Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Οι αλήθειες του Γ. Καρασμάνη από το 2010

 


Σας παραθέτουμε το παρακάτω δελτίο τύπου του Βουλευτή Γιώργου Καρασμάνη από το 2010 όταν και είχε αναφερθεί στα 120 εκατομμύρια ερυώ του δρόμου Χαλκηδόνα Έδεσσας καθώς και τα χρήματα που κλάπηκαν. Γιατί πρέπει να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νέοι. Διαβάστε τι είχε δηλώσει τότε:

Για πολιτική αθλιότητα μιλάει ο Γιώργος Καρασμάνης σε επιστολή του προς τον Ψωμιάδη για τον οδικό άξονα Χαλκιδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα



Με αφορμή την πρωτοφανή πολιτική αθλιότητα, με την επιχείρηση υφαρπαγής από το Νομό μας, 
συνολικά 120 εκατομμυρίων ευρώ, δεσμευμένων επισήμως για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας Εδέσσης
 Γιαννιτσών, επιστολή – ντοκουμέντο απέστειλε χθες στον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, 
ο βουλευτής Γιώργος Καρασμάνης την οποία κοινοποιεί στον Υπουργό Ανάπτυξης, Υποδομών,
 Μεταφορών και Δικτύων και στον Αναπληρωτή Υπουργό.
Με στοιχεία επίσημα και αδιάψευστα, τα περισσότερα καταγεγραμμένα στα πρακτικά της Βουλής,
 ο βουλευτής:..

* Αποκαλύπτει, τεκμηριώνει με 30 αποδεικτικά έγγραφα και καταγγέλλει τη μεθόδευση μιας ολόκληρης επιχείρησης παρανομιών και ύποπτων κωλυσιεργιών, με πασιφανέστατο στόχο την ακύρωση αυτού του έργου ζωής για το Νομό μας, 
με πλήρη ωριμότητα (παράκαμψη Γιαννιτσών 14 χιλ.) και έτοιμο προς δημοπράτηση …
*Διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι σύσσωμη η Πέλλα – πολίτες, φορείς και πολιτικοί 
εκπρόσωποι – είναι ήδη απέναντι στους εμπνευστές της, επιστρατεύοντας όλα τα μέσα που τους 
παρέχουν, τόσο η Εθνική, όσο και η Κοινοτική Νομοθεσία…
* Προειδοποιεί ότι τα σχέδιά τους, δεν πρόκειται να περάσουν κσι για έναν επιπλέον και σημαντικότατο
 λόγο: Γιατί θα είναι ένας ελάχιστος οφειλόμενος φόρος μνήμης, στους εκατοντάδες νεκρούς και στις 
χιλιάδες των τραυματιών – θυμάτων του αθλιότερου και πλέον επικίνδυνου οδικού δικτύου στην 
Eυρωελλάδα του 21ου αιώνα.
Παρατίθεται το πλήρες κείμενο της επιστολής – ντοκουμέντο προς τον Περιφερειάρχη.

Γιαννιτσά, 3 Σεπτεμβρίου 2012


Αριθ. Πρωτ. : 903
Προς Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας
Κοινοποίηση: Α) στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Β) στον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνι-
στικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Κύριε Περιφερειάρχα,
Όπως έχεις πληροφορηθεί έχει προκύψει μεγάλο πρόβλημα για την κατασκευή του οδικού άξονα 
Χαλκηδόνας - Γιαννιτσών – Εδεσσας, ενός έργου που αποτελεί κυριολεκτικά ένα έργο ζωής για τον
 Νομό Πέλλας.



Για τον δρόμο αυτόν που, ειδικά για μένα, από την πρώτη μέρα ενασχόλησής μου με τα κοινά, η 
υλοποίησή του υπήρξε στόχος πρώτης προτεραιότητας, κατάφερα με την κυβέρνηση της Νέας 
Δημοκρατίας να διασφαλίσω: 5 εκατομμύρια ευρώ για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και 120 εκατομμύρια ευρώ, για την κατασκευή του. Δυστυχώς όμως, αυτά τα 120 εκατομμύρια - και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα ή, πιο σωστά, έγκλημα
 σε βάρος του Νομού μας και των συμπολιτών μου - μεταφέρθηκαν από την Πέλλα για να διατεθούν 
στην αναβάθμιση του οδικού άξονα δυτικής περιφέρειας Θεσσαλονίκης.

Μεθόδευσαν δηλαδή την αρπαγή χρημάτων για τα οποία είχε χρειαστεί ένας μακρύς και σκληρός 
αγώνας, να πείσω τον τότε υπουργό κ. Σουφλιά (το 2005) να χρηματοδοτήσει αυτό το έργο. Τα στοιχεία
 που επικαλέστηκα, και τα οποία κατέθεσα τότε, σου τα επισυνάπτω. Μεταξύ αυτών και στοιχεία της
 αστυνομικής διεύθυνσης Πέλλας που αποδεικνύουν ότι από το 1990 μέχρι το 2004 ο νομός μας 
θρήνησε σε τροχαία σε αυτόν τον δρόμο 377 νεκρούς, 500 σοβαρά τραυματίες και 3.156 ελαφρότερα.
Κατόπιν αυτού ο Γιώργος Σουφλιάς ενέκρινε το πρώτο κονδύλι των 5 εκατομμυρίων ευρώ για την 
εκπόνηση των μελετών. (Σου επισυνάπτω τις τρεις σχετικές αποφάσεις στις α) 30/01/2006, 
β) 27/10/2006, γ)11-12-2009 ).
Τον Αύγουστο του 2009 σε νέα συνάντηση με τον κ. Σουφλιά του μετέφερα την έντονη και εύλογη 
ανησυχία των συμπολιτών μας για την μη έγκυρη έναρξη εργασιών για αυτό το μεγάλο έργο. Μου 
απάντησε ότι δεν είχε βρει (όταν ανέλαβε) καμία μελέτη για αυτό το έργο διότι, όπως ακριβώς μου
 τόνισε, αν είχε βρει, το έργο θα είχε ήδη ολοκληρωθεί.
Μου επισήμανε βέβαια ότι όπως όλοι γνωρίζουμε, οι μελέτες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες παράλληλα
 όμως, με διαβεβαίωσε ότι διασφάλισε την χρηματοδότηση του έργου, από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Εδωσε
 επίσης εντολή στον τεχνικό του σύμβουλο να καταθέσει εγγράφως τα στοιχεία για την εξέλιξη του 
έργου. Από το έγγραφο αυτό το οποίο σου επισυνάπτω, το οποίο είναι κατατεθειμένο κ. Περιφερειάρχα
 και στα πρακτικά της Βουλής, φαίνεται ότι το τμήμα Χαλκηδόνα – Μελίσσι, με δύο λωρίδες ανά
 κατεύθυνση και με κεντρική νησίδα ασφαλείας, θα (έπρεπε να) έχει δημοπρατηθεί στις αρχές του 
2010. Για δε το τμήμα Μαυροβούνι – Εδεσσα, με επίσης δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με νησίδα
 ασφαλείας η μελέτη του θα (έπρεπε να έχει) ολοκληρωθεί το 2010 και η κατασκευή του έργου να 
δημοπρατηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Σου καταθέτω λοιπόν το σχετικό έγγραφο Σουφλιά.
Νωρίτερα τον Ιούνιο του 2007, είχα πετύχει την έγκριση 300 χιλιάδων ευρώ, για την εκπόνηση μελέτης , σύνδεσης του δημοτικού διαμερίσματος Πέλλας με τον νέο δρόμο, διότι ο ήδη κατασκευασθείς ισόπεδος κόμβος κινδυνεύει να εξελιχθεί σε 
σύγχρονη καρμανιόλα.
Δυστυχώς με την ανάληψη της κυβέρνησης του κ. Γιώργου Παπανδρέου αρχίζουν τα προβλήματα της
 αναβλητικότητας, που υπερβαίνουν τα όρια μεγάλου σκανδάλου.
Σε ερώτησή μου λοιπόν τις 2/2/2010, προς τον κ. Μαγκριώτη, υφυπουργό τότε Υποδομών, για την 
πορεία του έργου, πήρα τη διαβεβαίωση ότι θα ολοκληρωθούν οι μελέτες μέχρι τέλος Μαρτίου του 
2010. Και οι μόνες μελέτες που θα εκκρεμούν θα είναι εκείνες των περιβαλλοντικών όρων. Σου 
καταθέτω και επ’αυτού το σχετικό έγγραφο.
Σε νέα μου παρέμβασή μου στις 23/7/2010 για το τμήμα Χαλκηδόνα – Μελίσσι ο κ. Μαγκριώτης μου 
απαντάει ότι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων ολοκληρώνεται στο αμέσως προσεχές διάστημα και
 αμέσως θα αρχίσει η δημοπράτηση της κατασκευής του έργου. Για δε το τμήμα Μαυροβούνι - Εδεσσα
 μέσα σε 8 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των μελετών και οι απαραίτητες εγκριτικές περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις προκειμένου το έργο να είναι έτοιμο προς δημοπράτηση.
Πέραν αυτού σε επιστολή του Προέδρου Επιμελητηρίου Πέλλας (που εκφράζει και αυτός την ανησυχία
 του για την καθυστέρηση του έργου) απαντάει ο κ. Μαγκριωτης ότι το έργο (το τμήμα Χαλκηδόνα 
Μελίσσι θα προκηρυχθεί στα τέλη του τρέχοντος τότε (2010) έτους και το αργότερο αρχές του έτους
 2011. Όπως επίσης και για το τμήμα Μαυροβούνι – Εδεσσα θα προκηρυχθεί μέσα στο 2011.
 Σου καταθέτω λοιπόν την απάντησή του όπως και τις δικές μου απαντήσεις σε όσα είχε πει ο
 υφυπουργός Υποδομών προς το Επιμελητήριο.
Επανερχόμενος τον Ιανουάριο του 2011 στον κ. Μαγκριώτη μου απαντάει ότι έχει εγκριθεί η μελέτη 
των περιβαλλοντικών όρων και ότι αναμένεται άμεσα η μελέτη του κτηματολογίου. Και μάλιστα, ότι 
μετά από όλα αυτά, θα υποβληθεί το σύνολο των μελετών για να δημοπρατηθεί το έργο του τμήματος
 Χαλκηδόνα – Μελίσσι.
Σε ότι αφορά το τμήμα Μαυροβούνιο – Εδεσσα ο υφυπουργός είπε, ότι υπάρχουν εκκρεμότητες στο 
στάδιο των μελετών ακόμη.
Το σημαντικότερο όμως κ. περιφερειάρχα είναι ότι, όπως επισήμως παραδέχεται ο κ. Μαγκριώτης,
 τα χρήματα που διασφάλισε η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήτανε ενδεικτικά 
εγγεγραμμένα 120 εκατομμύρια γενικά για τους οδικούς άξονες της Κεντρικής Μακεδονίας, τα οποία
 ο κ. Μαγκριώτης δέσμευσε αποκλειστικά για το νομό Πέλλας. Επιπλέον δεσμεύτηκε, από το Τομεακό
 Πρόγραμμα του Υπουργείου, ένα αρκετά σημαντικό ποσό για την δημοπράτηση των δύο έργων που 
ίσως καλύψει το συνολικό κόστος των έργων μετά τις εκπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση, αναφέρει ο κ. 
Μαγκριώτης, θα δασφαλιστούν οι πόροι και των δύο τμημάτων του Εθνικού δρόμου Θεσσαλονίκης 
Εδεσσας.
Σου καταθέτω επίσης το σχετικό έγγραφο.
Στις 22/3/11 ο Μαγκριώτης μου απαντάει πάλι ότι για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνα – 
Γιαννιτσά οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και ότι στις 3/3/11 τα αντίγραφα των εγκεκριμένων 
μελετών τα διαβίβασε στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας για να προχωρήσει η 
δημοπράτηση του έργου. Για το δε τμήμα Μαυροβούνι – Εδεσσα συνεχίζεται η εκπόνηση
 των μελετών. Σου καταθέτω και αυτό το έγγραφο.
Στις 16/6/11 ο Μαγκριώτης επιβεβαιώνει ότι για το τμήμα Χαλκηδόνα – Γιαννιτσά έχουν
 εγκριθεί οι μελέτες και έχουν ξεκινήσει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την 
χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα είχε ζητήσει με έγγραφό του από το Υπουργείο
 Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας, την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Σου καταθέτω και αυτό το 
έγγραφο.
Στις 27/7/11 η ειδική γραμματεία του ΕΣΠΑ ζητάει από το υπουργείο Υποδομών
 συμπληρωματικά στοιχεία για το τμήμα της παράκαμψης Γιαννιτσών. 
Σου καταθέτω και αυτό το έγγραφο.
Στη 1/8/11 το υπουργείο Υποδομών στέλνει τα στοιχεία χωρίς να αναφέρει κανένα πρόβλημα
. Σου καταθέτω και αυτό το έγγραφο. Στις 27/6 ο γενικός γραμματέας της αποκεντρωμένης
 Περιφέρειας, Θύμιος Σιώκος σε σχετική του αναφορά για τους οδικούς άξονες, επισημαίνει
 ότι η κατασκευή της παράκαμψης Γιαννιτσών, προτάθηκε για την ένταξη στο ΕΣΠΑ.
Στις 11/10/11 – ενώ έχουν πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων όλες οι επίσημες δεσμεύσεις
 και προθεσμίες - σε ερώτησή μου, το υπουργείο Ανάπτυξης δια του υφυπουργου Αθανασίου
 Μωραϊτη… ανακάλυψε αιφνιδίως, ότι πρέπει να εκπονηθεί… νέα(!!!) μελέτη 1 
εκατομμυρίου 200 χιλιάδων ευρώ, η οποία μελέτη θα τελειώσει τον… Ιούλιο του 2012. 
Η δε δημοπράτηση του έργου, παράκαμψης Γιαννιτσών, προσδιορίζεται για τον Οκτώβριο
 του 2012 και η ολοκλήρωσή του τον Νοέμβριο του 2015.
Πώς μπορεί κύριε Περιφερειάρχα, ένας στοιχειωδώς σκεπτόμενος άνθρωπος, να
 χαρακτηρίσει όλη αυτή την φαρσοκωμωδία; Θέατρο παραλογισμού; Εμπαιγμού ή, μήπως 
μικροκομματικής εμπάθειας, επειδή αυτό το έργο ζωής για το Νομό μου, είχε σχεδιαστεί, χρηματοδοτηθεί και δρομολογηθεί από Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;
Πώς να εξηγηθεί το παράδοξο, στις 3/3/11 το υπουργείο Υποδομών να έχει παραδώσει 
ολοκληρωμένες τις μελέτες και μετά από επτά μήνες να «ανακαλύπτεται» ότι χρειάζεται 
νέα μελέτη;
Πώς είναι δυνατόν, ΟΛΕΣ οι μελέτες να στοιχίζουν 2 εκατομμύρια ευρώ και μόνο μία
 μελέτη, αυτή για την οποία μιλάτε εσείς και έχει δημιουργήσει και το πρόβλημα, μόνον 
αυτή, να κοστίζει 1 εκατομμύριο 200 χιλιάδες (σας καταθέτω και αυτά τα έγγραφα).
Στις 9/12/11, με τον πλέον επίσημο τρόπο, από το βήμα της Βουλής ο κ. Μαγκριώτης με 
διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ότι το έργο προχωρεί και ότι είναι
 διασφαλισμένα τα χρήματα τα οποία θα χρειαστούν για την κατασκευή του – και μάλιστα
 η Παράκαμψη Γιαννιτσών είναι είναι έργο ξεχωριστό από την παράκαμψη Χαλκηδόνας 
(σου καταθέτω τα σχετικά πρακτικά της Βουλής).
Αλλά, ώ του θαύματος, 26 μέρες αργότερα, στις 4/1/12 το υπουργείο Ανάπτυξης 
ανακαλύπτει ότι η μελέτη του 1 εκατ. 200 χιλιάδων ευρώ ανατέθηκε στην περιφέρεια της
 Κεντρικής Μακεδονίας! Το δε υπουργείο Υποδομών, στο 9/1/12, μας λέει ότι το έργο της 
παράκαμψης Γιαννιτσών προχωρεί κανονικά και ότι υπάρχει μόνον πρόβλημα στην 
παράκαμψη της Χαλκηδόνας!!! Καταθέτω και αυτό το έγγραφο. Πώς εξηγούνται τόσες 
πολλές αυταπόδεικτες αντιφάσεις – αν δεν πρόκειται για σκόπιμη και ύποπτη κωλυσιεργία;
 Και να ήταν η τελευταία…
Μπαίνουμε στην προεκλογική περίοδο.
Στις 11/4/12 ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Μωραϊτης ο οποίος μας διαβεβαίωνε 
εγγράφως ότι η παράκαμψη Γιαννιτσών θα δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2012, έρχετα
ι και διατυπώνει αρνητική γνώμη για το ίδιο έργο!! . Το έγγραφο στο οποίο σου επισυνάπτω
 αποκαλύπτει ότι αυτό το πληροφορήθηκα στις 30/8 όταν πήγα στο υπουργείο Υποδομών
 όπου και μου το έδωσαν.
Ο σκοπός λοιπόν αποκαλύπτεται ότι ήταν προφανής, από τη στιγμή της ανόδου της 
Κυβέρνησης Παπανδρέου: Αυτά τα 120 εκατομμύρια ευρώ να υφαρπαχθούν από την Πέλλα
 και να πάνε στην αναβάθμιση της Δυτικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, για να 
εξυπηρετηθούν «Κύριος οίδε» ποιες σκοπιμότητες, γνωρίζοντας καλά ότι δεν υπάρχουν 
διαθέσιμοι πόροι στον άξονα «προσπελασιμότητας» για την Κεντρική Μακεδονία. Και αυτά
 παρά το γεγονός ότι για αυτή την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει ακόμη 
ούτε η δημοπράτηση. Θα γίνει – λένε – το φθινόπωρο. Πρόκειται για ένα έργο πολύπλοκο,
 τεχνικά δύσκολο, με πολυδάπανες απαλλοτριώσεις και με προβλεπόμενο χρόνο 
ολοκλήρωσης μια τριετία.
Να σημειωθεί δε ότι στην προεκλογική περίοδο σε αγαστή συνεργασία του υπουργείου
 με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού, διαβεβαίωναν τους φορείς της Θεσσαλονίκης πως 
για το έργο αυτό έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα (αυτά που είχαν αποφασίσει να αρπαξουν
 από την Πέλλα). Και σου καταθέτω και τα σχετικά δημοσιεύματα. Όπως και σου καταθέτω
 το πρακτικό της ομόφωνης απόφασης της συνεδρίασης του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού ΑΕ για
 την εργολαβία της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Νομίζω ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου κ. Περιφερειάρχα, ότι αυτή η κατάφωρη αδικία σε 
βάρος ενός ολόκληρου Νομού και των κατοίκων του, είναι πλέον πασιφανές ότι ήταν 
αποτέλεσμα μικροπολιτικών μεθοδεύσεων και άθλιας πρακτικής που επιχειρήθηκε – ανεπιτυχώς - να ντυθεί με πολιτική νομιμοποίηση.
Γι΄ αυτό ακόμη και τώρα, υπάρχει η δυνατότητα να αποκατασταθεί η ηθική και πολιτική
 εντιμότητα: Τα χρήματα που άρπαξαν από το Νομό μου, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί. 
Μπορούν να επιστρέψουν εδώ που δικαιωματικά ανήκουν. Μπορεί δηλαδή να δημοπρατηθεί και να ανατεθεί άμεσα το έργο της παράκαμψης Γιαννιτσών, άποψη την οποία ενστερνίζονται σήμερα υπηρεσιακοί παράγοντες
 του υπουργείου υποδομών. Δική σου αρμοδιότητα είναι. Πέραν αυτού ενημερωτικό 
σημείωμα του ίδιου υπουργείου στις 20/6/12, ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ 
ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ, ΩΡΙΜΟ ΕΡΓΟ ΕΤΟΙΜΟ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ. Σου το καταθέτω, μαζί
 με το ενημερωτικό μεσημείωμα για το τμήμα Μαυροβούνι Έδεσσα (20/6/12), με το οποίο 
προτρέπει τις υπηρεσίες σας το υπουργείο Υποδομών να ολοκληρώσετε τις εκκρεμότητες
 που υπάρχουν στις μελέτες μέχρι 31/12/2012, διότι σε αντίθετη περίπτωση τίθεται σε 
κίνδυνο η Κοινοτική συνδρομή.
Σε αντίθετη περίπτωση, εκφράζοντας την οργή και αγανάκτηση όλων των συμπολιτών μου,
 θέλω να διαμηνύσω προς όλους, ότι δεν πρόκειται να μείνουμε με τα χέρια σταυρωμένα. 
Ότι δεν πρόκειται να χαρίσουμε πουθενά και σε κανένα ούτε ένα ευρώ από τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ
 χρήματα. Ότι, σε καμιά περίπτωση δεν θα δώσουμε άλλοθι ούτε θα ντύσουμε με φερετζέ
 νομιμότητας την αθλιότητα που επιχειρείται σε βάρος του Νομού μας. Ας είναι εκείνοι που
 την μεθόδευσαν βέβαιοι, ότι όλοι μας, λαός, φορείς, πολιτικοί, θα εξαντλήσουμε κάθε 
μέσον και δυνατότητα που μας παρέχουν Νόμοι – Εθνικοί και Κοινοτικοί -ώστε αυτή η
 πρωτοφανής αθλιότητα να μην περάσει.
Το χρωστάμε στους εκατοντάδες νεκρούς και τους χιλιάδες τραυματίες, θύματα μέχρι 
σήμερα του αθλιότερου οδικού δικτύου της χώρας.
Φιλικά



Γιώργος Καρασμάνης


Επισυνάπτονται 30 αποδεικτικά έγγραφα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more