Γράφει ο Χρήστος Δημητριάδης
Δυστυχώς οι δραστηριότητες στον νόμο μας λόγω της πανδημίας έχουν περιοριστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. ΤΟ ΚΤΕΛ Πέλλας που αποτελεί έναν οργανισμό που προσφέρει πολλά, βρίσκεται σε οριακή κατάσταση.
Οι αυστηροί περιορισμοί που έχουν τεθεί από την Κυβέρνηση, στα
πλαίσια αποτροπής της διάδοσης του κορωνοϊού, επηρεάζουν εκ των πραγμάτων μια
σειρά από βασικές καθημερινές λειτουργίες.
Η απαγόρευση λοιπόν των μετακινήσεων, έχει σαν αποτέλεσμα να…
τραβήξουν χειρόφρενο και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και να
σταματήσουν τα καθημερινά δρομολόγια προς διάφορες κατευθύνσεις εντός κι εκτός
Νομού φυσικά.
Σε αυτό το κομμάτι δυστυχώς η πολιτεία είναι απούσα με
αποτέλεσμα η νυν διοίκηση να καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες ώστε να μπορέσει
να ανταπεξέλθει με αλχημείες σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.
Έτσι η επανέναρξη των τακτικών δρομολογίων
εξαρτάται από την πορεία της πανδημίας. Βέβαια αυτό τον καιρό προκύπτουν θέματα
αναφορικά με την βοήθεια που θα έπρεπε να έχει το ΚΤΕΛ Πέλλας από τους Δήμους.
Σήμερα λοιπόν που με ακόμη και με τα λίγα δρομολόγια που υπάρχουν σε καθημερινή
βάση στην Πέλλα, επί της ουσίας δεν είναι βιώσιμα, μια βοήθεια από τους ΟΤΑ θα
ήταν επιβεβλημένη. Άλλωστε για την εξυπηρέτηση των δημοτών της μιλάμε.
Μάλιστα αν από την πρώτη Φεβρουαρίου, ανοίξουν και τα Γυμνάσια
και Λύκεια, καθώς και άλλες δραστηριότητες, θα χρειαστεί εκ των προτέρων να αυξηθούν τα
δρομολόγια. Αυτή η κίνηση θα φέρει νέες επιβαρύνσεις και φυσικά μπορεί να
οδηγήσει στο λουκέτα την επιχείρηση που έχει μείνει μόνη της.
Σήμερα οι πολίτες προτιμούν τα
ιδιωτικά του μέσα για να ταξιδέψουν υπό τον φόβο του ιού. Είναι πολύ δύσκολο να
ανατραπεί αυτή η κατάσταση. Άρα αποτελεί μονόδρομο η στήριξη του ΚΤΕΛ από την
πολιτεία και τους ΟΤΑ.
Οι Τοπικοί μας άρχοντες θα πρέπει
να καταλάβουν ότι η καταγραφή πλήρης απουσίας μεταφορικής σύνδεσης σε διανομαρχιακό
επίπεδο, με τη συντριπτική πλειοψηφία των χωριών της Πέλλας να έχουν
αποκλειστεί, ζημειώνει και τους ίδιους ενώ η ενίσχυση των μεταφορικών μέσων,
θεωρείται επιβεβλημένη.
Ο περιορισμός ή η παύση των δρομολογίων έχουν ως αποτέλεσμα την απομόνωση των
κατοίκων των απομακρυσμένων περιοχών, η πλειοψηφία των οποίων είναι άτομα
μεγάλης ηλικίας. Συνεπώς, η μετακίνησή τους καθίσταται αδύνατη ακόμα και για
βασικές ανάγκες (πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες, τράπεζες κλπ). Εν όψει,
μάλιστα, της έναρξης εμβολιασμών για τον covid-19 σε ανθρώπους των 85+, το πρόβλημα
γίνεται ακόμη πιο σοβαρό.
Τέλος η πολιτεία και οι
αυτοδιοικητικοί μας θα πρέπει να καταλάβουν πως τώρα θα πρέπει να στηρίξουν την
δομή του ΚΤΕΛ πριν είναι πολύ αργά…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου