 1ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας


«Πράσινο φως», για την υλοποίηση ενός ακόμη σημαντικού έργου από την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Πρόκειται για τη διαμόρφωση του αύλειου χώρου του 1ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας, ενός ιστορικού διδακτηρίου στο κέντρο της πόλης.


Οι εργασίες περιλαμβάνουν τη στρώση με σύγχρονα υλικά της αυλής, τη διαμόρφωση γηπέδου μπάσκετ και χώρου αθλητικών και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, την ανύψωση της περίφραξης για τη βελτίωση της ασφάλειας, καθώς και την κατασκευή επιφανειακού αποχετευτικού δικτύου για τη συλλογή των όμβριων υδάτων και την αντιπλημμυρική προστασία των εγκαταστάσεων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 30.000 ευρώ.

Σε σχετική δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Δάνης Τζαμτζής αναφέρει: «Είναι ένα έργο το οποίο ζητούνταν επίμονα από την τοπική κοινωνία και για το οποίο καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους για την κατασκευή του. Αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για εμάς τόσο οι μαθητές, όσο και οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται σε άριστες συνθήκες, ώστε να μπορούν να εστιαστούν στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο το οποίο περιλαμβάνει την πνευματική, αλλά και ψυχική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αφορά στη δημιουργία κάποιων υπαίθριων παιδαγωγικών δραστηριοτήτων (σκάκι, κ.λπ.). Μας ενδιαφέρει η πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και η προσαρμογή των εκπαιδευτικών υποδομών σύμφωνα με παιδαγωγικούς στόχους του 21ου αιώνα, όπως η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, η κριτική σκέψη και η εξωστρέφεια που αποτελεί εξάλλου και βασική στρατηγική επιλογή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Εύχομαι να είναι ένα έργο ποιοτικό, χρήσιμο και να δοθεί γρήγορα για χρήση στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία».



  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου