Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΗΣ ΚΟ Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ- ΠΟ ΑΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΡΑ
Oι τελευταίες εξελίξεις, με την ανακοίνωση της ίδρυσης ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών (ΠΠΣ) με δίδακτρα στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ και την σχεδιαζόμενη αντίστοιχη ενέργεια στο τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού του ΔΙΠΑΕ αποτελούν ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα στην κατεύθυνση της επιχειρηματικής λειτουργίας των πανεπιστημίων.Αυτή η εξέλιξη «δεν έπεσε από τον ουρανό», φέρει τη σφραγίδα μιας συγκεκριμένης πολιτικής ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας των ιδρυμάτων. ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ από κοινού υλοποιούν αυτή την πολιτική , χαρακτηριστικό είναι άλλωστε ότι το πρώτο ξενόγλωσσο προπτυχιακό με δίδακτρα ανακοινώθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ , στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ.
Η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών με δίδακτρα είναι μια εξέλιξη που μας αφορά όλους!
·         Είναι πλήρως αντιστοιχισμένη με την, εδώ και χρόνια γενικευμένη  «ανταποδοτικής» λειτουργία όλων των Τμημάτων, δηλαδή της προσφοράς «γνώσης» με οικονομικά ανταλλάγματα! Η επιχειρηματική δράση έχει αγκαλιάσει πλέον όλες τις βασικές εκπαιδευτικές λειτουργίες του πανεπιστημίου. Αυξάνεται η πίεση για τον περιορισμό του «κόστους λειτουργίας» στο λεγόμενο «αυτόνομο» ίδρυμα.Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι «αυτόνομο» και «αυτοδιοίκητο» ίδρυμα σημαίνει σημαίνει περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης και ολόπλευρη ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας.

·         Ανοίγει ο δρόμος για να έχει ακόμα περισσότερο ο φοιτητής «το χέρι στην τσέπη» , ακόμα και για τη γενίκευση των διδάκτρων σε όλα τα προπτυχιακά προγράμματα. Οι εργατικές – λαϊκές οικογένειες δεν έχουν άλλες αντοχές για να φορτωθούν κι άλλα βάρη στις πλάτες τους , ειδικά στο φόντο της νέας κρίσης.  Κανένας φοιτητής δεν αντέχει να φορτωθεί φοιτητοδάνεια ή δίδακτρα, την ίδια ώρα που διδακτικό προσωπικό και εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν διαρκή συρρίκνωση των δικαιωμάτων τους.

·         Η επιχειρηματική λειτουργία του πανεπιστημίου γενικεύεται, παράλληλα με τη διαρκή υποχρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. . Τα νέα προγράμματα δεν σημαίνουν αναβάθμιση των υπόλοιπων «ελληνόφωνων» προπτυχιακών! Θα υλοποιούνται στις ήδη υπάρχουσες ελλιπείς υποδομές, με τους ήδη ελάχιστους καθηγητές, χωρίς βελτίωση των σημερινών εγκαταστάσεων , χωρίς πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Αυτά οδηγούν στη γενικότερη υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών. Οι φοιτητές έχουν ήδη αρκετή πείρα: Η γενίκευση των διδάκτρων στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) δεν οδήγησε σε  καμία αναβάθμιση υποδομών, συνθηκών διδασκαλίας και φοιτητικής μέριμνας. Ταυτόχρονα το υπάρχον διδακτικό προσωπικό θα οδηγηθεί σταδιακά στο οικονομικά πριμοδοτούμενο έργο των προγραμμάτων με δίδακτρα, δημιουργώντας νέα μεγάλα προβλήματα στα ήδη υποστελεχωμένα τμήματα.


Η Κυβέρνηση και οι διοικήσεις των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης ας απαντήσουν : Με αυτή την εξέλιξη ποιο από τα άμεσα και πιεστικά προβλήματα φοιτητών και προσωπικού θα λυθεί ;
·         Η ανάγκη δωρέαν πρόσβασης σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που θα προσφέρουν ολοκληρωμένη κάλυψη του επιστημονικού αντικειμένου;
·         Τα μεγάλα κενά σε προσωπικό, διοικητικούς , εργαζομένους στην καθαριότητα;
·         Οι μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές, εργαστήρια, εγκατάστασεις σίτισης και στέγασης, αθλητισμού, πολιτισμού , αναψυχής στο πανεπιστημιακό campus;
Αν ήθελαν να λύσουν κάποια από αυτά τότε δεν θα οδηγούσε η κυβέρνηση στον οικονομικό «στραγγαλισμό» των πανεπιστημίων με τα τελευταία νομοσχέδια. Τότε οι διοικήσεις θα διεκδικούσαν μαζί με φοιτητές και εργαζόμενους γεννάια αύξηση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων !
Σήμερα οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι των ΑΕΙ έχουν ανάγκη μια διαφορετική Ανώτατη Εκπαίδευση, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις. Ενιαία χωρίς κατηγοριοποιήσεις, δημόσια και δωρεάν με αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση, με επιστημονικά αντικείμενα και αναβαθμισμένο περιεχόμενο σπουδών. Πανεπιστήμια και ερευνητική δραστηριότητα συνδεμένα με μια παραγωγή και κοινωνικές υπηρεσίες που αναπτύσσονται με κριτήριο τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.Με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα, κατοχυρωμένο μέλλον και απασχόληση πάνω στο αντικείμενο για τους απόφοιτους. Με ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό που θα απολαμβάνει σταθερές εργασιακές σχέσεις, με πλήρη δυνατότητα για την ενίσχυση και εμβάθυνση των ερευνητικών του ενδιαφερόντων και την ανάδειξη νέων. Με διοικητικό και τεχνικό προσωπικό που θα επικουρεί τη λειτουργία των βασικών υποδομών και των αναγκαίων διοικητικών πράξεων, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και αναβαθμισμένα δικαιώματα και όρους εργασίας
Εμπόδιο σε αυτή την υπαρκτή δυνατότηταμπαίνει ένας τρόπος οργάνωσης της κοινωνίας και ανάπτυξης της οικονομίας που έχει ως βασικό κριτήριο τα κέρδη των λίγων, ενώ οδηγεί και σε κρίσεις, ανεργία, φτώχεια, πολέμους. Μπαίνει η πολιτική που υπηρετεί αυτά τα κέρδη .
Οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι να μην κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια! Ούτε σκέψη για δίδακτρα, οι φοιτητές και οι γονείς τους δεν είναι πελάτες! Να δυναμώσουν τον αγώνα τους με όλους τους τρόπους, χωρίς να χάσουν χρόνο μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες και τις διεκδικήσεις τους. Να διαμορφώσουν από τώρα προϋποθέσεις , ώστε από την πρώτη μέρα της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς να αναπτυχθεί πιο μαζικά , πιο αποφασιστικά ο αγώνας αμφισβήτησης αυτής της πολιτικής και διεκδίκησης όσων έχουν ανάγκη !
Η κατάσταση που ζούμε δεν είναι μονόδρομος! Υπάρχει διέξοδος και προοπτική στο δρόμο της ανατροπής όλων όσων μας έφεραν ως εδώ. Η ανάγκη ριζικών αλλαγών και ανατροπών σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, είναι εδώ. Μόνο έτσι θα κατοχυρωθεί η Ανώτατη Εκπαίδευση ως κοινωνικό αγαθό, πραγματικά δημόσια και δωρεάν, σε σύνδεση με τις ανάγκες της κοινωνίας.

Μόνο έτσι  θα φτιαχτεί το Πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου